RECENSION Skymningshem: Andra Imperiet

entomophobiac

Pistoler & Mord
I fornstora dar (tidigt 2000-tal) var Krister Sundelin en av de som inte bara var aktiva här på forumet utan även satt på konvent och krängde riktiga fysiska rollspelsböcker. Höll aldrig med honom om något på forumet, eftersom jag tyckte grimdark och skräck var coolare än rävsvansar och anime, men så är det lite min schtick att inte hålla med folk om någonting i största allmänhet.

Sundelin hade ett klokt talessätt som jag minns än. Enda sättet att tjäna en liten förmögenhet på rollspel är att börja med en stor. Något som gäller än, och i fler sammanhang än rollspel.

Ett av mina sista GothCon innan mitt liv gick in i en fas av andra aktiviteter (som jobb, familj, och dylikt trams) så hamnade jag själv i Krister Sundelins monter och köpte en signerad och numrerad hårdpärmsbok, Skymningshem: Andra Imperiet, medförfattad av en skådespelare och en facklig utredare. (Idag alltså. Ingen aning om vad de gjorde då, förutom skrev rollspel.)

Brukar alltid ta mig an att läsa ett rollspel över sommaren, så i år får det bli den här. Tror aldrig jag gjort mer än bläddrat i den under de här 22 åren, så det är helt klart dags!

IMG_7680.jpegIMG_7681.jpeg
Vet inte om Krister Sundelin faktiskt själv började med en stor förmögenhet, men jag bidrog i alla fall till den lilla!

Oh gud... jag kommer ännu ihåg "fördelen" med att vara alkoholist... (med förbehåll för att det kan vara något av hans andra spel)

Back