Nekromanti Skäms ni inte av att spela DoD?

M@STER

Veteran
Joined
14 May 2001
Messages
42
Location
Nyköping , La Svecia
Re: Inte alls ! Tvärtom !

Nej, jag skämms inte över att jag spelar rolspel. Inte det minsta ! Snarare tvärtom, jag är stolt över att ha en såpass rolig hobby.
Håller fullständigt med!

Personer jag har pratat med om rollspel har bara tyckt att det verkar roligt och annorlunda och skulle vilja vara med och testa. Speciellt tjejerna. /images/icons/wink.gif


~=<Det man inte vet mår man inte dåligt av /images/icons/smile.gif>=~
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Samma här !

Folk har istället varit väklldans frågvisa och undrat vad det är. Sen när jag har förklarat det så vill de oftas vara med och pröva.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Samma här !

Det har jag sannerligen aldrig råkat ut för! Men såhär i efterhand har det visat sig att väldigt många av de jag umgås med (som jag inte kände när jag var yngre och dessutom har träffat under helt andra omständigheter) har spelat drakar och demoner.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Se där ja...

Se där jag, misstänkte det. Jag skulle nog vilja påstå att många har testat på att spela rollspel, då DoD i snyyerlighet...
Men många stannar där och väljer att inte spela mer, vilket är mycket synd !

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Se där ja...

Jag tror inte att alla fattar vad spelet går ut på första gången de spelar det, och det är väl det som gör att de ger upp. Men egentligen, måste jag säga, rollspel är himla kul, så det är synd att det blir så.

Sagt av hans excellens Ärkemagikern av Felicien.
 

William_Besario

Warrior
Joined
20 Jun 2000
Messages
261
Location
Borlänge , SWEDEN
Jo, det skulle jag...

...göra ifall jag spelade DoD, men när det gäller rollspel i övrigt så är jag nästan stolt, och jag har då aldrig hört något annat från mina klass(kompisar) att det verkar kul

Mvh Kristoffer Johnsen

"do you want to live forever?"
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Se där ja...

Jo, du ahr nog rätt. Det är nog en av de största anledningarna till att folk inte fortsätter. För min del så tog ju det några gånger innan man kom in i det. Men som tur är så fortsatte man och vips så har man hållt på i MÅNGA år...

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Sårias

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
144
Location
Eskilstuna
LOL!!!

Skulle jag skämmas för att spela rollspel. Vet du hur många flickor i min ålder beundrar att jag fortfarande vågar hålla på med sånt som jag tycker är kul? Dessutom så har dom flesta jag träffat på provat rollspel eller håller på med det. Jag menar killen i min klass som är "tuffast". Ni vet klassikern: Spelar hockey, tränar, super och har massa tjejer, snusar och känner alla coola människor. Till min stora förvåning hade han provat att lajva...det bevisar bara hur fel myten om rollspelsnörden är. Sedan skall jag ju inte förneka att jag inte själv är långt ifrån att just vara coola killen... Flickor är söta, men oerhört farliga /images/icons/smile.gif Jag är lite halvvild och älskar att festa och umgås med aldeles för många söta flickor och samtliga tycker att det antingen är tufft eller helt ok att spela rollspel. Så jag vet inte vad du pratar om men nu vet jag inte hur gammal du är och sådär. Men jag tycker det låter som om flickorna är en aning omogna om jag får säga min mening. Men dom kanske är det det stadiet där dom skall försöka vara så mogna och vuxna d.v.s. 15 års åldern. Dom flickorna har inte förstått vad mogen innebär ännu och lever på myten att tjejer mognar 4 år före killarna. (detta stämmer inte enligt mig, dom mognar inte fortare dom mognar annorlunda och är oerhört jobbiga när dom gör det.) Så jag säger bara en sak ta inte åt dig gör det du själv tycker är kul. Det gör jag. Mognad innebär att våga vara barnslig (till en viss gräns självklart). Nåja som sagt skäms inte var stolt i stället!

Sårias Halvalv:
Biter inte min klinga eller morgonstjärna biter INGET!
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
*Hoppas att detta är ett tillräckligt svar*

Bättre nörd än överkörd, som jag brukar säga...

Nä, skämt o sido, rollspel är inget ont eller fel. Det är roligt och vi är 2057 personer (minst) som står för att det är roligt. Röker du? Snusar du? Super du? De som klagar på dig, super, röker eller snusar de? I så fall är det bara att ignorera dem. De är inte "coolare" eller "tuffare" för att de gör något som jag anser är långt mycket nördigare än rollspel.

Nörd är inget fel att vara. Nörd betyder "vara insatt i något" och "vara mycket intresserad av något". Är det något fel?

Min klasskamrater tyckte först att jag var "nördig" men sedan har de blivit ganska intresserade av att lära sig spela rollspel.

Stå på dig!!!

//Martin
<A HREF="http:// www.martin4um.cjb.net " target="_new">http:// www.martin4um.cjb.net </A>
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
822
Location
Göteborg
Tjejer?

Blir mycket förvånad när jag läser ditt och andras inlägg. Det verkar som om ni bryr er om vad diverse tjejer tycker, antingen att de tyckte det lät intressant eller att de skrattade ut er. Den stora fördelen med rollspel är ju att man (åtminstone tillfälligt) slipper träffa de tjejer som finns i den bittra verkligheten. De har ingen chans mot de tjejer man träffar i rollspelens underbara värld. /images/icons/smile.gif Följande talar till fantasiflickornas fördel:

1) Deras skönhet begränsas enbart av din fantasi.
2) De reagerar inte negativt på att du är klädd i blodiga ”läderhosen”, har två veckors skäggstubb och aldrig tvättat dig eller bytt kläder.
3) De dumpar dig väldigt sällan för någon idiot, och om de trots allt ändå gör det så kan du snabbt och lätt hugga huvudet av idioten utan att det får några negativa konsekvenser.
4) Du kan resa jorden runt i åratal, slå ihjäl folk till höger och vänster, dricka blod från andra människor, kalla ner demoner m.m. utan att det gör något. Jämför med verkligheten där det räcker med att man kollar på Sportnytt eller tar bonnpermis från jobb eller skola för att det ska riskera att bli gnäll.
5) De har inga jobbiga syskon eller skärskådande föräldrar som bryter ned den mytbild som du byggt upp av dig själv. (ja, det är väl för tusan inte någon som tror att man kan vara ärlig när man ska ragga...?)
6) De behöver inte underhållas med presenter och dylikt.
7) Du väljer själv när du vill träffa dem.
8) Dina polare går inte runt och stör sig på att damen ifråga fått en plats i ditt liv; du slipper med andra ord att höra ord som toffel, slav, mjukis m.m.
9) Flickorna kan bytas ut till killar som man kan ragga upp när man istället har en rollperson av kvinnligt kön. I verkligheten är både den egna könstillhörigheten och sexuella läggningen svårare att ändra, och det känns mindre angenämt att ens försöka ta ett steg i den riktningen.
10) De beter sig rationellt och förnuftigt (eftersom det ofta är en kille som är SL och gestaltar flickorna ifråga).

Hmm, om det är någon som har några idéer om varför jag har så svårt att attrahera flickor i verkliga livet så kan ni väl meddela mig.../images/icons/wink.gif
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Re: LOL!!!

Men dom kanske är det det stadiet där dom skall försöka vara så mogna och vuxna d.v.s. 15 års åldern. Dom flickorn har inte förstått vad mogen innebär ännu och lever på myten att tjejer mognar 4 år före killarna. (detta stämmer inte enligt mig, dom mognar inte fortare dom mognar annorlunda och är oerhört jobbiga när dom gör det.) Så jag säger bara en sak ta inte åt dig gör det du själv tycker är kul. Det gör jag. Mognad innebär att våga vara barnslig (till en viss gräns självklart). Nåja som sagt skäms inte var stolt i stället!

Amen to that, brother!


//[color:red]Feuflux
"Frågan är inte vad jag kan göra för dom, det är vad dom kan göra för mig."</font color=red>
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Nej, faktiskt inte.. Min spelargrupp är tydligen lite annorlunda, jämfört med andra rollspelare. Vi klär oss inte uteslutande i svarta kläder, vi lyssnar inte på Gothrock, vi festar ganska styggt, de flesta av oss är ganska snygga och vi omger oss med mängder av flickor.. Så varför skämmas?

Ezping Orm
 

Sårias

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
144
Location
Eskilstuna
Celibat!!!

Jag har bara en kommentar till det du säger. Gör som jag lev i Celibat och retas med flickorna i stället. Men jag har ingen aning om varför flickorna inte faller för dig...Varför ragga? Är det inte dags för flickorna att göra det? Vi har fan stått för det dom senaste jag vet inte hur många hundra åren. Dessutom så Flickorna bara skrattar när dom hör mina framtidvisioner. Jag tycker att det är kvinnorna som skall jobba tjäna pengar och betala middagen. Det har våra förfäder gjort för dom i flera hundra år nu är det vår tur. Sedan att jag inte tänker städa, diska...osv är ju en annan sak kolla på Peggy Bundy där har du min förebild om hur man skall vara hemmafru (eller som i mitt fall hemmaman) Så kör på att vara den du är du kommer nog upptäcka att flickorna faller som furor och tror att du bara skämtar och då bygger dom inte upp några förhoppningar hos föräldrar eller dyl. utan dom blir positivt överaskade i stället när det visar sig att du faktiskt inte är så farlig. Sedan att man måste kunna smöra lite hos mamman och pappan är en annan historia. LYCKA TILL! och lev i celibat det har varit den största brudmagneten jag haft på länge.

Sårias Halvalv:
Biter inte min klinga eller morgonstjärna biter INGET!
 

kragghack

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
219
Location
Umeå
Oooooh, där känner man igen sig, förutom att vi är jäkligt snygga /images/icons/smile.gif

/Anders som är något uppåt idag, det är ju festlördag....

Ashes to Ashes
Dust to Dust
Kragg Hack remains
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Tyvärr, vi i rollspelsnördarnas riksförbund kan inte låta er hålla på på det här sättet. Ni sabbar hela myten om oss hederliga rollspelsnördar. Tvingas tyvärr ställa ett ultimatum, sluta festa elelr sluta spela rollspel!!!

Vi vet var ni bor...


/images/icons/smile.gif

//[color:red]Feuflux
"Frågan är inte vad jag kan göra för dom, det är vad dom kan göra för mig."</font color=red>
 

Count

Warrior
Joined
29 Nov 2000
Messages
206
Location
Göteborg, Malmö
Re: Tjaaaaaaa...

Jag burkar inte gå omkring och sprida att jag är en ... nörd :gremsmile: .

Man behöver ju inte göra reklam över att man nu är det, visst folk som ser mig med en rollspelsbok i handen på bussen kanske tycker att jag är ,just det, en nörd.

Men vem fan bryr sig?!

Om nu tjejerna skrattar åt dig så är dom ändå puckade om dom inte kan ta till sig att du gillar något som dom tycker är fjantigt, sånna brudar är inget att ha.

Om du nu vill att tjejer ska gilla dig så får du helt enkelt hitta några som är såpass mogna att dom kan respektera dig för den du är ... en nörd :)

Nä men ärligt talat, om nu en tjej skulle säja att jag var fjantig för att jag spelade rollspel så skulle jag inte bry mig... kanske lite men inte så mycket i alla fall, jag omger mig hällre med tjejer som kan respektera - annvänt ord känns det som - mig för den jag är...

MvH Martin
 
Top