Nekromanti Senaste nytt om Western IV

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Snyggt! Bra mix av etniciteter och kön, och schysst perspektiv på knivkastandet! Jag saknar dock en kines på ett hörn. Also, det ser lite ut som att indianen uppe till vänster är insvept i amerikanska flaggan...
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Ymir said:
Snyggt! Bra mix av etniciteter och kön, och schysst perspektiv på knivkastandet! Jag saknar dock en kines på ett hörn. Also, det ser lite ut som att indianen uppe till vänster är insvept i amerikanska flaggan...
lol

Fina bilder. Spågumman kändes dock lite malplacerad bland alla western-klichéer, törs man gissa på ett kapitel om mystik kanske?
 

ekofest

Veteran
Joined
2 Apr 2012
Messages
42
Location
Örebro
Det låter jättebra att ni fortsätter att trycka konventsäventyren!
Vi är ett gäng som träffas och spelar en helg tre-fyra gånger per år och för oss passar konventsäventyren perfekt. De har mycket hög kvalitet på bilder och stämning och går att avsluta efter en helgs spelande. Tycker också att den öppna strukturen ni har med många intriger och hemligheter mellan Rollpersonerna ger oss en dimension till rollspelandet som saknats innan där SL haft en stor arbetsbörda och spelarna alltid samarbetat. Uppskattar också att ni har många lager i äventyren med problemlösning, pang-pang och intrigerande. Slutligen gillar jag också att ni lyfter fram teman som rasism, sexism, korruption och familjeband i spel där frågorna läggs i spelarnas händer.

Kepp up the good work :gremlaugh:
 

Patrick Bateman

Warrior
Joined
25 Oct 2000
Messages
224
Location
Stockholm
Jättesnygga omslag!

Ser fram emot när vi får se det färdiga resultatet! Jag är mycket nyfiken på de lösningar ni valt vad gäller att automat-generera omgivningar m.m.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Kul att du gillade omslagen. Det kommer att finnas kineser på bild inne i böckerna - inte minst eftersom asiater är en av de fem etniska grupperna som har egna bakgrundstabeller för din rollperson.

/Anders & Tove
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Jepp, det finns med ett kapitel om det övernaturliga i regelboken. Spiritismen var väldigt stor efter inbördeskriget då mängder av människor sökte kontakt med nära och kära som stupat under kriget. De flesta var även troende och vidskepliga. I detta kapitel ger vi stöd för att spela mambo (voodoo), medium, predikant och schaman.

/Anders & Tove
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Tack för din feedback. Det är kul att höra vad ni gillar med äventyren och det inspirerar oss att skriva fler.

/Anders & Tove
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Koolt! Om ni vill ha en Kina-historiker som tittar på bakgrundstabellen, namn eller annat rörande Kina/Asien ställer jag för övrigt med glädje upp.
 

zuntona

Swordsman
Joined
28 Sep 2002
Messages
525
Så *********** bra. Varje gång en ny bild har publicerats i Fenix så har det vattnats i munnen på mig.

Helt klart snyggaste/stämmningshöjande jag sett vad gäller rollspel, både på svensk och internationell marknad.

Nu gäller det bara att försöka återknyta kontakten med alla gamla rävar man spelade förr med.

Om det misslyckas ska jag ha böckerna som prydnad i bokhyllan.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Kul att höra att du gillar Lukas bilder:) Vi är själva väldigt nöjda med resultatet.

Lycka till med att samla spelgruppen så att ni får uppleva lite nya westernäventyr.

Här nedan får du en bonusbild på rollen Secret Service agent.

/Anders & Tove

 

Sandberg

Veteran
Joined
11 Dec 2013
Messages
4
Samma undran här.. :gremsmile:

Det har ju varit utlovat till jul, men nu har det varit lite tyst från gillbringarnas sida ett tag.. (vilket i och för sig mycket väl kan bero på att de jobbar järnet för att f det sista klart, kanske? ;)).

Men man kan ju tycka, i och med förhandsbokningar och att den stora trumman har blivit slagen på att det vore dags nu.
 

Lawless

Veteran
Joined
31 May 2006
Messages
65
Location
Sandnes, Norge
Det ble jo sagt nær opp mot jul. Men jeg kunne også godt tenke meg et lite ord. Det hadde vært kul å kunne lede western 4 i romjulen.
 
Top