Nekromanti Senaste på gamla trådar syns inte?

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,749
Location
Göteborg
Feuflux;n326469 said:
Då är jag med på ditt problem, men då måste du väl haft det problemet sedan forumet grundades? (Men jag har en känsla av att jag missar nåt igen nu, så det är tur att jag inte jobbar som detektiv.)
Som Rymdhamster påpekade, förut kunde jag se vem som postat det senaste inlägget i tråden. Det gjorde det enkelt att hålla koll. Nu får jag försöka hålla koll på när det inlägget skrevs, vilket är mycket svårare. Ett tag visades till och med en liten bit av inlägget, vilket var helt underbart. I nuvarande läge så går jag ofta in i trådar bara för att konstatera att jag redan läst alla inlägg.

På konvent har jag träffat många som gillar att läsa forumet men inte skriver. Tycker att det är synd att ha ett system som bara funkar för folk som har registrerade användare (och dessutom bara när de är inloggade).
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,091
Location
Göteborg
Genesis;n326614 said:
Tycker att det är synd att ha ett system som bara funkar för folk som har registrerade användare (och dessutom bara när de är inloggade).
Måste erkänna att jag inte förstår varför det är svårt att vara inloggad. Jag är det för det mesta automatiskt, och när jag blir utloggad är inloggning bara ett klick bort. Även på min telefon.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,749
Location
Göteborg
Bolongo;n326636 said:
Måste erkänna att jag inte förstår varför det är svårt att vara inloggad. Jag är det för det mesta automatiskt, och när jag blir utloggad är inloggning bara ett klick bort. Även på min telefon.
Jag loggas ofta ut medan jag håller på att skriva ett inlägg. Även om jag specifikt loggade in för att skriva det inlägget. Och jag har tre olika apparater att hålla igång inloggningen på. Fram till nyligen behövde jag inte bry mig. Det gick alldeles utmärkt att läsa forumet utan att vara inloggad. Numera går det inte alls bra. Det tycker jag är synd.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,973
Location
Linköping
Genesis;n326614 said:
Som Rymdhamster påpekade, förut kunde jag se vem som postat det senaste inlägget i tråden. Det gjorde det enkelt att hålla koll. Nu får jag försöka hålla koll på när det inlägget skrevs, vilket är mycket svårare. Ett tag visades till och med en liten bit av inlägget, vilket var helt underbart. I nuvarande läge så går jag ofta in i trådar bara för att konstatera att jag redan läst alla inlägg.

På konvent har jag träffat många som gillar att läsa forumet men inte skriver. Tycker att det är synd att ha ett system som bara funkar för folk som har registrerade användare (och dessutom bara när de är inloggade).
Jag håller helt med om att det är intressantare att se vem som svarat senast i en tråd snarare än att se vem som startade den, men tycker inte det hjälper så mycket. Jag är alltid inloggad på hemma-laptopen (blir utslängd en gång i kvartalet, fascinerande att det är så olika) men läser ibland forumet på jobbet eller mobilen och då är jag inte inloggad (min enda motivering är att en gång i forntiden kunde "lästa inlägg" få fnatt om man var inloggad från flera håll). Så när jag kommer hem och klicka på en länk för att ta mig till äldsta olästa inlägg i en tråd så kommer jag ju till ett inlägg jag kanske redan läst på telefonen. Men då använder jag mig av klockslag, så om jag nu läste i tråden klockan 16 så scrollar jag bara framåt tills jag inte känner igen inlägg längre. När jag läser utloggad så går jag vanligtvis till senaste inlägget och scrollar bakåt tills jag känner igen mig och sedan läser jag klart tråden.

Så, hoppas någon fick ut något av att läsa om hur jag läser forumet och att ingen tråkades ihjäl i processen. Anywho, jag tycker det är tråkigt att din forumupplevelse har försämrats, men är lite fundersam (fascinerad?) eftersom min egen forumupplevelse är oförändrad under samma period.
 
Top