Varulv Showdown at Bad Pelt Gulch - runda 1

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Hm! Jag sitter i möte men såg Stövelns outning. Spännande. Det här behöver man ta ställning till förstås. Återkommer!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Till @Korpa och alla andra som tycker att R1 är svår:

Vår enda uppgift som bybor är att försöka skaffa fram så mycket information som möjligt. Lyckas vi med det oavsett hur har vi kommit en bra bit, trots att ett klassiskt spel kanske inte innehåller så mycket att gräva i.

Bäst tycker jag det är att tvinga folk att ta ställning, som nu i exemplet Xyas och Stövelkatten.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Eller nä, bättre att vänta med katten förmodligen. Röstar som jag egentligen tänkte när jag skrev min lista.

Röst: Khan

Kunde lika gärna varit Empiricus dock. Tycker det lilla samspel se har verkar off.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,262
Eller nä, bättre att vänta med katten förmodligen. Röstar som jag egentligen tänkte när jag skrev min lista.

Röst: Khan

Kunde lika gärna varit Empiricus dock. Tycker det lilla samspel se har verkar off.
Jaha? Vadan detta? Varför anser du att jag agerat ulvigt? Jag är inte med på ditt resonemang.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Har du sagt A...

Jag tycker inte att vi förlorar något på det i det här läget.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Det kan jag absolut! Är konsensus att det är läge för det?
Låt oss först se vad folk tycker i den här frågan, men vid 19-tiden är det nog läge att outa, dreven kanske inte hinner vända.

Och jag är nog av åsikten att extraroller, outade siare och väktare oftast värda att spara, men betraktar i det hör spelet extrarollen som en ulv-buff och alltså är ett bra alternativ för röstning.

Om Stöveln går ut med smaskig info kan jag byta.

Xyas tvärvändning tycker jag grönar honom. Då är @Khans reaktion på rösten på honom mer intressant. Jag byter från Stöveln till @Khan

Röst: Khan

Khan: vad tycker du om Stövelns extrarolls-claim? Vad tycker du talar för en naiv/galen siare?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Det kan jag absolut! Är konsensus att det är läge för det?
Du får ta ställning till det själv. Ingen annan vet vad du har för roll.

Ur ett större perspektiv tycker jag nog det är strategiskt rätt om du outar, annars riskerar vi att fastna på det. Det kan vara värt det även om det egentligen är dåligt att du outar din roll. (Hur dåligt kan det vara mtp att vi vet att du inte är väktare eller siare?)
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,262
Låt oss först se vad folk tycker i den här frågan, men vid 19-tiden är det nog läge att outa, dreven kanske inte hinner vända.

Och jag är nog av åsikten att extraroller, outade siare och väktare oftast värda att spara, men betraktar i det hör spelet extrarollen som en ulv-buff och alltså är ett bra alternativ för röstning.

Om Stöveln går ut med smaskig info kan jag byta.

Xyas tvärvändning tycker jag grönar honom. Då är @Khans reaktion på rösten på honom mer intressant. Jag byter från Stöveln till @Khan

Röst: Khan

Khan: vad tycker du om Stövelns extrarolls-claim? Vad tycker du talar för en naiv/galen siare?
Jag tycker det känns som en rimlig claim i dagsläget. Men jag tycker också att det i sig omöjliggör en naiv / paranoid siare, i och med att det inte är något som siaren vet om.

Så jag är skeptisk till att vi har det i partiet.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Ja Stövelkatten: spill bönorna.

Beroende på vad det är för förmåga osv så borde du skälv väl veta om det är bäst men Ulvarna har ju mer koll än oss bybor så vi behöver veta mer för att kunna utesluta dig som ulv och jagaskummisar...
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Har du sagt A...

Jag tycker inte att vi förlorar något på det i det här läget.
Sitter efter jobbet nu men typ detta. Nu har du outat att du är hemliga rollen, vilket förstås utesluter naiv siare och liknande som inte vet om sin roll. Lika bra att du spiller bönorna så får vi ta ställning till om det är trovärdigt och bra för byn.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Med reservation för felaktigheter! Säg gärna till så kan jag fixa!

Xyas (2) Korpa, Khan
Stövelkatten (3) Sidd, Empiricus, Vimes
Khan (2) Xyas, Basenanji

Ej röstat: Stövelkatten, Hellzon

Röstning

Basse->Stöveln

Stövelkatten (1) Basenanji

Vimes->Stövelkatten

Stövelkatten (2) Basenanji, Vimes

Vimes->Xyas

Stövelkatten (1) Basenanji

Xyas (1) Vimes, Basenanji

Basse->Xyas

Xyas (2) Vimes, Basenanji

Korpa->xyas

Xyas (3) Vimes, Basenanji, Korpa

Basenanji->Stövelkatten

Xyas (2) Vimes, Korpa

Stövelkatten (1) Basenanji

Sidd->Stövelkatten

Xyas (2) Vimes, Korpa

Stövelkatten (2) Basenanji, Sidd

Khan->Xyas

Xyas (3) Vimes, Korpa, Khan

Stövelkatten (2) Basenanji, Sidd

Empirius->Stövelkatten

Xyas (3) Vimes, Korpa, Khan

Stövelkatten (3) Basenanji, Sidd, Empiricus

Vimes->Stövelkatten

Xyas (2) Korpa, Khan

Stövelkatten (4) Basenanji, Sidd, Empiricus, Vimes

Xyas->Stövelkatten

Xyas (2) Korpa, Khan

Stövelkatten (5) Basenanji, Sidd, Empiricus, Vimes, Xyas

Xyas->Khan

Xyas (2) Korpa, Khan

Stövelkatten (4) Basenanji, Sidd, Empiricus, Vimes

Khan (1) Xyas

Basenanji->Khan

Xyas (2) Korpa, Khan

Stövelkatten (3) Sidd, Empiricus, Vimes

Khan (2) Xyas, Basenanji

Ej röstat: Stövelkatten, Hellzon
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Jag vill bara påpeka möjligheten att vi har en naiv siare och en Stövelkatt som kaxigt ljuger för att rädda sitt skinn. Det är osannolikt, men möjligt. Oavsett ser jag fram emot att få veta mer.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Och ja, tre alternativ är väl inte så himla bra, men jag gillar nog ändå att vi har lite att diskutera och ta ställning till.

@Stövelkatten, jag föreslår att du berättar allt om din roll. Flera har efterfrågat det. Klockan är snart 18 och rösterna flyttar sig kanske inte så fort.

Spill it!

(Sedan: är det lite pikant att vare sig Hellzon eller Stövelkatten har röstat?)
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,262
Där har du helt rätt, @Korpa! Pinsamt att jag missade möjligheten att han helt enkelt blåljuger. Det skulle också förklara varför han inte bara outar sig på en gång.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Jag vill bara påpeka möjligheten att vi har en naiv siare och en Stövelkatt som kaxigt ljuger för att rädda sitt skinn. Det är osannolikt, men möjligt. Oavsett ser jag fram emot att få veta mer.
Superbra fångat. Om Stöveln vet att han är en av två ulvar och tror att extrarollen är en falsk siare är det inte ett dumt stunt. Men var han så pressad?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Superbra fångat. Om Stöveln vet att han är en av två ulvar och tror att extrarollen är en falsk siare är det inte ett dumt stunt. Men var han så pressad?
Men varför skulle det finns en naiv siare? Tycker inte alls det passar in på beskrivningen som LJS angett för den hemligs rollen.
 
Top