Nekromanti Smärta på stora monster.

Kakan

Veteran
Joined
28 Jan 2003
Messages
159
Location
Lysekil
oops!

där fummlade jag visst på Läsa/Skriva Svenska.. jag skulle sagt att skadetålighet och chockvärde blev samma sak!
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Re: Skadeintervall! (sida 163 i Eon I)

Jag sitter inte direkt på Eon1 boken nu. Men jag tycker också om den regeln.
Den tycker jag vi ska få se mer av i Eon3
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,219
Location
Göteborg
Re: Skadeintervall! (sida 163 i Eon I)

Jag sitter inte direkt på Eon1 boken nu. Men jag tycker också om den regeln.
Den tycker jag vi ska få se mer av i Eon3
Att den tagits bort från Eon II oroar iofs. Men just nu är Monster och Drakar mer aktuellt än Eon III.

Bra med folk som håller med. :gremcool:
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Skulle någon kunna...

...Beskriva vad regeln egentligen går ut på, för oss som började spela Eon när v.2 redan hade släppts? Jag fattar 0.

Mvh Victor Palm...

...Som inte pallar skriva något här.
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,219
Location
Göteborg
Liten förklaring

Vanliga humanoider kräver 10 i skadeverkan per extraskada. 10-19 ger en extraskada, 20-29 två stycken, osv.

Skulle exempelvis en björn ha 20 i skadeintervall så skulle 20-39 ge en extraskada, 40-59 två stycken osv. I gengäld skulle chockvärdet sänkas. Resultatet blir att om man väl får en extraskada så ligger man illa till.
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Sådana här buggar kryllar det av i eon.
Skadeintervall var en intressant sak, bättre än att ge varelser möjlighet att ignorera smärta.
Oj vad läskiga troll skuille bli om man måste få 20 i reducerad skada på dem...deras hud tar bort 8. Måste göra ob8T6 i skada för att kunna räkna med att göra en extraskada, och det är det inte många som gör. Tunga armborst skulle i mer än hälften av fallen bara göra skråmor!! Gah.
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,219
Location
Göteborg
Lägg därtill att troll har regenereringsegenskaper. :gremshocked:

Men de kanske borde ha 15 i skadeintervall, det är lite ojämnt, men ändå lätträknat.
 

Marko.N

Veteran
Joined
6 Jun 2003
Messages
13
för att få spelare att inte dö så kan man inte fummla chockslag och dödslag utan endast färdighetslag med mitt nuvarande system.

kolla annan bugg läs och njuuut

Artärblödning i handen BT 22
kapa armen BT 25 till

Totalt 57

Säg 3 extraskador Artärblödningar allihop :gremcool:
BT 66 totalt + kapa armen = 93 blödnings takt...

Alltså finns det ingen reel gräns på hur mycket man kan blöda ur armen.... så man funderar ju på att sätta in blödnings takts maxtak på kroppsdelar typ 30 på armar 50 på ben hals på 100 hjärta på 300 men men man tummar fortfarande på dessa saker och garvar åt när RP:na säger varför kunde han inte kapat armen istället och slagit benpipa på extraskadan då detta lett till mindre blödningstakt....
 
Top