Shogun

Mikl

Veteran
Joined
11 May 2023
Messages
197
Bra avsnitt, men varför måste de göra bilden så mörk? Jag tittar på kvällen och släcker ner i rummet men tycker fortfarande att det är svårt att se i vissa sekvenser.
Det var samma sak i Game of Thrones ibland. Hoppas det är en trend som snart är över.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,010
Location
Ereb Altor
Ja, fy fan vilket avsnitt! Mariko vid porten kommer etsa sig fast i minnet precis som många andra scener från den här hysteriskt bra serien!
 

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,204
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
Om man ska grunda för ett sånt här schackspel, så skulle de sociala spelreglerna behöva vara väldigt tydliga ... (eller att man har en spelledare/grupp som tycker social strikthet är kul även utan taktiska drag).
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,010
Location
Ereb Altor
Om man ska grunda för ett sånt här schackspel, så skulle de sociala spelreglerna behöva vara väldigt tydliga ... (eller att man har en spelledare/grupp som tycker social strikthet är kul även utan taktiska drag).
Tror inte det behöver vara så svårt. Det är ju några få strikta regler bara där lojalitet och heder väger tyngst. Något som brukar vara lätt att få till i vår spelgrupp iaf.

Men det går ju uppenbarligen att stoppa in en Blackthorn och en Yabushige med :)

Och ninjor.
 

Mikl

Veteran
Joined
11 May 2023
Messages
197
Angående de sociala reglerna tyckte jag att det var en cool detalj att Yabushige såg genuint rädd ut när ninjorna sprang förbi honom i dörren (kanske var han inte informerad om vilka det var som han skulle släppa in).
Ett praktarschel som han kan ju hålla sig vid liv så länge alla andra följer reglerna och det är också vad han kalkylerat med hittills. Men här är alltså shinobi, och inga regler gäller för dem.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,723
Nån som hängde med på vad axelknackandet innebar? Räknade ninja-mellanchefen huvuden tills Yabushige sa till stopp, eller väntade de bara? 🤔
 

Platon

Warrior
Joined
18 Mar 2016
Messages
368
Bra avsnitt, lite mer tempo, fantastiskt skådespel. Samtidigt känner jag ändå att det blir skönt att nästa avsnitt är sista. Som jag sagt flera gånger på tråden, serien är svinbra men på något vis också en ont-trick pony som jag nog inte orkar med mycket längre än såhär
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,010
Location
Ereb Altor
Fy fan så jävla vackert. Inget crescendo, ingen pampig slutstrid, inga hjältar som stormar fram. Det här är det bästa jag har sett.

Gud vad jag hoppas att de ger sig på Tai-Pan och Gai-jin med! Och avslutar med Nouble House som ju behöver 3-4 säsonger och kommer slå Succession på alla fingrar!
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
Fy fan så jävla vackert. Inget crescendo, ingen pampig slutstrid, inga hjältar som stormar fram. Det här är det bästa jag har sett.

Gud vad jag hoppas att de ger sig på Tai-Pan och Gai-jin med! Och avslutar med Nouble House som ju behöver 3-4 säsonger och kommer slå Succession på alla fingrar!

Hänger inte Tai-Pan och Noble House ihop? De handlar väl bägge om familjen Struan?
 
Top