Nekromanti Skolan Suger och är dessutom orättviss

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Jag har just sett ett schema där senaste dagen är från 8:00 till 12:30
det är ju skandalöst orättvisst, "klagar högljudt"

Jag går min ridigaste dag från 09:00 till 15:00 det suger, jag tycker dom borde byta, argh

Yes det är ett meningslöst inlägg I know
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
[Kollar in profilen]

Jaså, gymnasiet. Skyll sig själv som inte valde ett slappt program där man slapp lära sig saker. :gremwink:
 

Jambu

Swordsman
Joined
17 Feb 2005
Messages
433
Location
Rättvik
Jag har två prov imorgon... Och se det så här: om jag inte hade haft det så skulle jag aldrig varit så desperat efter andra saker att göra än att göra att jag skulle skriva detta inlägg. DET är vad man kallar fjärilseffekten!
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Jag kan trösta dig med att det blir mycket jobbigare efter gymnasiet :gremsmirk:

Eller det beror ju iof på lite hur din situation kommer att se ut... om du bor hemma, pluggar och antingen har lätt för dig i skolan/inte tar skolan så seriöst. Så blir det nog inte så jobbigt. Åtminstone så länge du går i skolan :gremtongue:
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
kan glädja dig med att jag hade 2prov och 3inlämingins upgifter den gångna veckan, perfect en varje dag... :gremsuck:
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
"krama om" det behöver du? vad för jobb har du som kräver så mycket tid? fast du får i alla fall pengar
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
jobbar som art director på en reklambyrå... och är dessutom frilansillustratör... då kan man inte tacka nej till jobb, man vet ju aldrig när kunderna kommer tillbaka
 

Jambu

Swordsman
Joined
17 Feb 2005
Messages
433
Location
Rättvik
Tja, det första provet (som jag har nu) är jättelätt, så du kanske har rätt. Får se hur matteprovet går sen (måste man verkligen kunna alla prefix?)
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Bara du lär dig något så

Jag vill börja med att säga att jag inte är positiv till att barn går i skolan hur länge som helst. Jag är mest negativ till att det är så mycket att göra när man väl kommer hem. Alla borde ha tid att göra vad de vill några timmar om dagen. Det sagt tycker jag att du har lite underlig inställning. Idén med att gå i skolan är att lära sig saker, inte att man ska bli ett år äldre. Varför går du i skolan?

För att alla andra gör det stämmer nog ofta bra. Varför gör alla andra det då? För att de vill få något kvalificerat jobb när de blir äldre. Nu är det inte säkert att man får det ändå, men jag vill ändå mena att det går att lära sig otroligt mycket på gymnasiet (jag gjorde det). Jag vet att det är svårt att tänka så när man har arbeten upp över öronen, men försök styra skolarbetet så att det känns meningsfullt. Dagens skola har ändå en hel del valmöjligheter, gör sådante du tycker är meningsfullt.

Om du hela tide strävar efter det kanske det fortfarande kommer att vara tråkigt att gå i skolan, men jag upttäckte att allting kändes betydligt bättre. Nu är inte mycket timmar på schemat samma sak som att lära sig mycket, men viss korrelation lär det finnas. Trösta dig med att du förhoppningsvis lär dig mer än de som sitter hemma och spelar dator hela dagarna.

Edit: Jag suger, jag tror att jag precis misslyckades kapitalt med att göra din vardag något bättre, men jag har skrivit så mycket så jag har inte hjärta att kasta inlägget :gremsmirk:
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Skolan skall vara till för Dig. Så att Du skall lära dig saker och ting som du sedan har användning för senare i livet. Visst är det underbart? :gremsmile:

Och 09-15 är väl inte jobbigt? När jag gick i gymnasiet gick jag från 08.10 till 16.40 fyra dagar i veckan och 09.40 till 13.30 på fredagarna. Visst satt det fint i kistan att det gick tre bussar om dagen hem från skolan? 12.50, 16.45 och 19.10 .. vilket innebar viss dödtid dessa fredagar. Vill du ha mitt schema? :gremsmile:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Kan väll till viss del hålal med dig, skulle heller inte tycka at det vore skoj med sådana ändringar.. Men det är "bara" att bryta ihop & komma igen !!
Du tar väll studenten snart.. Eller ? :gremtongue:

/ Johan K, som var ruskigt skoltrött större delev från 8:an till att man tog studenten... :gremcrazy:
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Re: Bara du lär dig något så

om jag ska vara ärlig så går ajg i skolan för att få ett jobb utanfr McDonalds.

Jag måste också säga att jag inte bara kan strunta i det jag tycker är tråkigt eller inte fyller någon funktion, det fungerar inte riktigt så lätt.

Jag håller med om att det är jobbigt när man kommer hem och tänker: Bara 4timmars plugg nu (jag pluggar inte men jag tänker att jag borde :gremsmirk:). När man kommer hem ska man vara ledig
 
Top