glittersnus
Veteran
varför ha slavar? man kan väll lika gärna ha en "slavdrivarbyggnad" som producerar lika mkt pängar hela tiden... då slipper man hålla reda på hur många slavar man har. det kan kanske följa med 3 st. så om varje broducerar 500 :- kan man ha alla 3 ute och få 1500:-.. hmm. låter som en bra ide! och för att ni inte ska bli sura för att ja skapar nya inlägg hela tiden (KOMENTERA INTE!!!!!!!!!!!!!!!!) så lägger jag in ett till inlägg innuti detta =)... d e ju såhär att ja kommer inte på ett bra stridssystem. såhär är armeerna uppbyggda... ett exempel på en arme e: 5 kortbågsalver, 2 långbågs alver och 3 närstridsalver (ska hitta på mer finurliga namn senare
) hur kan det funka när denna armen ska anfalla en arme på 10 skelett?. hur löser man avstånds-problemet? (att man inte kan slå en skytt med en dolk
) och hur löser man närstriden? vem vinner och ven dör? hur funkar det när man blir skadad? varje gubbe har ett anfallsvärde och pareringsvärde (som i magic) fast det skulle ju bli enklar om allt lades ihop och hela armen fick ett enda attack / pareringsvärde... eller? står asså helt jävla stilla i huvet nu =P... behöver hjälp?
1. VAD TYCKER NI OM MIN SLAVLÖSNING?
2. HJÄLP MIG MED STRIDSSYSTEMET
3. TACK
4. =)

1. VAD TYCKER NI OM MIN SLAVLÖSNING?
2. HJÄLP MIG MED STRIDSSYSTEMET
3. TACK
4. =)