Nekromanti Sexrollspel?

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Re: Tillägg

Kanske tiderna förändras? Alla i min grupp, inklusive jag, har nu stadigt sällskap. Det tog dock ett bra tag, kanske jag ska påpeka...

/Skuggvarg
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Re: Alltså, det var...

Jag missade att du menade på det viset...trodde att du tog upp Play-Elf som exempel...
Kan ju ha varit så att Faehrengaust syftade på Play-Elf.

/Skuggvarg - som gillar nakna alvflickor ritade av Ackegård
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Hmmm... det finns ju små sällskapsspel i stil med "Pannebölja" och "Kärleksmaskinen" som jag minns att jag spelade på någon fest förut...

Kan nog tolkas som rollspel...

...även om det tog typ 2 minuter innan allt spårade ut och fyra av sex spelare(inkl. mej själv) hade "försvunnit" men någon trevlig flicka/gosse....


/Mask... numera rent kyrkerligt celibatiserad...
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Re: Playboy

Flera minnen från urballade äventyr:

En av spelarna var Minotaur. I ett äventyr roade han sig med att sätta på skogsnymfer och älvor (betänk den enorma storleksskillnaden...).

/Skuggvarg
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
"Varför kände jag inte till de spelen när jag var olycklig singel?"

Om det hjälper har jag mestadels otrevliga minnen från kvällar och dagen-efter stunder från den peroid som jag spelade de här spelen....

/Mask... levande bevis för att tequila och stundentskivor inte är skapade för högstadielever....
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Jag har sett många olika genrer bland rollspel, men jag har aldrig sett något som inriktat sig på sex (och då talar jag inte om att man kan leka rollspel med nån flicka i sängkammaren, utan om bordsrollspel som handlar om sex).

Jag betvivlar faktiskt att tillräckligt många SL skulle kunna på ett bra underhållande och trovärdigt sätt spelleda "sängkammaren" (för att inte tala om spelarna) för att idéen skulle slå stort. Vilket den onekligen inte gjort, ingen hittils har spelat något sexrollspel.

Men va fan...
Ingenting är nytt under solen, handlar det om sex så har det defintivt gjorts. /images/icons/grin.gif

/Naug
 
Joined
27 Sep 2001
Messages
1,154
Location
Uppsala
Nej

Det var inte Playelf jag tänkte på. Jag känner mycket väl till Playelf.

Spelet jag tänkte på fanns ute i affärerna någon gång på 80-talet. Det var en box och jag har för mig den var svart.

/Faehrengaust som är smått senil
 
Joined
27 Sep 2001
Messages
1,154
Location
Uppsala
Minotaurer i sängkammaren

Jag minns också en minotaurspelare som ballade ur lite, hrm. Är minotaurer kanske någon slags manlighetssymbol?

/Faehrengaust som får fram underliga minnesbilder
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
"Jag betvivlar faktiskt att tillräckligt många SL skulle kunna på ett bra underhållande och trovärdigt sätt spelleda "sängkammaren"

Verkar som du missförstod mig. De rollspel man kan spela med en flicka (eller flera) i sängkammaren är ju inte alls samma sak som bordsrollspel...sängkammarrollspel är ju bara att man leker t.ex. sexköpare och prostituerad, lärare och elev, snuskig gubbe och underårig flicka (på tal om det har Aftonbladet och Expressen skrivit om hur unga människor sitter och sexchattar på internet...read all about it).

/Skuggvarg
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Re: Minotaurer i sängkammaren

Tja...det talas ju om att man kan vara "en tjur", så...sen lär ju minotaurerna vara rejält utrustade också, och säkerligen helt och hållet sakna feminina sidor. Det ångar testosteron om dem

/Skuggvarg
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Okej, de otrevliga minnena kan jag ju vara utan, men hellre vakna upp i sängen tillsammans med någon, än att vakna upp själv (eller inte vakna alls, pga att man aldrig gick och lade sig, eftersom man satt uppe i sin ensamhet och spelade TV-spel hela natten, medan kompisarna var ute på fest och slog runt). Typisk nördigt tonårsfenomen, skulle jag tro.

/Skuggvarg
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Nej, jag missförstod inte..

Nej, jag missförstod inte, däremot missförstod du mig.

Vad jag menade var att det är svårt att bibehålla seriositeten när spelledaren ska bli detaljerad om hur RP:)a) går till sängs med andra karaktärer i rollspelet.

Naturligtvis bör man inte lajva sex i rollspel. Man bör inte ens rollspela dom i min mening, för det blir oftast bara pinsamt och larvigt. Däremot så betyder inte det att ens RP ska vara helt asexuella, det skulle verkligen vara dåligt.

/Naug
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,588
Re: Minotaurer i sängkammaren

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Tja...det talas ju om att man kan vara "en tjur", så...sen lär ju minotaurerna vara rejält utrustade också, och säkerligen helt och hållet sakna feminina sidor.

<hr></blockquote>



Tja, jag antar att de kvinnliga minotaurerna är något i stil med en korsning mellan en ko och en människa. Något i stil med Cow i Cow & Chicken...

Och där slaktade vi hårdingimagen för en fantasyras för all framtid...
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Missförstånd är det vi lever för.

Jag förstår. Och instämmer.

Kan ju nämna att jag mer än en gång har filosoferat om vad som kunde hända om spelgruppens spelare var killar och SL var en tjej, och alla var med på att köra sexscenerna i rollspelet på riktigt...
Hur som helst, det skulle säkerligen aldrig fungera i verkligheten, utom i väldigt extrema fall.

/Sexvarg
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,588
Re: Nej, jag missförstod inte..

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Naturligtvis bör man inte lajva sex i rollspel.

<hr></blockquote>



Speciellt inte om spelarna är av annat kön än sina karaktärer...

(Bara ett menlöst skämt, de som gillar sånt behöver inte ta illa upp)
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Re: Minotaurer i sängkammaren

Om vi bortser från det faktum att Cow & Chicken är en ganska usel tecknad serie (liksom det mesta som sänds på Cartoon Network), så kan vi nog lugnt konstatera att:
"Jaa, kvinnliga minotaurer skulle säkert likna Cow".

Vi kan också konstatera att:

"Neeej, vi skulle inte vilja se kvinnliga minotaurer".

/Skuggvarg
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Re: Nej, jag missförstod inte..

Fast jag har ju också hört om lagom oseriösa spelgrupper, där någon av spelarna har försökt vara seriös, och denne spelare (kille) har försökt rollspela en tjej, varpå han (eller snarare hans rollperson) har blivit utsatt för både det ena och det andra (våldtäkt har då varit en av de mildare behandlingarna). Kan nog anta att den seriöse spelaren tröttnade ganska snabbt, vilket de andra spelarna uppenbarligen inte gjorde. Detta har dock ALDRIG hänt i någon av de spelgrupper jag själv har varit delaktig i, mind you...! /images/icons/sick.gif

/Skuggvarg
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,588
Re: Missförstånd är det vi lever för.

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Kan ju nämna att jag mer än en gång har filosoferat om vad som kunde hända om spelgruppens spelare var killar och SL var en tjej, och alla var med på att köra sexscenerna i rollspelet på riktigt...

<hr></blockquote>



Tja, jag skulle kunna tänka mig att spelleda under sådana förutsättningar om alla spelarna var tjejer.../images/icons/grin.gif

Frivilliga kan maila mig privat.../images/icons/grin.gif
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Baaah, det tror jag inte på! (OT)

Erkänn nu, din lille lögnare...du skulle lika gärna gå med på det när alla i spelgruppen var killar! /images/icons/grin.gif

/Skuggvarg - har nu sänkt sig till en fruktansvärt låg nivå, och är definitivt jätteoseriös...ta det för vad det är och inte vad det kunde vara.
 
Top