Vanliga humanoider kräver 10 i skadeverkan per extraskada. 10-19 ger en extraskada, 20-29 två stycken, osv.
Skulle exempelvis en björn ha 20 i skadeintervall så skulle 20-39 ge en extraskada, 40-59 två stycken osv. I gengäld skulle chockvärdet sänkas. Resultatet blir att om man väl får en extraskada så ligger man illa till.
Sådana här buggar kryllar det av i eon.
Skadeintervall var en intressant sak, bättre än att ge varelser möjlighet att ignorera smärta.
Oj vad läskiga troll skuille bli om man måste få 20 i reducerad skada på dem...deras hud tar bort 8. Måste göra ob8T6 i skada för att kunna räkna med att göra en extraskada, och det är det inte många som gör. Tunga armborst skulle i mer än hälften av fallen bara göra skråmor!! Gah.
Alltså finns det ingen reel gräns på hur mycket man kan blöda ur armen.... så man funderar ju på att sätta in blödnings takts maxtak på kroppsdelar typ 30 på armar 50 på ben hals på 100 hjärta på 300 men men man tummar fortfarande på dessa saker och garvar åt när RP:na säger varför kunde han inte kapat armen istället och slagit benpipa på extraskadan då detta lett till mindre blödningstakt....
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.