Skepp som äventyrsplats

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
784
Finns ett gammalt skräckäventyr till Göttergämmerung/Lex Occultum som utspelar sig på en farkost, "Ett skepp kommer lastat" tror jag det heter. Dock är det mer "Return of the Obra Dinn" snarare än "Hornblower".
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,317
Jag skyndar mig att nämna den trevliga filmserien Hornblower innan @DeBracy gör det.
Försökte hitta detta på mina streamingtjänster utan framgång. Men såg sedan att det finns i sin helhet på youtube. Väldigt bra än så länge, bra tips!
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Snart kommer väl också en film som utspelar sig på båten som Dracula använde för att ta sig till England?

... google ... google ...

Ja! The Last Voyage of the Demeter.

 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,317
Snart kommer väl också en film som utspelar sig på båten som Dracula använde för att ta sig till England?

... google ... google ...

Ja! The Last Voyage of the Demeter.

Bra trailer! Den blev jag peppad på.
Kan passa på att tipsa om David Finchers avsnitt av netflix-serien Love, Sex & Robots:
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Amerika linien till CoC: Sverige utspelar sig på färjan mellan Sverige och USA. Mordmysterium á la Cluedo.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
The Terror har länge varit på min att se lista.
Rekommenderas starkt, och har i princip allt som efterfrågas i tråden.

Edit: det är en dålig trailer som får serien att framstå som en röjig monsterfilm, men egentligen är det en långsam psykologisk thriller i (mycket välgjord) kostymmiljö.
 

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Joined
24 Nov 2005
Messages
600
George RR Martins Fevre Dream är en bra båthistoria, stämningsfullt satt på en steamboat som flyter längs med Mississippi, med en märklig medpassagerare.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,056
George RR Martins Fevre Dream är en bra båthistoria, stämningsfullt satt på en steamboat som flyter längs med Mississippi, med en märklig medpassagerare.
Alla vet att Interview with the Vampire var en stor inspiration för V:TM. Långt ifrån lika många vet Fevre Dream också var extremt viktig. Hela Diablerie-konceptet kommer härifrån, t.ex.
 
Top