crilloan;n345700 said:Jag gillar verkligen tanken på att krossvapen får den betydelse de hade i verkligheten, men det är ytterligare en faktor att hålla reda på frö spelare som inte brinner för crunch.
Bifur;n345720 said:Det testades men lades snabbt åt sidan. Bra idé som flera skriver men för tungrodd till slut. Lite som DS och OS i gamla Western. Möjligen skulle man kunna jobba ner modellen till något enklare men det hade nog inte varit värt det. (Nu spelade vi aldrig 91an utan försökte implementera dem till EDD , men det gör nog ingen skillnad.)
Annars gällande statisk ABS är det något som egentligen bara funkar riktigt bra med låga värden. Skulle jag spela DoD idag skulle jag nog skala ner alla skadetärningar något steg men istället göra dem exploderande och hålla ABS kring max 5.
Bifur;n345720 said:Annars gällande statisk ABS är det något som egentligen bara funkar riktigt bra med låga värden. Skulle jag spela DoD idag skulle jag nog skala ner alla skadetärningar något steg men istället göra dem exploderande och hålla ABS kring max 5.
Bifur;n345720 said:Annars gällande statisk ABS är det något som egentligen bara funkar riktigt bra med låga värden. Skulle jag spela DoD idag skulle jag nog skala ner alla skadetärningar något steg men istället göra dem exploderande och hålla ABS kring max 5.
obak
Yrkesfärdigheter är den styggelse i DoD91 som gjorde att lådan är nästan i "mint condition" hemma
Ivanhoe har ju ett system som i sin enkelhet visar på skillnad mellan vapen och olika rustningar.
C
Bifur;n345720 said:Skulle jag spela DoD idag skulle jag nog skala ner alla skadetärningar något steg men istället göra dem exploderande och hålla ABS kring max 5.
lupmet;n345941 said:I vår EDD-kampanj har vi gjort om stridsreglerna en hel del och en sådan sak är att alla vapen har exploderande tärningar (samt gjort om några vapen ifrån t.ex. 2t4 till 1t8 för att en spade inte skall bli helt vansinnig). Tillförde en helt ny dynamik. Orsaken till den ändringen är att jag vill ha den känslan jag alltid fått när jag spelat Rolemaster, rädslan inför varje strid att rollpersonen kan gå slås ut. Jag avskyr fenomenet "dolk mot ringbrynja", jag gillar när även den störste krigare tvekar en halv sekund innan denne anfaller ett gatubarn med kniv.
Vi funderade på att använda smärtpoäng men vi lade ned det för vi gissade att det skulle bli för mycket bokföring.
crilloan;n346604 said:Du kan inte tänka dig att dela med dig av hur du hackat stridsreglerna?
Alltid kul o se hur andra har resonerat.