Nekromanti Ses vi på SSK?

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Re: Min konventsrapport:

Kortare SSK-rapport än Rising, men min upplevelse:

Fredag, tittar förbi med Tex (fru) och Theo (ettårig son dagen till ära iklädd sin GothCon-body). Organiserar upp rollspelandet med rollspelsreceptionen, lika impad iår som ifjol av deras slit med att fylla pass med spelare, ssk visar en härlig ambition när det gäller rollspel. Till sist får vi allt att funka, trots att vi upptäckt att en stor del av spelarna vill spela när vi Göteborgare har tänkt vara på väg hem. Jag styr också om allt jag skulle gjort sent, då Theo hostat och haft feber under natten och jag helst är hemma (dvs i min systers lägenhet) när han ska sova. Vi hänger lite med folk också, och så skaffar jag mig ett singerat ex av Fallen.

Lördag så rings min fru tidigt, gamla bekanta som söker en spelare till, till mitt pass, så över till Theos farmor och ordnar barnvaktande och sedan iväg till SSK. Det här är nog första scenariot på länge som inte Tex har speltestat, så det känns lite märkligt när hon betalar för att få spela med mig som sl (men jag ville kapa dem själv, jag har ju gift mig med henne dels för att hon är kul som spelare). Gruppen kryddas med två tjejer som inleder med att berätta att de inte spelat alls resp. att det var tolv år sedan sist. Efter säger en av dem att hon inte tyckte impro. teater var hennes starka sida, men det var inget vi hade märkt, snarare tvärt om, de var lika kul och starka spelare som de gamla rävarna och jag hade grymt kul spelpass. Sedan hem och avlösa en glad med lite trött farmor.

Söndagmorgon upp tidigt, in till skolan, spelleder Svensexan igen, och hem packa, och iväg till tåget. Konvent är inte riktigt sig likt när man har barn med...

-Gunnar (börjar inse att det nog ska finnas begränsningar för vad man försöker hinna med)
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Re: Min konventsrapport:

Min rapport:
Torsdag: kom dit, ingen var där, satt och tittade på när arrangörerna satte upp receptionen en stund. Inte så himla kul, men efter ett tag blev det Blood Bowl, och det var riktigt skoj att få spela "på riktigt" - jag hade bara kört en enda match innan dess där inte antingen jag eller min motståndare var komplett nybörjare.

Nu inser jag att jag blandar ihop fredagen och lördagen, men det jag gjorde var iaf att spela Blood Bowl och Dungeon of Doom i olika omgångar. Hela lördag eftermiddag-kväll blev det senare, och jag började känna mig lite fånig när jag spelade min fjärde (eller var det femte?) omgång på raken. Sen blev det dock mer deltagartryck så jag fick stå bredvid och prata taktik (förlåt så mycket om det var någon jag störde) tills de gick hem, och sen satt jag och lyssnade på Grävling, Xhakhal och ett par till (rätt säker på att Vitulv var där, men jag var för feg för att presentera mig och fråga) tills klockan 5 på natten. Jag fick också en Pokémon-sticker.

Inemellan här och var fick jag in en del random-brädspel med folk jag inte kände samt en omgång Death Star of Doom, med den fina duon Wookiee & Trandoshan.

Idag (söndag) var jag med på en sista omgång DD innan jag tog tåget hem. Tack så mycket alla, framförallt DD-gänget, för ett trevligt SSK!
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Min konventsrapport:

Min rapport: Kom på lördag eftermiddag, sa hej vid DofD, vinkade till några kollegor, tog en tur i butikerna, köpte Linéers Nålar i maten, läste densamma, gick hem. Hade tokkul utekväll.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,560
Location
Rissne
Re: Min konventsrapport:

Min rapport:

Dök upp kring lunch lördag. betalade in mig, gick omkring och kollade i butikerna. Spelade Deathstar of Doom, där jag överlevde första envountern utan en skråm,a, men sen hann inte SL mer så vi autodog. Stack därifrån. Hann med att stöta på Zebulon (som i all ärlighet vad där just för att vi skulle byta pengar mot spel), Dante, Arfert och gamle skojjaren Jurij 1138 från Mutantforumet. Gick på Mekanurgs föreläsning också; intressant stuff.

Dök upp senare på söndagen pga missat pendeltåg. Hade inte tänkt komma egentligen. Tänkte egentligen hinna med både Fallen Reich, Dungeon of Doom och att speltesta nya VÄRMEDÖD - så blev det inte. Hann med att konstatera att VÄRMEDÖD på två spelare suger. Diskuterade politik och historia med Arfert. Såg Pilzeman. Missade alla eventuella andra. Blev handskakad med nån där omkring också, men det hann jag glömma vem det var nästan direkt, för jag gick och tänkte på annat. Jag är kass.

Jag är ganska besviken, eftersom jag inte hann med det jag tänkte och dessutom missade jag en massa forumiter.

Jag gillade dock Mekanurgs föreläsning. Deathstar of Doom var ballt, och så fick jag iaf testa lite VÄRMEDÖD.


EDIT: Åh, och så köpte jag King in Yellowexpansionen till Arkham Horror samt regelboken till Secrets of the Third Reich.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Re: Min konventsrapport:

Jag är svintrött från mitt eget konventande i helgen men jag ska säga dig att det här var trevlig läsning. Skitkul med nån som vågar haka på när folk frågar, jag är skitdålig på det själv (som alla andra).

Rising said:
Whodunnit-spelet
Det här var ett svenskt indie-kortspel som någon jeppe sålde på egen hand, och hette något i stil med "Utan alibi" eller nå't. Jag kommer tyvärr inte ihåg.
Det här borde vara "Alibi saknas - Herrgårdsmordet". Såg det i helgen då den lokala spelnasaren drog med ett modikum av sina saker till SävCon för försäljning. Vad jag förstod är väl skaparen/skaparna här uppifrån Umeå.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Min konventsrapport:

Det här borde vara "Alibi saknas - Herrgårdsmordet".
Ja! Så hette det.

Och Syskonskapet arrangerade förstås inget på konventet.

Hela min konventsrapport är alltså ungefär som en "Finn Fem Fel"-gåta. Jag suger.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Dantes konventsrapport

Under hela konventet drogs jag med halsont, som omedelbart när jag kom hem på söndagen blommade ut i en rejäl halsfluss. Nu när jag kvicknat till lite grann tänkte jag posta min egen konventsrapport.

Jag hängde i matsalen och arrangerade Dungeon of Doom II (revised edition).

Öh … ja … det var typ allt.

Jag träffade såklart ett gäng forumiter också: Andy, Krank och CK — Fallen Publishing för första gången; Arfert, Mekanurg, Illern, Jarl, Vikotnic, MrG, Gardener, Rising, Organ, Chrull, Pilzeman (Dungeon of Doom:s största fan :gremsmile: ), Basenanji, Anders & Tove, Anor, Ithaqua, Lambi, Tsianphiel, Vitulv, Xhakhal, HellCop, Örnie, King in Yellow, Dr_Graevling och säkert några till som jag glömt (eller som helt enkelt inte presenterade sig som forumiter). Ja, och så Magnus Seter, Pox och Foggmock som agerade spelledare till Dungeon of Doom såklart.

Jag köpte inget, jag spelade inget, jag gick på inga föreläsningar. Det är priset man får betala för att arrangera ett populärt … eh … arrangemang.

Vi hade folk vid bordet nästan jämt och lärde oss en hel del om hur vi kan göra Dungeon of Doom ännu bättre.

Tack till alla som spelade!
 
Top