Nekromanti Siare ( nära på )

Bail

Veteran
Joined
28 Aug 2003
Messages
71
Location
vilhelmina
våran egen värld var på väg att bli som neotech, men nu när
emu och euron är ute ur leken i sverige så blir det nog inte så.

så skaparna av neotech var nära på att bli siare....... :gremshocked:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
EG har ju funnits sen iallafall 92, det var då jag först hörde om det (sju bast, gick i ettan liksom. :gremlaugh:), och en gemensam valuta har ju funnits sen jag gick på mellanstadiet i allafall, fast då hette den Ecu (som den heter i Neotech 1 antar jag), och att den ska heta Euro har väl vart aktuellt ungefär lika länge.

Och - de är faktiskt siare - Skandinavien har ju en egen valuta som inte är Euron. Ur själva valutaperspektivet är ju Euron dock accepterad över nästan hela världen, och detta tror jag kommer ske även i Sverige om ett par år. Alltså kan företagen konkurrera på Europavillkor och vi har kontrollen över vår valuta. All the good stuff, none of the bad stuff. Typ. Eftersom fler Europeiska stormarknadskedjor flyttar hit (Netto i Kalmar till exempel) kommer ju Euron dessutom gå att handla mat och sånt för, och om man vill så får man plocka ut sin lön i Euro redan idag.

Dessutom tror jag inte Carl-Johan satt med sin kristallkula när han 'siade' om framtiden, utan att det är vilda spekulationer med ett gott mått av sanning i sig. Neotechvärlden är ju ändå rätt urflippad, och det är åt det hållet det barkar liksom. Jag tror dock att vi kommer ha VTOL-fordon(Vertical Take Off and Landing för de oinvigda :gremwink:) mycket tidigare än 2059. Världsläget kommer nog INTE vara så krisat dock, inga kärnvapen så länge USA håller ihop, och det visar ju inga tendenser alls att splittras i dagsläget. CJS splittade nog USA och Indien och satte ihop Europa för lite krydda, inte för att han trodde att det skulle bli så.

Bara mina 2 (Euro)cents.
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Men sverige är ju med SFS och inte EU i Neotech... ska detta bli schismen som driver ut Sverige, Danmark och Finland ur EU? Är CJS Nostradamus återfödd? Eller har Bail tagit en rejäl puff på bongen för mycket? Bryr någon sig?

/Joel
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"våran egen värld var på väg att bli som neotech, men nu när emu och euron är ute ur leken i sverige så blir det nog inte så."

Åh, vi kommer nog dit tids nog ändå. Hav förtröstan angående mänskligheten bara. Vi brukar vara rätt kreativa, särskilt när det gäller att ställa till det för varandra.
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
EU-rättning [OT]

EU/EG har funnits i princip sedan 50-talet lite vagt sådär och tanken på en gemensam valuta har funnits sedan 80-talet om inte jag missminner mig...

Rätta mig om jag har fel, det kan jag mycket väl ha...
 

Bail

Veteran
Joined
28 Aug 2003
Messages
71
Location
vilhelmina
fast kanske oavsett vad som händer är vi ju påväg att
nå neotech temat..... på ett eller annat sätt
 

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
Re: EU-rättning [OT]

Nja. Kol- och Stålunionen kanske inte hade så jättemycket gemensamt med EU, men det var grunden, så det var väl "i princip EU".

EU/EG har funnits i princip sedan 50-talet lite vagt sådär och tanken på en gemensam valuta har funnits sedan 80-talet om inte jag missminner mig...
 
Top