Nekromanti Skiss

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Snygg !!

OjOj !!
Snygg bild !!!
Skulle vara glad om jag kunde teckna nått sådant !
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Inspirerande, man kan inte låt bli att söka genom den efter en lite tomte eller någon annan överraskning. Väl arbetad bakgrund, det är något som ofta slarvas bort.
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Skiss Delvis OT

Du är då nummer två på listan som saknar överaskningen... =) Nummer ett var maken.

Bakgrund är för mig a och o. Åtminstone när jag tar mig tiden till det. Har nog en teckningslärare att tacka för det, men även tankar kring att vem som helst kan klä sig i rustning - men utan rätt miljö så är det fortfarande en modern kille i rustning... Anakronism så att säga. =)
 

trinker

Warrior
Joined
6 Aug 2000
Messages
299
Grymt!!

Den var ju skit snygg...jag vill också kunna måla så bra... :gremcrazy:

Snygg! :gremwink:
 

Cad

Veteran
Joined
14 Jan 2002
Messages
127
Location
Jkpg
Väldigt snyggt!

Tycker det finns mycket liv i den..gillar verkligen byggnaderna och inte minst hästarna..och allt annat..

/Cad
 

Surukai

Warrior
Joined
3 Dec 2002
Messages
300
Location
Göteborg
Men sådärja.. det var helt klart hög klass på din stil och kunnighet.

Fast, sådär stygg får man väl inte vara mot oskyldiga små drakar?

//Surukai - drakälskaren :gremsmile:
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
Stilig,

tycker dock att personen i förgrunden ser underlig ut.
"am I a man or a woman, I don't know which". :gremconfused:
 

Cad

Veteran
Joined
14 Jan 2002
Messages
127
Location
Jkpg
Håller med...mycket bra..fin känsla!

tänkte faktiskt oxå på den personen, men jämfört med mina streckgubbar är även den ett mästerverk.

/Cad
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
tycker dock att personen i förgrunden ser underlig ut.
Inte direkt underlig, bara inte så stereotyp "fantasyillustrationsdrakdödare". Uppfriskande.

Jag har egentligen bara två synpunkter och båda är små. Den ena är att horisonten känns konstig. Jag kan inte sätta fingret på det, men det är något som inte stämmer. Det andra är att hästhuvudet verkar lite litet, men sådant kan man förlåta för att få en vettig komposition.
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Hm, du menar hästhuvudet i förgrunden? Tja, det hänger nog på vilken storlek på häst det är.. =) Hästen hör inte ihop med människan i förgrunden. Det sitter någon på den som är betydligt mindre än henne och ja, denna gång hade jag faktiskt tänkt att det skulle vara en ponny. Till min stora irritation så ser inte huvudet vare sig korrekt ut... Ni som vet hur hästhuvuden ser ut förstår mig. Dessutom ser det ut som en stor häst... inte som en ponny... Mycket enerverande. Men jag lär mig mer för varje bild jag gör. =)

Horisonten har varit ett av mina andra bekymmer från första början... men det är en lång historia.. Kort sagt så är jag inte nöjd med bilden... =(
 
Top