Nekromanti Ska jag köpa Mutant Chronicles eller ska jag lägga mina pengar på knark?

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,609
Location
Rissne
Cassius;n159689 said:
Alltså regelsystemet känns ju helt bananas. Jävla massa plåddar som ska skickas fram och tillbaka. Men själva spelet ger mig en härlig retrokänsla av överdimensionerade pistoler som ska spränga bort skallen på odöda legionärer.
En stor fördel är de tre olika settingsna som finns med. Jag är fett hockt på den tidiga settingen som blir både upptäckande och noir.

Det är typ intrycket jag fått också. Under speltest så vet jag att de genomgående fick "MER CRUNCH!" som respons, så jag räknade med ett i princip ospelbart system. Turligt nog är ju MC ett såpass typiskt middle-of-the-road-tradspel att man bör kunna använda typ BRP, Gumshoe, d6 eller Krank till det beroende på smak och tilltänkt kampanjtyp. Jag är helt klart på att bygga en "Krank Chronicles"-version av regelsystemet som ligger till grund för Kutulu och Rotsystem.

Jag har också snackat med snubbarna som ligger bakom Volt (som ligger till grund för More than Human) om ett potentiellt "Volt Chronicles"...
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Vi gjorde fyra karaktärer och speltestade igår. Det fungerade över förväntan. Spelet var rätt rörigt men t20 grejen och tratesen funkade. Rollformuläret var rätt rörigt och att handla grejer var riktigt jävla klurigt.
Men striderna blev helt ok och det skapade ganska mycket shyssta slaktgrejer. Reload var också helt okej. Vi hade roligt och jag gillar grunden i karaktäressystemet där man rullar fram sina gubbar. Det blir nog ett par äventyr till.
 
Top