Nekromanti Sköna uppslag

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Cool - Känns även lite som James Bond med the Belt Buckle Gun.
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Kapar tråden för att lägga upp trevliga scenariotips, vill inte skapa en ny tråd för allt.

Venloincidenten

vad tycker ni, går det att använda? Vad vill ni göra med det? Intressant att flera fallens kan blandas in naturligt
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Intressant, jag är svag för agenter som smyger och lurar på varandra (kommer märkas i nästa äventyr igen..)
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Även Japan erbjuder en setting att bygga kring. Det här är ju PERFEKT.

Enhet 731 i Manchuriska Lydstaten

Chefen

Dungeonen
Vildmarken, ett fort, hemliga laboratorier med experiment på fångar, även vita (vilka såklart skall fritas) osv.

Ja jag är morbid, men spelmässigt är det extremt nyttiga uppslag. Eftermälet är också intressant med ansvariga som blir benådade om de ger information om vapenutvecklingen till västmakterna...
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Klart intressant uppslag ;-) Verkligheten överträffar som vanligt dikten!
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Jag tänker mig att experimenten innefattade mer än bara det vanliga onda fascistiska. Experimenten var tvungna att flyttas för de var för nära bebodda områden...råkade de kanske frammana något de inte räknat med?Är själva sjukdomarna en farsot från ett annat plan (jämför den 5e konfluxen om ni gillar Granströms grejer)
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Börjar se framför mig en serie till, som utspelar sig i kolonierna runt Singapore, Indien, Hong-Kong.

Btw så är jag klar med en del till i Lurking Dangers, sen har jag lite i Wicked Times som jag skall färdigställa, har fått massa uppslag där åxå, men sen så...
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Så, detta är ju alternativ historia (hoppas jag).

Var kan det gå bättre för axelmakterna? Våra hjältar vet ju inte att de allierade kommer att vinna, men mina spelare vet det, alltså...var kan det gå BÄTTRE för axelmakterna, utan att sabba spelet?

Det främsta jag kan komma på är att Tyskland kör sitt operation sjölejon, men det innebär ju en tråkig bakgrund till spelet.

Kan man lyckas någon annan stans? Kan man få med sig Spanien? Spelar det någon roll?

Kan USAs produktion påverkas på något sätt?
 
Joined
17 Jun 2009
Messages
171
Location
Göteborg
Det finns ju rätt många what ifs. Särskilt om man är lite fri med faktagranskningen.
Här är några exempel:'

Englands armé krossas vid Dunkirke och Storbritanien söker fred.

Sovjet kollapsar efter anfallen 1941 och de ger upp.

Japan anfaller Sovjet i stället för USA. USA blir utanför kriget och Sovjet förlorar.

Tyskland anfaller aldrig sin allierade Sovjet utan kraftsamlar mot Afrika istället.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Om man inte vill påverka utgången särdeles mycket, utan bara göra sina spelare lite osäkra:

De allierade misslyckas ännu mer än historiskt i Norge. Kanske lyckas tyskarna med en mot-offensiv mot Narvik och tillfångatar ett tusental allierade soldater.

Bismarck avvärjer torpedplanen och når franska hamnar! (I sin första sorti sänker hon HMS Belfast och flera jagare, men viktiga delar av radioutrustningen skadas och hon tvingas återvända för reparationer)

Italienarna skjuter inte ner sin egna chef över flygvapnet, Italo Balbo. Det italienska flygvapnet gör ett bättre jobb i att eskortera fartyg till nordafrika och med tillgång på bränsle är Rommels hot mot Suez-kanalen större.
 

Major Boothroyd

Veteran
Joined
7 Oct 2010
Messages
171
Location
Bohuslän, Norge
Alternativ historia?
Kanske...

Glöm inte bort ryktesspridningen under början av kriget.
Tyska trupper i Kent, femte kolonnare överallt, supervapen och så vidare.
Detta går att använda för att hålla spelarna ovissa om vilken verklighet dom befinner sig i.
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Kiai said:
Så, detta är ju alternativ historia (hoppas jag).

Kan USAs produktion påverkas på något sätt?
I det snart klara Wicked Times Going West kommer detta ämne vidröras ganska mycket, jag tror ni kommer gilla det äventyret.
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Bismarck skall absolut fly undan!

Italien skall kämpa bättre!

Saker väldigt tidigt i kriget behöver annars inte hjälpas, Tyskarna äger ju ändå, och paniken breder ut sig som den skall!
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Romare som reser sig ur graven...eller ännu hellre ett skepp som sjunkit...det skulle vara coolt.

Fan vilken awesome twitter
 
Top