Stämma
WC-zonmö i behov av IQ-hjälp
Det riktiga troll-draget man skulle kunna göra är att återuppliva Sinkadus, men som ett magazin helt tillägnat svenskt brädspel.Cinq-et-deux
Det riktiga troll-draget man skulle kunna göra är att återuppliva Sinkadus, men som ett magazin helt tillägnat svenskt brädspel.Cinq-et-deux
Spännande idé.Det riktiga troll-draget man skulle kunna göra är att återuppliva Sinkadus, men som ett magazin helt tillägnat svenskt brädspel.
Det borde finnas ett online-museum för Sinkadus, där alla nummer finns legitimt scannade i högupplöst format, alternativt ges ut i hårdpärmssamlingar likt de första tre numren till Fandrakes DoD-bok.
Vem sitter på rättigheterna nu?
oj glömde: ÄRANS VÄG 4 och några få andra riktigt bra saker som aldrig kom senare igen i magiböcker eller andra expansioner, som Nohstril och äventyr i nohstrilsom jag använder just nu ( nu och nu, pausad kampanj men ändå)minns mest de tidigare numren samt den enorma frustrationen över att jag har ALLA nummer utom 1... (ett nummer som jag inte minns, har jag nr 1). Sjukt frustrerande.
Längtade alltid efter nästa Sinkadus! Den gav inspiration, info om vad som var på gång och gjorde att man som rollspelare kände sig om en del av ett stort sammanhang med andra likasinnade. Och för Äventyrsspel måste det ha varit fantastiskt att ha en sådan kanal till sina kunder. Jag läste allt i tidningen, oavsett om det var artiklar till ett spel jag hade eller inte. Och brevspalten var ju en höjdpunkt i tillvaron.Vad minns ni av sinkadus? Var den viktig, rolig, vilket format gillar ni? Var ngt nummer bättre än andra? Skulle ni vilja att sinkadus vakna igen eller räcker Fenix?
Håller medLängtade alltid efter nästa Sinkadus! Den gav inspiration, info om vad som var på gång och gjorde att man som rollspelare kände sig om en del av ett stort sammanhang med andra likasinnade. Och för Äventyrsspel måste det ha varit fantastiskt att ha en sådan kanal till sina kunder. Jag läste allt i tidningen, oavsett om det var artiklar till ett spel jag hade eller inte. Och brevspalten var ju en höjdpunkt i tillvaron.
Tror inte Sinkadus skulle funka idag. Det där med att vara del av ett sammanhang uppfylls istället av forum och allt man kan hitta på internet. Det finns nog inte längre samma efterfrågan på artiklar och äventyr pga allt som finns på nätet plus att rollspelarna i de flesta fall är äldre och mer erfarna och inte har samma behov av stöd. Sen var det ju speciellt under Sinkadus-eran att det fanns en så stor homogen grupp (ålder plus spelade spel från ett och samma företag) att vända sig till. Idag finns så många spel och rollspelarna är en brokig skara.