Nekromanti Slp: favoriter

Attack Bosse

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
100
Location
Göteborg
Re: Slp: favoriter (lite Sorgernas brunn spoiler)

Kunskapsteoretiska absolutister, vad skall man göra med dem? Japp jag har lärt mig det i skolan.
 

Attack Bosse

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
100
Location
Göteborg
Re: Sidospår

Äsh, va tråkigt, jag har personligen alltid sett misslorna som små nymfomaner med dom där stora mangaögonen.
 

Vaun Vuriche

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
327
Location
Göteborg
Re: Oseriöst?

Nu blev jag nästan (NÄSTAN) lite irriterad. Jag är spelledare i den gruppen och jag kör ingen komedi. Dock så trollade jag fram Smörblomma (Det var misslans riktiga namn.) när gruppen kört fast lite i Trollhem. De behövde nån som fick lite fart på dem och som kunde visa vägen också, ingen hade nånsin varit i Soldarn.

Nu är jag mycket medveten om att hela min grupp är maniska missle-hatare, men tacksamt nog så har ju misslorna alltid ett knippe Kragg-barbarer i hälarna så Smörblomma var ju inte alls i någon farozon... [Här kommer min egen aversion mot misslor in.] Dock så ville inte gruppen ha med Kragg-barbarerna så de övertygade Smörblomma att smyga iväg från barbarerna och slå följe med gruppen på egen hand. Äventyrs-sugen som han var gick Smörblomma givetvis med på detta och blev därefter ett riktigt smidigt kugghjul i gruppens maskineri ...

Ända tills han blev middag förstås men det beror faktiskt på rollpersonernas (och spelarnas, ahem) enorma egoism och ondska, inte oseriöst spelledande...
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Oseriöst?

Ända tills han blev middag förstås men det beror faktiskt på rollpersonernas (och spelarnas, ahem) enorma egoism och ondska, inte oseriöst spelledande...

Inte oseriöst....
 

Vaun Vuriche

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
327
Location
Göteborg
Re: Oseriöst?

Är det en smula sarkasm jag anar i denna din kommentar?
Eller ironi, jag har problem att skilja de två åt... Nåväl, återigen finner jag det något störande och tvingar fram ett genmäle.

Som sagt, JAG som spelledare kör inte oseriöst. Mina spelare har dock en tendens att vända sig emot varandra, beroende på deras rollpersoners vanligtvis något egoistiska ambitioner. Även om det ibland kan störa spelet så finner jag det onödigt och lite dåligt att hindra spelarna från att spela deras rollpersoners personligheter väl. Kan nämna att en av rollpersonerna i nämnda situation gav sig av när de andra började förhandla med demonen.

Demonen å sin sida spelleddes tämligen seriöst. Han behövde oskyldiga offer och krävde därför Smörblomma, och hans mål var att få rollpersonerna att oskadliggöra varandra så att han kunde snärja ett enda offer i sitt nät av intriger.

Vi spelar för att ha kul, men att kalla det oseriöst så som du gör, är fel och aningen förolämpande.
 
Top