Nekromanti Skriver på Gaming as Women

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,579
Location
Rissne
w176 said:
Ja. Speciellt som de män som framställs som attraktiva framställs som attraktiva maktfantasier för andra män. Och inte alls framställs som vad kvinnor generellt sätt finner attraktivt.

(Varken Conan eller Arnold har varit sexym boilder för kvinnor, utan de gillas av män som manlig maktfantasti)

Men den här serien är gjord för att vara kortfattad och snärtig.
Absolut! Se det som "det här läser jag gärna mer om en annan gång" snarare än "du borde ha haft med..."
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
krank said:
w176 said:
Ja. Speciellt som de män som framställs som attraktiva framställs som attraktiva maktfantasier för andra män. Och inte alls framställs som vad kvinnor generellt sätt finner attraktivt.

(Varken Conan eller Arnold har varit sexym boilder för kvinnor, utan de gillas av män som manlig maktfantasti)

Men den här serien är gjord för att vara kortfattad och snärtig.
Absolut! Se det som "det här läser jag gärna mer om en annan gång" snarare än "du borde ha haft med..."
Me too. :gremsmile:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Recca said:
krank said:
w176 said:
Ja. Speciellt som de män som framställs som attraktiva framställs som attraktiva maktfantasier för andra män. Och inte alls framställs som vad kvinnor generellt sätt finner attraktivt.

(Varken Conan eller Arnold har varit sexym boilder för kvinnor, utan de gillas av män som manlig maktfantasti)

Men den här serien är gjord för att vara kortfattad och snärtig.
Absolut! Se det som "det här läser jag gärna mer om en annan gång" snarare än "du borde ha haft med..."
Me too. :gremsmile:
Dito!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Bra uppföljning med klara tipps! Tänkvärd läsning.

En ren grammatisk sak jag snubblade på:

"An example would be that there are more image of brave, powerful male knight fighting a monster..."

Tror det ska vara "images" och "knights" om det ska vara riktigt korrekt (förlåt! Jag har redan blivit skadad av skrivarcirkeln =).
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Rymdhamster said:
Bra uppföljning men klara tipps! Tänkvärd läsning.

En ren grammatisk sak jag snubblade på:

"An example would be that there are more image of brave, powerful male knight fighting a monster..."

Tror det ska vara "images" och "knights" om det ska vara riktigt korrekt (förlåt! Jag har redan blivit skadad av skrivarcirkeln =).
Fixa det! Jag tror det där är en rest av att meningen omformulerades.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Den där sidan med olika atleter är så jäkla bra. Har tittat på den för och har nu stuttit ett bra tag än en gång. Den illustrerar verkligen hur två jäkligt vältränade personer kan ha sjukt olika kroppar. Hade bara önskat att de haft en annan färg på underkläderna. Nu smälter de ju helt in i bakgrunden så man tappar lite grann här och där.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Roligt teknik som helt klart har klara poänger! Och klara risker som du själv pekar ut, långa köer är jobbiga.

Skitkul sätt just för att introducera rykten om en själv.

[Pun intended]
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Nice, skickar den vidare till mina lajvintresserade vänner. Gillar idén, men inte lajv i sig :gremtongue:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,501
Coolt :gremsmile: Det här är ett intressant koncept och hade varit kul att köra med.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Kul koncept. Genom av avdramatisera sex i världen tror jag att man underlättar för många att ge sig i kast med konceptet. Man behöver liksom inte vara lika rädd för att ens raggningsreplik ska framstå som osmaklig och oförskämd.

Jag gillar i synnerhet att det uppstod så väldigt varierade attityder till det hela också. Jag tycker det är skittråkigt när en sak ska gälla för alla; alla ska vilja ha så många pärlor som möjligt, eller alla ska ha så få pärlor som möjligt. Det blir bara så fånigt. Variation är en krydda i alla sammanhang.

Mycket läsvärd artikel!

Javisst ja, eftersom jag just nu är i korrläsningsläge så kan jag inte låta bli att anmärka:

The seafarers pickup lines very straightforward at times.
Jag tror det ska in ett "were" mellan "lines" och "very".
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Recca said:
Coolt. :gremsmile:

Var det vanligare med manliga RP's med många pärlor?
Nej, inte alls. Snarare var det så att manliga spelare (med ett par lysande undantag) hade ett mer nedtonat spel kring pärlorna.

Värt att nämna är att den här lajvlkampanjen alltid har haft ett stark kvinnligt ledarskap, bland spelare och i arrangörsgruppen, både in och off. Där kvinnorna i ledarskap positioner inte bara var fler utan ofta var dressutom äldre och hade betydligt mer pondus.

Och att dessa oftast var normsättarna i spel.

En annan genus perspektiv är att på vissa sätt är det mindre tabu för kvinnor att vara öppna på ett lekfullt sätt kring sexualitet. (Tex, att kvinnor köper sexleksaker är helt normalt och ses som posetivt, medan om män köper sexleksaker är det suspekt och smutsigt om mannen är hetro)
 
Top