Nekromanti Skriver på Gaming as Women

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Jag har varit tränare för en hel del vuxna könsblanddade nybörjargruppen. Fösta gånger de ska träna liggande guard är det i min erfarenhet är det alltid lite generat och folk vet inte riktigt hur de ska bete sig. Speciellt tonåringarna.

Men i erfarenhetsblandade grupper sprider sig normen att allt är avsexualiserat mycket snabbare än i rena nybörjargrupper.
 

myran

Veteran
Joined
13 Dec 2011
Messages
47
w176 said:
Jag har varit tränare för en hel del vuxna könsblanddade nybörjargruppen. Fösta gånger de ska träna liggande guard är det i min erfarenhet är det alltid lite generat och folk vet inte riktigt hur de ska bete sig. Speciellt tonåringarna.

Men i erfarenhetsblandade grupper sprider sig normen att allt är avsexualiserat mycket snabbare än i rena nybörjargrupper.
Har aldrig haft några sexuella tankar när jag rullat på mattan med folk, men kan bero på att fokus har legat på tävlingsträning för min del. Skulle kunna tänka mig att folk med en mer avslappnad attityd mot träningen upplever det annorlunda.


Dock så har ju hänt att man reflekterat efter träningen över att man kopplade grepp runt bröstet på någon tjej man rullat med och ställt sig frågan om hon upplevde det som att man tog sig någon frihet eller att det bara var i stridens hetta.

Det är iallafall ingen tjej som påpekat något sådant och ingen som slutat på klubben som jag tränar på utav någon sådan anledning (vad jag vet iaf).
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Tack så väldigt mycket. Det är mycket forumfolk som tillsamman liksom hållt på att utforska oss fram kring att spela sårbart och järvt.

Wilper, Debracy, Korpa, Gnomvid, Enhörningen, Risto, jag och en ehl bunt till!
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Nu är ännu en artikel jag skrivit uppe, denna gång den första av ett par artiklar. Nästa del kommer nästa vecka.

Artikel innehåller ett fantastisk test och visar på huruvuda karaktären har på sig sexy-time lingerie eller inte!

Men wear armor, women wear sexy time lingerie!

(Och de rollspel.nu medlemmar som får en känsla att de läst en del av det här inlägget förut, men på svenska har helt rätt!)
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
w176 said:
Nu är ännu en artikel jag skrivit uppe, denna gång den första av ett par artiklar. Nästa del kommer nästa vecka.

Artikel innehåller ett fantastisk test och visar på huruvuda karaktären har på sig sexy-time lingerie eller inte!

Men wear armor, women wear sexy time lingerie!

(Och de rollspel.nu medlemmar som får en känsla att de läst en del av det här inlägget förut, men på svenska har helt rätt!)
Och där gick servern ner. Kanske på grund av för mycket trafik. Jag råkade ha sönder GaW.

Edit: Men nu borde det funka
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Den är uppe nu iaf. Bra artikel.

Fast tycker att exemplet med modern var lite onödigt. Den invändning som du argumenterar mot iom det exemplet var konstigt.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Jag tycker snarare att testet är tämligen fantastiskt, eller åtminstone praktiskt och tydligt. Av ren nyfikenhet, varför känns det onödigt? :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,501
Korpa said:
Jag tycker snarare att testet är tämligen fantastiskt, eller åtminstone praktiskt och tydligt. Av ren nyfikenhet, varför känns det onödigt? :gremsmile:
Normala människor gillar inte att tänka på sina mödrar i sexiga underkläder.

Så om du tycker det är fantastsikt så skulle jag föreslå antingen psychoterapi eller att helt enkelt bränna ut dina egna ögon som Oidipus. Sicko :gremwink:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,580
Location
Rissne
w176 said:
Nu är ännu en artikel jag skrivit uppe, denna gång den första av ett par artiklar. Nästa del kommer nästa vecka.

Artikel innehåller ett fantastisk test och visar på huruvuda karaktären har på sig sexy-time lingerie eller inte!

Men wear armor, women wear sexy time lingerie!

(Och de rollspel.nu medlemmar som får en känsla att de läst en del av det här inlägget förut, men på svenska har helt rätt!)
Asbra!

Jag skulle vilja läsa mer om vinkeln "amen killarna är också framställda som attraktiva och objektifieras, det är objektivt sant att tjejer finner starka och påklädda killar som gör saker lika sexigt som killar tycker det är med lättklädda tjejer som åmar sig". Det är nämligen den jag oftast stöter på när jag läser diskussioner om sånt här.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
God45 said:
Korpa said:
Jag tycker snarare att testet är tämligen fantastiskt, eller åtminstone praktiskt och tydligt. Av ren nyfikenhet, varför känns det onödigt? :gremsmile:
Normala människor gillar inte att tänka på sina mödrar i sexiga underkläder.

Så om du tycker det är fantastsikt så skulle jag föreslå antingen psychoterapi eller att helt enkelt bränna ut dina egna ögon som Oidipus. Sicko :gremwink:
Pass, och pass! Testet är fantastiskt eftersom att det blir så uppenbart tydligt att mycket av det som kvinnor har på sig i illustrationer är så knasigt att det inte finns!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Korpa said:
Jag tycker snarare att testet är tämligen fantastiskt, eller åtminstone praktiskt och tydligt. Av ren nyfikenhet, varför känns det onödigt? :gremsmile:
För mig är det bara så självklart det artikeln uttrycker och beskriver så att exemplet känns överflödigt.

Och sen tycker jag oxo att om nån skriver “Hey! That bikini-thong-dress-thing isn’t at all sexy-time lingerie!”
så argumenterar dom för argumenterandets skull och då kommer de fortsätta invända lika omoget mot Testet i fråga.

Det är som när Save argumenterar mot semantiken istället för att fokusera på sakfrågan.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Recca said:
Den är uppe nu iaf. Bra artikel.

Fast tycker att exemplet med modern var lite onödigt. Den invändning som du argumenterar mot iom det exemplet var konstigt.
Ibland kan posterna blit lite meta diskussionerna innan det skrevs. Jag VISSTE att diskussionen att det inte alls är underkläder skulle dyka upp i diskussionerna. Och jag tyckte testet var så bra at de förthjänade vara med i diskussionen.

Men du har en poäng.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
krank said:
w176 said:
Nu är ännu en artikel jag skrivit uppe, denna gång den första av ett par artiklar. Nästa del kommer nästa vecka.

Artikel innehåller ett fantastisk test och visar på huruvuda karaktären har på sig sexy-time lingerie eller inte!

Men wear armor, women wear sexy time lingerie!

(Och de rollspel.nu medlemmar som får en känsla att de läst en del av det här inlägget förut, men på svenska har helt rätt!)
Asbra!

Jag skulle vilja läsa mer om vinkeln "amen killarna är också framställda som attraktiva och objektifieras, det är objektivt sant att tjejer finner starka och påklädda killar som gör saker lika sexigt som killar tycker det är med lättklädda tjejer som åmar sig". Det är nämligen den jag oftast stöter på när jag läser diskussioner om sånt här.
Ja. Speciellt som de män som framställs som attraktiva framställs som attraktiva maktfantasier för andra män. Och inte alls framställs som vad kvinnor generellt sätt finner attraktivt.

(Varken Conan eller Arnold har varit sexym boilder för kvinnor, utan de gillas av män som manlig maktfantasti)

Men den här serien är gjord för att vara kortfattad och snärtig.
 
Top