Nekromanti Sköna uppslag

Archemon

Veteran
Joined
25 Jan 2011
Messages
32
Location
Stockholm & Maputo
Norge 1940 - Sköna uppslag

Jag har lett mina spelare via en inställd Nobelfest 1940 i Stockholm till Abisko för att utröna om meteoritnedslag var test av nya vapen av tyskarna/ryssarna. Komplikationerna var att det var i neutrala Sverige, skurken var en svensk underrättelseofficer och bärgning av "meteoriten" behövdes göra med gammaldags dykardräkt...

Nu har de lyckats förkläda sig som lokförare och ta över ett tåg fullt med SS-soldater tillbaka från permission i Nazityskland, via vackra neutrala Sverige. De har fått en kontakt till en norsk frihetsorganisation. Vet inte om spelarna försöker spränga tåget i förbifarten eller inte men sedan blir det följande upplägg (fängelset är ifall spelarna, med stor sannolikhet blir fängslade):

1) Ice-Cold Secrets in Narvik
Central location of activities: Narvik City Center
The basic plot: A Norwegian freedom fighter have been possessed by a SS-Hussarian and his fiancée want to capture and free him, in order to help the PC´s
Sub plot #1: One of the characters will fall in love with the female NPC
Sub plot #2: A local witch may be helpful..
Sub plot #3: The freedom fighters don´t trust the PC´s and the female NPC
The main villains: The SS-Hussarians

2. Heroes of Telemark
Central location of activities: Norsk Hydro, heavy water facility and Telemark
The basic plot: Blow up the plant to stop the development of Nazi Nuclear Power, and consequently A-Bomb
Sub plot #1: The terrain and weather conditions are the worst possible
Sub plot #2: The locals are involved in an ancient witch cult
Sub plot #3: The locals have a weapon in possession which is effective on Fallen beings
The main villains: The Nazi soldiers at the plant and the local Gestapo searching for the PC´s

3. Falstad Prison Camp
Central location of activities: Falstad Prison Camp
The basic plot: The PC´s have been captured and needs to escape before being killed
Sub plot #1: There is an ancient script hidden at the Prison Camp
Sub plot #2: A member of the Norwegian Royal family is one of the prisoners
Sub plot #3: A haunting gives hints on how to escape
The main villains: The prison guards and some gang-related prisoners
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Re: Norge 1940 - Sköna uppslag

Ville bara säga att jag kommer att knycka dina idéer rätt rakt av då jag väl kommer dit i handlingen Archemon :gremlaugh:

Hur har det gått att lira? Något du tycker att man bör se upp med? Något som gick osedvanligt bra?

Jag har introducerat en artefakt i mitt spel, med anknytning till Djingis Khan (spoilers följer)


Djingis var en Fallen enligt grundboken, en fallen som var mycket stabil och endast med svårighet blev förvisad. Enligt min kampanj byggde han dessutom mycket av sin makt på en porslinsörn, som matades med blodet från fångar, det måste vara den sista droppen som tar med sig livet ur kroppen. Den figuren stals och Djingis föll sedan av sin häst.

När man blir av med figuren kommer oturen tillbaka, gärna i en extrem lavin
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Jag hittade av en slump en uppsättning gamla oskrivna brittiska vykort på 20-30 talet. Jag scannade in dom, finns på här. Dessa passar dels som vykort och dels som bilder för att få ideer, kommer nog nyttja dessa i kommande äventyr.
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Fan...det där är ju ett äventyr sig.Kometen/asteroiden var såklart från Sky/Hell
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Tror jag kommer bygga något på det, nästam helt säkert, passar ju exakt in i den äventyrssamling jag håller på med, arbetsnamn "KEEP GOING".
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Awesome! Uppenbarligen ligger det något i isen...en gammal artefakt eller en infrusen fallen...
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Jag är "snart klart" med KEEP GOING boken, skall provspela fjärde äventyret om några veckor, sedan bara fixa till det i indesign "urrk". Det utspelar sig innan kriget 1935-1939, valfritt.

Planen är att nästa äventyrsbok skall utspela sig under kriget, inte mer noggrant än så, 1939 - 1945.

Jag har redan en drös intressanta och elaka uppslag.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Detta är en väldigt trevlig tråd, har inte haft så mycket uppslag att bjuda själv på men följt er med spänning.
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Säg till om du fastnar eller vill ha hjälp på annat sätt. Jag har tagit spelledar-paus och vi lirar supergänget i två månader. Jag har redan lite abstinens
 

Leongut

Veteran
Joined
26 Feb 2013
Messages
1
Hoj då! Spännande artikel i SvD om meteoritstatyetten! Jag har grävt ner mig mycket djupt i Ernst Schäfer och denna expedition, men detta fynd har jag helt missat. Dessutom är jag hängiven spelare av Fallen Reich, så det var särdeles intressant det här.
Faktum är att jag har skrivit en hel lång teaterpjäs om Ernst Schäfer och hans resor, och den kommer förhoppningsvis att sättas upp i Uppsala våren 2014. Missa inte, om ni är intresserade av nazi-ockultism!
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Leongut said:
Hoj då! Spännande artikel i SvD om meteoritstatyetten! Jag har grävt ner mig mycket djupt i Ernst Schäfer och denna expedition, men detta fynd har jag helt missat. Dessutom är jag hängiven spelare av Fallen Reich, så det var särdeles intressant det här.
Faktum är att jag har skrivit en hel lång teaterpjäs om Ernst Schäfer och hans resor, och den kommer förhoppningsvis att sättas upp i Uppsala våren 2014. Missa inte, om ni är intresserade av nazi-ockultism!
Awesome. Håll oss uppdaterade!

http://www.svtplay.se/video/1166817/kvinnornas-krigshistorier Kolla in, annan infallsvinkel, men jäkla nice
 
Top