Nekromanti Ses vi på SSK?

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,878
Location
Port Kad, The Rim
Jag dyker upp på lördagen för att hålla ett föredrag. Vilka forumiter kommer jag då att möta?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,535
Location
Rissne
Jag ska göra mitt allra bästa för att dyka upp, även om orosmolnen sannerligen hopar sig (begravningar i Hudiksvallstrakten som kanske hamnar på fredagen t.ex).
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag tänkte dyka upp då... kanske ha ett litet bord och kränga Sagagames grejer, och ev lite småspelande också...
 

Carl Ö

Warrior
Joined
31 Jan 2003
Messages
231
Location
Västerås
Jag har planerat att åka till SSK som sig bör. Nu har det kört ihop sig lite på jobbfronten, men det vore skoj att träffa Arfert och Blixt m.fl. (Anders träffade jag senast på Stor & Liten i Gallerian vid tiden strax efter att Ivanhoe-boxen hade släppts). Tiden går.
Nåja, jag hoppas fortfarande kunna komma på SSK. Att gå på seminarier samt hänga i korridorerna brukar vara min huvudsysselsättning, även om jag hade tänkt försöka spela lite mer i år.
/Calle
 

Carl Ö

Warrior
Joined
31 Jan 2003
Messages
231
Location
Västerås
Tolkar jag schemat rätt att alla föreläsningar är på lördagen? Det skulle underlätta mitt val av vilken av dagarna jag styr kosan till SSK.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,854
Location
Stockholm
Carl Ö said:
Tolkar jag schemat rätt att alla föreläsningar är på lördagen? Det skulle underlätta mitt val av vilken av dagarna jag styr kosan till SSK.
Jag är inte helt säker på att schemat är 100 % korrekt när det gäller föreläsningarna. Jag ska kolla med den som vet.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,854
Location
Stockholm
Harold said:
[…] tänkte hitta ett bord och kränga några tryckta ex av Version Noll till reducerat pris […]
Inte för att jag vill vara kinkig, men riktigt så funkar det tyvärr inte.

Den spelmakare som vill ha försäljning måste kontakta konventet och a) kolla om det är okej, samt b) betala Stockholms spelkonvent pengar för hyra av bord.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Nu funderade jag på att titta förbi och bara säga mors till folk, men så såg jag att man måste pynta 50 rymddollar för att bara kliva in genom dörren även om man inte vill veta av något arrangemang eller dylikt. Fan vet om jag har lust att släpa mig dit på de villkoren. 50 spänn för att säga hej?


Storuggla, nej fy
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,854
Location
Stockholm
Storuggla said:
50 spänn för att säga hej?
Njaä … 50 spänn för att vi tillhandahåller en (dyr) lokal där du kan titta förbi och bara säga mors till folk.

Det går alldeles utmärkt att sätta sig ner och spela medhavda spel också, och handla fika i kiosken eller spel från någon av butikerna.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,181
Location
Borås, Sverige
Jag dyker upp på lördagen för att hålla ett föredrag. Vilka forumiter kommer jag då att möta?
Inte mig. Jag kommer vara fullt upptagen av att vara nere på Borås Spelkonvent som är samma helg... =^_^=

/Ulfgeir
 

Ögat

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,127
Location
Stad OCH land
På lördagen ger Boningen "Ursinnets Helgon", vilket innebär att vi kommer vara där (fast inlåsta i spelsalar). Om tiderna inte kolliderar kommer vi att se dig på ditt föredrag, och kanske du oss under spelpass ett på lördagen.

mvh
Olav
 
Joined
31 May 2007
Messages
402
Location
Stockholm
Dante said:
Harold said:
[…] tänkte hitta ett bord och kränga några tryckta ex av Version Noll till reducerat pris […]
Inte för att jag vill vara kinkig, men riktigt så funkar det tyvärr inte.

Den spelmakare som vill ha försäljning måste kontakta konventet och a) kolla om det är okej, samt b) betala Stockholms spelkonvent pengar för hyra av bord.
Du kan vara alldeles lugn, jag skulle givetvis inte smälla upp ett bord för någon form av försäljning utan att kolla med er först. Det ser jag som en självklarhet.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Första gången jag ser en sån avgift på konvent... så den här gången kommer inte till exempel min fru eller nån kompis som inte spelar rollspel titta förbi...
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Jag kommer åtminstone vara där sporadiskt och spelleda Fallenscenariot Svensexan, bröllopet och andra ritualer.

Annars så är det också fylld helg i Sthlm med fru och barn. Synd med drop-inavgiften, för det minskar nog min närvaro (då vi är ett trepack hela helgen och det inte är så många spel som tilltalar en ettåring).

Och appropå SSK vs BSK som Ulfgeir nämnde, har inte BSK slutat med rollspel?

-Gunnar (insett att konvent blir krångligare ju större barn man har, det är ett tag kvar tills han spelar själv :))
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,056
Location
Linköping
Re: Troligen mig

Jag har tänkt ta mig till Stockholm och försöka stöta ihop med både rollspelande och ickerollspelande vänner. Både rollspel och snoffskaffe på samma helg kan väl inte bli fel? :) Eventuellt kommer min alfahona också.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Re: Troligen mig

Jag ska dit. Ska försöka få ihop ett gäng och spela något (om det finns platser kvar).

Jiihooo!!!!
 

.:Warwolt:.

Veteran
Joined
7 Jul 2008
Messages
105
Location
Stochkolm, Haninge
Arfert said:
Första gången jag ser en sån avgift på konvent... så den här gången kommer inte till exempel min fru eller nån kompis som inte spelar rollspel titta förbi...
Jag har aldrig vart med om att man får gå in på ett konventsområde utan att ha betalt entré.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
För nyfiket folk som ska bara titta in lite snabbt och inte spela eller vara med på andra arrangemang??

Lincon? Gothcon? Calcon? Halmicon? SSK förr? ..med flera jag vart på...

Har aldrig vart med om det, men jag kanske är felinformerad?
 
Top