Sinkadus

Tror att det var en senare Sinkadus så troligen Mutant 2 då.
Kan det vara detta nummer du söker?

Under titeln Zonen:

Zonen​

Allmänt jox till Mutant: Fallskärmsregler, miniubåtar, ökendräkter, jättekängrucybimal, släpvagnar, vapenväxter…

Om det är en gammal nedlagd publikation så vore det ju vackert om man gjorde som med hederliga gamla Datormsgazin (Amiga/C64 och INGET Atari) scannade in allt och lade upp det på nätet (https://dmzarkivet.se/) som Spelpappan gjorde (med välsignelse från utgivarna har jag för mig).

Archive.org finns inte för inte om inte annat.

Vad var det?
Draksådden.

Skrevs väl runt 87 eller tidigt 88 på en gammal skrivmaskin, en massa sidor med ”text som hade litterära ambitioner men saknade djup …” skickades in till redaktionen och blev (nog med rätta) liggandes. Flera år senare när vi såg att Drakboken kom ut, påminde vi redaktionen. Gissar att Sahlin suckade djupt, för han fick skriva om det till något publicerbart. Illustrerades dock av Bertling. För vad det är värt …

Ps. Vi gick väl i slutet av åttan eller början av nian. Men skrivit ihop hade vi sen femman. .ds

Last edited:
Archive.org finns inte för inte om inte annat.

Well. Utan att länka till upphovsrättsskyddat material kan jag avslöja att någon redan tänkt i de banorna…

(Jag vet inte vilka HQJonas och Gothmog är, men… well. Om jag får veta vilka de är nån gång så kommer jag vilja bjussa på en fika.)

Back