Nekromanti Skräck i World of Darkness

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
Även om du är hur smart som helst undet äventyrets gång hamnar du alltid i en strid på liv och död där du måste slåss. Och under äventyrets gång stöter man naturligtvis på vanliga människor som tycker att man inte ska göra på ett vist sätt och tycker att man ska ha spö. Vipps lir man tvungen att slakta dem också.

Låter väldigt mycket som vilket fantasyäventyr som helst tycker jag... /images/icons/wink.gif

Men ärligt talat så håller jag faktiskt med dig, till viss del iallefall. Werewolf uppmuntrar helt klart till en spelstil som påminner mycket om den du beskriver.

-Gaxar, hade feberhallucinationer i natt... så jävla coolt! /images/icons/laugh.gif
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Låt dem spela människor

Om man spelar Vampire går det alltid att använda äldre vampyrer, som oftast kan sopa mattan med rollpersonerna utan att anstränga sig

Det går alltid att skrämma folk litegrann med större och elakare motståndare men det är svårt att uppnå den där fina skräckstämningen (rädslan för det okända osv) om karaktärerna måste förstå precis var de har emot sig för att bli skraja. I CoC är man rädd så fort man går in i ett mörkt rum eller öppnar en bok för det finns mycket som kan skada en både fysiskt och mentalt. I WoD finns det några få monster som är ännu mera maxade än ditt eget. Dessa utgör tekniskt sett ett hot.
 
G

Guest

Guest
Re: Pĺ tal om hamnbytare...

Måste bara säga, att Vampire är som andra har sagt här "personal horror", och så måste jag försvara spelet med tanke på att det är bland mina favoriter:
Jag spelar med en grupp som gillar intriger och tänkande osv osv och jag måste säga att vampire är ett rollspell som passar väldigt utmärkt för sånt, och utan att skriva massor säger jag bara att de flesta rollspel släpper hela tiden massa moduler, tyvär funkar det på det sättet , även om det är fel, men fortfarande så är vampire en förbannad bra rollspel.


Tha Mastar
 

Discordian

Swordsman
Joined
7 Jun 2000
Messages
621
Location
Uppsala, Sverige
Re: P? tal om hamnbytare...

Vampire kan vara kul att spela, men skräck har jag aldrig upplevt där.

Vill man ha den typen av "jag är ett monster"-skräck rekommenderar jag att spela demon i In Nomine... Där kan man verkligen få skrämma sig själv med sina mörka sidor. *burr*

"Jesus hade skägg." - Dom Dummaste
 

zangwanka

Veteran
Joined
22 Aug 2000
Messages
7
Location
Ume
Re: P? tal om hamnbytare...

Hade för mig att varulvarna utgör 95% av alla hamnbytare, och till och med att de hade slagit ihjäl de andra. Har jag fel?

Opinions are like assholes- everybody has one
 

Discordian

Swordsman
Joined
7 Jun 2000
Messages
621
Location
Uppsala, Sverige
Re: P? tal om hamnbytare...

Jag har själv inte sett någon sådan siffra, men det kan kanske stämma. Varulvarna förde ett utrotningskrig mot de andra hamnbytarna för en Gaias massa år sedan, och slog ihjäl en stor bunt, vilket gör att de kvarvarande är en aaaaning misstänktsamma mot de små voffsingarna.

"Hellre kul i kaos
Än sur i kosmos" - Jenny Morelli
 
Top