Nekromanti Slp: favoriter

Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Vi kan väl ta en tråd o berätta om några av våra käraste spelledarpersoner?

Min favorit just nu är en tjej som hakat på sällskapet (kvinna i nöd - tuff).
De träffades först på spelen i Nimto, där hon o misslan i sällskapet kom till final i en mindre tävling i hornbåge, en tävling som misslan vann.
Ett samtal ledde till flera utmaningar, mer båge, o misslan fortsatte att vinna allt (ska tilläggas att de var exakt lika bra, men spelaren slog så bra!).
Sen började de dricka en massa alkohol o fortsatte skjuta båge...ständigt med misslan (hiff!) som segrare...
Det hela slutade i en säng på ett värdshus...
På morgonen vaknade hon först...
Hiff vaknar av att hon bryter vänsterhanden på honom..(högerhänt).
"Nu kan du ju försöka skjuta båge!"
Sen gick hon. Hon var verkligen lättretlig o långsint.
(ett av de få tillfällen jag var riktigt elak mot en Rp, men han skulle kanske låta bli att gå till sängs med vemsomhelst..)

Hursomhelst.

Häromdagen (ca 4 månader efter förra episoden) hamnade samma sällskap (samma RP) i en fängelsehåla (efter att de hade dummat sig), hos den elaka, falska ståthållaren.
Vem kommer o släpper ut dom...
Hon visste inte att det var just de...då kanske hon hade lämnat dom där...:) (mina spelare kommer att läsa detta).
Nu har hon iallafall följt med gruppen, ingen har slagit henne (än!),...misslan är sur...
Senaste spelmötet blev mest att alla satt o snackade skit o att hon bråkade med alla o kallade dem fula saker...
Hon är så aggressiv...
 

Skäggmisslan

Veteran
Joined
22 Jan 2002
Messages
67
Location
Billinge
Min absoluta slp måste vara Cragor, en 220 cm lång kraggbarbar med 23 i styrka som inte tror på våld. Han hade blivit utstött av de sina för sina ideér om pacifism och vaandrade nu omkring och försökte bara haka sig fram utan att använda svärdet. Givetvis visste inte mina spelare om detta genast utan de var livrädda för honom och brukade som regel dyka ner under bordet när han kom in i rummet. Det var förstås till de lärde känna honom, då blev det en flopp då de faktiskt började lyssna på allt om "älska din nästa" och allt sånt som jag vräkte ur Cragor. Det slutade med att två av dem blev ihjälslagna på ett värdshus då de hamnade i ett själproducerat slagsmål med ett par dvärgar. Eftersom de vägrade använda våld så gick det som det gick.

Skäggmisslan
 

Darkly Noom

Veteran
Joined
28 Jan 2002
Messages
147
Location
Karlskoga
Muhahhaa... Måste skaffa en sån liten "lyckobringare" till min grupp... Dom har oxå en förmåga att allti hamna i trubbel
 

Attack Nisse

Veteran
Joined
28 Jan 2001
Messages
28
Re: Slp: favoriter (lite Sorgernas brunn spoiler)

Min favorit slp måste vara Misslan Solblomma, han följde med våran grupp ut på äventyr. Jag var en av spelarna inte sl. Våran grupp bestod av en bågskytt (mkt ond), en vapenmästare (mkt ond), en spejare (normal god), en tempelriddare (lite ond /images/icons/devil.gif), en dvärg (rätt ond) och misslan.

Vi spelade Sorgernas brunn och skulle ner till demonen i slutet. Misslan och dvärgen stannade kvar på marken medan resten av oss fick in och blev brutalt bultade på av ett skuggmonster. Detta resulterade i att tempelriddaren kom ifrån resten av oss. Han smög in till demonen, lovade att skaffa honom ett offer och fick sedan demonen att göra honom osynlig så länge han stog still.

Efter detta kommer resten av gruppen in till demonen. Även vapenmästaren och bågskytten vill liera sig med demonen, spejaren går dock inte med på de, så gruppen ger sig upp på igen, spejaren för att lämna gruppen och de andra två för att hämta ett offer, så oskyldigt som möjligt, därav valdes misslan.

Tempelriddaren som hört diskussionen med demonen tar sig upp. Där väntar han tills vi klättrar i brunnen med misslan, då skär han av repen på vår repstege. Vapenmästaren bryter armen i fallet, och får sedan en stor sten på låret som nästan bryts. Sedan linkas det in till demonen och där offras Solblomma, demonen helar dessutom eventuella skador. Problemet var att vi, vapenmästaren och bågskytten nu inte kunde komma härifrån. Och då vi tänkte att vi kunde kanske lura tempelriddaren att vi dött om vi stannar här nere länge nog. För detta krävs ju mat, de enda vi hade var ju... Solblomma, som tillagades och förtärdes tillsammans med demonen.
Fortsättningen kommer på beställning, alltså om nån är intresserad. Vi har iallafall kommit fram till att försöka sluta förråda varandra så mkt i våra grupper, göra lite mer hederliga rp. =)
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Re: Slp: favoriter (lite Sorgernas brunn spoiler)

det är sällan bra att slåss inom gruppen...blir för det mesta bara dumt.
Det enda bra tillfället för sånt är engångsäventyr (man har helt nya karaktärer som skapas endast för det äventyret)...
Vid sådana tillfällen har det funkat, dock fortfarande utan att försöka döda, (blir bara trist att döda varandra), utan snarare så att de motarbetar de andra...
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Slp: favoriter (lite Sorgernas brunn spoiler)

Jävligt rolig men oseriös spelgrupp. Hur fan fick ni ihop allihopa? Eftersom ni uppenbart spelar oseriöst så ska jag inte skälla på din spelgrupp för alla knepigheter ni håller på med.
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Hur ser er grupp på hur en missla är egentligen? Har sex med en människa efter att supit sig full (nåja, jag spelar en missla som har 14 i supa eftersom hennes familj var rumlare? Jag bytte det till bryggare, men ändå)

Skit samma. Vidare.

Min favoritSLP var en trio av magiker som rpna jagade efter i två års tid (två månader eller nått IRL).

Den första var min favorit av trion : herr Lansal. En psykomantiker som var mästare på att kontrollera andra. Han lyckades få hela gruppen att hamna i bråk med varandra.

Den andra var herr Guderan. En mycket aggresiv demonframkallare som lyckades frammana en rang 8 demon (dock ej kontrollera den, men eftersom de slöt ett avtal så klarade han sig)

Och ledaren Geffry Lond. Han omnäms i M&M och är ( i min version) en skitduktig magiker som kan nästan allt inom magi.

Jag kan beskriva mer om deras personlighet osv men det orkar jag inte.

I slutet lyckades iallafall Rpna döda trion och hindra Malgoarh från att maifistera sig på mundana. En mycket lång kampanj som antingen dödade spelarnas gubbar (typ alla utom...) eller gjorde dem till världshjältar (...en tempelriddare från jargien)och alven stack hem till sunari som inåtvänd (började som helt ung typ 2 i mentalitetstabellen...).
 

Attack Nisse

Veteran
Joined
28 Jan 2001
Messages
28
Re: Slp: favoriter (lite Sorgernas brunn spoiler)

Ja, vi spelar för att ha kul, inte för att vinna någon status som seriösa. Tycker visserligen inte att vi va så oseriösa, de oseriösa kom sedan när vi av rent praktiska själ slutade slåss för att de blev så himla jobbigt för alla...
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
"Hur ser er grupp på hur en missla är egentligen? "

Detta är samma missla som tycker om att slå folk i små bitar..
Han är som en missla med en permanent tomteförbannelse på sig!
 

Attack Bosse

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
100
Location
Göteborg
Re: Slp: favoriter (lite Sorgernas brunn spoiler)

Aj, du hann före mig, tänkte skriva exakt samma sak. Att slåss inom gruppen är ju vår specialitet, mycket tack vare Aron, det destruktiva geniet.
 

Attack Bosse

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
100
Location
Göteborg
Re: Slp: favoriter (lite Sorgernas brunn spoiler)

Det där är inte direkt sant tycker jag. Fiendeskap inom gruppen kan bli mycket underhållande. Jag drar mig till minnes vårt allra första EON äventyr. Fyra rp ensamma på en båt till Takalorr. Jag, en Raun, en kraggbarbar, nån annan människa och en dvärg.
Det börjar med att den andra människan och kraggbarbaren börjar skuta prick på min jaktfalk. Kraggbarbaren prickar och och jag svarar med att köra in mitt jaktspjut i ryggen på honom. Efter ytterligare en runda ramlar han i havet där han sakta drunknar och förblöder. Den andra människan anfaller mig och jag ramlar också jag i havet och dör. Dvärgen ger sig in på min sida och slåss lite mot människan. Människan slår dvärgen i huvudet, som får typ ett i skada, dvärgen slår människan på foten, som ´får massor av skada och ger upp. Människan går så ner under däck och slår ett hål i båtens skrov. När dvärgen upptäcker detta skjuter han ihjäl honom med sitt armborst. Båten sjunker och dvärgen blir uppäten av hajar eller drunknar. En hel spelargrupp avverkad på en kvart utan att möta på en enda fiende.
 

Attack Nisse

Veteran
Joined
28 Jan 2001
Messages
28
Re: Slp: favoriter (lite Sorgernas brunn spoiler)

Det kan väl inte vara dåligt för rollspelandet. Dåligt om man avser att "klara" sitt uppdrag, men det var väl rollspelandet, om än lite oseriöst som gjorde att vi dödade varandra.

Sedan tog det mycket mer än en kvart, då det var första gången och vi inte kunde stridsreglerna så bra.
 

Demolas

Veteran
Joined
14 Feb 2002
Messages
62
Location
Edsbro
Misslor S

Visste du att misslor inte kan ha sex med någar andra varelser än andra misslor.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Misslor S

Öhh.. va? /images/icons/hairy.gif

Varför skulle... men... hur vet... Näe jag ska inte fråga /images/icons/blush.gif


Storuggla, aldrig behövt ta reda på misslors sexualvanor
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Misslor S

"Visste du att misslor inte kan ha sex med någar andra varelser än andra misslor."

Inte sant. Med några få undantag (huvudsakligen pga för stora anatomiska olikheter) så kan misslor ha sex med de flesta humanoider på Mundana.

Däremot kan de inte få barn med andra än misslor.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Sidospår

Vad har misslor för relation till sex och förhållanden? Kan de tänka sig att inleda relationer med andra raser? Har de låg sexualdrift och "gör bara sin plikt" för att samhället ska leva vidare? Brukar de få många barn?

Nyfiken.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Sidospår

"Vad har misslor för relation till sex och förhållanden?"

Den absolut mest grundläggande reaktionen som man får om man frågar är kraftig rodnad. Därefter brukar en eller flera av följande inträffa: plötsliga hostanfall, spontan upptagenhet, akut stammning, total meningsbyggnadskollaps, kombinerat himmelsbetraktande och visslande, skeva leenden, paniskt skrik, absurd ögonförstoring och/eller en vanlig örfil.

Sex är ingenting som misslor pratar öppet om. Inte ens förhållanden pratar man öppet om. Att någon "är ihop" med någon annan är helt enkelt något som alla vet men ingen talar om, och vad de gör under täcket är helt privat och definitivt ingenting man snokar i. Det enda undantaget är det där pratet om blommor och bin* som fäder har med söner och mödrar med döttrar, och det samtalet sker i absolut förtrolighet, helt avskilt och utan att någon annan är i närheten. Detta samtal är typ det närmaste misslor kan komma en statshemlighet.

For the record, ett typiskt misslepar kan mycket väl ha ett halvdussin ungar eller fler. Hur ungarna uppstår är det ingen som vet. Eller jo, det vet man väl, men man talar inte högt om det, men vad som än händer så tycker misslor normalt om det. Men man pratar inte om vad de tycker om.


<small>* Vilket påminner mig om en historia, som handlar om när det börjar bli dags för sonen till en raggare att få sitt samtal om blommor och bin. Hustrun tjôtade länge och väl på sin late slusk till karl om att det var dags att prata om blommor och bin, och vid ett tillfälle när mor stod i stugan och far och son mekade ute i garaget så var det väl dags för det där samtalet.

"Min son" började Bengan (ty det var så fadern hette), "nu ska vi tala om blommor och bin."
"Ja, far" sade sonen och satte sig tillrätta.
"Pojk, minns du förra sommaren?"
"Ja, far" sade sonen pliktskyldigt.
"Minns du de där högstadiebrudarna?"
"Ja, far."
"Minns du ladan som vi drog in dem i?"
"Ja, far."
"Minns du vad vi gjorde med dem?"
"Ja, far."
"Så gör bina!"</small>
 
Top