EG har ju funnits sen iallafall 92, det var då jag först hörde om det (sju bast, gick i ettan liksom.

), och en gemensam valuta har ju funnits sen jag gick på mellanstadiet i allafall, fast då hette den Ecu (som den heter i Neotech 1 antar jag), och att den ska heta Euro har väl vart aktuellt ungefär lika länge.
Och - de är faktiskt siare - Skandinavien har ju en egen valuta som inte är Euron. Ur själva valutaperspektivet är ju Euron dock accepterad över nästan hela världen, och detta tror jag kommer ske även i Sverige om ett par år. Alltså kan företagen konkurrera på Europavillkor och vi har kontrollen över vår valuta. All the good stuff, none of the bad stuff. Typ. Eftersom fler Europeiska stormarknadskedjor flyttar hit (Netto i Kalmar till exempel) kommer ju Euron dessutom gå att handla mat och sånt för, och om man vill så får man plocka ut sin lön i Euro redan idag.
Dessutom tror jag inte Carl-Johan satt med sin kristallkula när han 'siade' om framtiden, utan att det är vilda spekulationer med ett gott mått av sanning i sig. Neotechvärlden är ju ändå rätt urflippad, och det är åt det hållet det barkar liksom. Jag tror dock att vi kommer ha VTOL-fordon(Vertical Take Off and Landing för de oinvigda

) mycket tidigare än 2059. Världsläget kommer nog INTE vara så krisat dock, inga kärnvapen så länge USA håller ihop, och det visar ju inga tendenser alls att splittras i dagsläget. CJS splittade nog USA och Indien och satte ihop Europa för lite krydda, inte för att han trodde att det skulle bli så.
Bara mina 2 (Euro)cents.