Nekromanti Skäms ni inte av att spela DoD?

Vanyril

Veteran
Joined
25 Apr 2001
Messages
6
Location
Skellefteå
Tips åt alla tonåringar som lirar rollspel

Jag är 16, och ska jag vara ärlig så går jag inte precis runt och berättar att jag lirar rollspel. De flesta killar i min klass( så omogna som de är), säger att man inte har nått liv, och att rollspel är töntigt även fast de knappt vet vad det är. En "hockeykille" som följde mej och provade rollspel sa efteråt att min spelledare inte har nått liv, och att rollspel var det enda han sysslade med. Ändå hade "hockeykillen" bara spenderat ett par timmar med min spelledare, som han aldrig träffat förr.
Om någon säger att du e dum i huvet för att syssla med nått så idiotiskt som rollspel, ska du bara hålla med. Säg visst eller okej eller nått ganska frånvarande, så det ser ut som att du inte är intresserad av att diskutera. Av egen erfarenhet vet jag nämligen att det är omöjligt att diskutera eller ens föra en normal konversation med ett gäng omogna, snusande hockey-killar som bara är ute efter att hacka på en. Det är faktiskt ganska lönlöst att försöka banka vett i en del människor.
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Re: Herrejävlar NEJ!

Nu ska vi inte överdriva här.
Konstform? Nej.
Superkul hobby? Ja.

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Hatten = NÖRD och stolt

Tidigt upptäckte jag att Normalitet var en illusion som ej kan finnas då alla är unika så varför då försöka vara normal en normal människa blir aldrig något bara folk som är unika blir kända bara folk som konstiga blir framgångs rika..

SÅ jag är en nörd och stolt över det vilket gör mig glad...

Så om dom retar dig för att du spelar så fråga VAD dom sysslar med och säg att du tycker det är lika löjligt som rollspel eller stolt sträck på din nacke och utropa JAG SPELAR ROLLSPEL OCH ÄR EN NÖRD OCH STOLT..
eller på peka för dom att DET finns fler rika rollspelare än det finns rika tuffingar och dra upp BILL GATE som exempel samt att du kan nämna många andra... ( Du får forska själv har tyvär inte listan här.. )

I grund och botten är alla nördar men på olika sätt det gäller bara att inse det och var stolt över dig själv som den NÖRD och TÖNT du ÄR och JAG ÄR... *ler*



<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
822
Location
Göteborg
Vad menar du?

De enda fester jag upplever är de mina rollpersoner är på. Är det inte så för alla rollspelare? /images/icons/wink.gif

Får man förresten fråga om vilken alkoholhalt speldeltagarna har vid de kombinerade festerna/rollspelandet. Alkohol = hack'n'slsh?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,512
Location
Helsingborg
Re: Tjaaaaaaa...

"<EM>visst folk som ser mig med en rollspelsbok i handen på bussen...</EM>"
Så hur mkt folk känner eg. igen en rollspelsbok? Inte många, förutom rollspelare och då har man nå't att snacka om. Bra synpunkter <B>Count</B>. Håller med dig.

Folk som jag berättat för att jag spelar rollspel har antingen inte brytt sig, tyckt att det varit intressant eller tyckt att jag varit konstig (en minoritet). De som tyckte att jag är konstig har jag inte brytt mig om ens.

Jag brukar inte heller (som <B>Vanyril</B>) säga att jag spelar rollspel. Jag brukar faktiskt vara lite tyst om det. Däremot säger jag ofta att jag är en datanörd. Ordet nörd är inget jag är rädd för. Det är ett sätt att enkelt beskriva mig. Och som sagt, om de tycker jag är nördig så skiter jag fullständigt i de.

/[color:green]Han</font color=green> som tror att framtidens mode kommer datanördarna att bestämma
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Re: I AM EN NÖRD AND I'M PROUD OF IT!..

Prova att prenumerera på Codex - då blir man automatiskt skitsnygg!

Ashley Riot, en proud nörd

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?
 
Top