Shadowdark lirare i Sverige

Senaste avsnittet (ep. 11) av GCN var det bästa hittills. Det blev extra spännande av att Troy verkade blanda ihop HP och AC. Motståndarna blir rätt tuffa då :D

Senaste avsnittet (ep. 11) av GCN var det bästa hittills. Det blev extra spännande av att Troy verkade blanda ihop HP och AC. Motståndarna blir rätt tuffa då :D
Jag föll av vid typ e.04 (inte pga dålig kvalle, jag tycker bara det är svårt att hänga med i AP:s).

Lite som @verlandes. har inte jag heller följt upp GCNs CS1 kampanj, har också svårt med långa narrativ, framförallt tidsmässigt. Finns mycket som konkurrerar om min lyssningstid. Men de är riktigt duktiga att skapa ett narrativ med lagom med luckor och interaktion mellan karaktärerna så det känns dynamiskt och spännande, man vet inte vart det bär åt! Sen blir jag förjävligt sugen på att starta en egen kampanj av att lyssna, men detta är testa olika system året, får bli nästa år. Kommer nog bli några one-shots in Shadowdark iaf.

Senaste Shadowdark mötet dog en av karaktärerna. De (fyra karaktärer) råkade i strid med fem muterade rått-gobliner. När de stötte på dem slog vi för reaktion och det visade sig att rått-goblinerna var högst aggressiva. Jag gav spelarna en chans att lägga benen på ryggen genom att ha rått-goblinerna skrika åt dem att ge sig av då detta var deras hem. Den främsta spelaren valde att konfrontera dem istället i vilket de anföll.

Initiativ. Jag vann. Två rått-gobliner rusade in (trångt utrymme) och högg ner karaktären som käftade emot.

Nästa spelare anfaller utan vidare effekt. Tredje spelare anfaller och sänker en rått-goblin. Spelaren vars karaktär är utslagen slår sin death timer och får en runda. Fjärde spelaren frågar om alla rått-gobliner är inom near, jag svarar ja. Hon kastar Sleep och lyckas.

Då de andra spelarna hade klivit fram hamnade även de inom besvärjelsens omkrets och hela gänget somnar.

Min tur. Sover. Nästa spelare. Sover. Nästa spelare. Sover. Den döende karaktärens tur och han är död.

Det jag tycker är intressant med detta är att de faktiskt hade dött om Sleep inte funkat. Rått-goblinerna var för många och för starka för just denna grupp. Men hon som kastade Sleep blev så klart en smula upprörd (karaktären inte spelaren) då hennes besvärjelse hade hindrat de andra från chansen att rädda sin kamrat. Men tre av fyra överlevde och höll en kort begravning för sin fallne kamrat. En persons offer hade blivit tre personers överlevnad.

Kort därefter råkade de på en goblin och efter en initial misstänksamhet lärde de sig att denne nye kamrat hade färdigheter som ingen av dem besatt och de beslutade att slå följe. Tillfälligt åtminstone.

@Kraftsoppa @verlandes. Om ni kan hitta tiden och motivationen att komma ikapp med GCN, så kan jag varmt rekommendera det. Senaste avsnittet var fenomenalt! Sjukt spännande!

(Eller hoppa fram till avsnitt 10 och börja kolla därifrån. Det är inte helt nödvändigt att lyssna på avsnitten fram till det, för att kunna hänga med i de tre senaste)

Back