Nekromanti Senaste nytt om Western IV

Gibbon

Veteran
Joined
8 Jun 2001
Messages
70
Location
Norrtälje
Håll i hästarna!!!

Det kommer. Senaste jag läst var i nya Fenix tror jag, där det stod att de som förhandsbeställt skulle hålla sina exemplar i händerna innan nästa nummer av Fenix. nya numret av Fenix kom precis ut... och det kommer ett nytt nummer varannan månad... you do the math.

Se det såhär: Blir det inte en god jul så blir det ett sjukt gott nytt år.

Tålamod mina kära westernholics
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Jag läste detsamma i Fenix och kände en kraftig oro över att det återigen är en försening på gång. Som sagt så kommer Fenix ut varannan månad, "innan jul" däremot innebär 11 dagar.. Men jag hoppas fortfarande. Det kan ju vara bra för försäljningen att få ut det innan jul. Många väntar nog på att det ska komma ut i butik hellre än att betala i förskott med tanke på de extrema förseningar som varit.

En annan fråga: hur kommer planerna för Ensamma vargen att påverka Western? Innebär det möjlighet att anställa mer folk eller innebär det att man tar på sig fler projekt på en uppenbart redan stram tidsbudget?
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Det hade varit alldeles förbannat trevligt att vara ute innan jul, inte minst försäljningsmässigt. Tyvärr kommer inte det att gå av skäl som ligger bortom vår kontroll (se separat tråd). Alla som har beställt har fått ett erbjudande om pengarna tillbaka om de inte orkar vänta tills mars, men efter mycket vånda bestämde vi oss för att inte hafsa till det på slutet.

Med Ensamma Vargen är vi i den lyxiga positionen att vi närmast är projektledare. Vi samordnar de olika böckerna och ser till att få in texter och bilder, men har inte en bråkdel av den arbetsbörda för egen del som vi har med Western. Mängden anställda är dock mager, det är snarare frilansbasis som gäller när man sysslar med rollspel. Men drömma kan man ju alltid:)

Anders & Tove
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Jag beklagar verkligen situationen med er anhörig och hoppas på ett snabbt och bestående tillfrisknande!

Besvikelsen över att inte kunna tillbringa julledigheten med att läsa ett nyutgivet Western är ju givetvis enorm oavsett orsak, men det finns inget tvivel om att ni gör rätt här!
Jag tänker definitivt inte acceptera några pengar tillbaks, se nu till att leverera till mars istället! :gremsmile:

Det glädjer mig att ni har ett annat upplägg för Ensamma vargen så att inte detta blir en tidstjuv från Western! Om projektledarrollen är en lyxposition vet jag inte om jag är beredd att hålla med om dock, men det kanske beror på vilken bransch man är i! :gremsmile:
 
Top