Mer om rollspelsutgivande
bladerunner_35 said:
Skillnaden ligger i hur mycket tid man har att lägga på arbetet för Neogames och det borde inte vara avgörande för om en deadline bryts eller inte.
Det är tvärtom väldigt avgörande. Det innebär nämligen att förutom Legion så är alla övriga författares skrivande en hobby som får ta den tid som blir över efter att vardagsbestyr som ger mat på bordet eller upprätthåller hemmet är klara.
Det innebär att de tillbringar åtta timmar med att jobba, en timme med att ha lunch och rast på jobbet, en timme till och från jobbet, och åtta timmar med att sova, varje dag. Det blir sex timmar över att fördela på rollspelsskrivande, familj, hem, socialt liv, friskvård och kvällsmat. Lägg till lite oförutsedda saker som också ska utföras på de där timmarna som inte är jobb eller sömn så blir det förbaskat lite och svårplanerad tid över.
bladerunner_35 said:
Uppenbarligen så har vi två helt skilda perspektiv. Jag tycker det är ok att utgivningstakten är mycket långsam. Jag tycker inte det är ok att Neogames inte håller en till mig som konsument och via deras hemsida utsatt deadlines.
Ja, att du tycker att det är OK att inte publicera deadlines har du förklarat tydligt. Problemet är att ur
Neogames synvinkel spelar det ingen roll. Det blir ändå klagomål, för det finns alltid någon gnällpitt som klagar på att det
inte finns deadlines.
Ska man vara extra petig så är det förväntade släppdatum som anges, inte deadlines. Deadlines är det datum då manus ska vara klart. Släppdatum är det datum då produkten släpps i butik.
Det finns också en ganska tydlig waiver att (och det är lika bra att citera):
Neogames releaseplan said:
All nedanstående information och bilder är preliminära. Angivna datum är också preliminära. Neogames förbehåller sig rätten att ändra denna information utan förvarning.
...och om du undrar varför jag exploderade förut... den här diskussionen har förekommit förr. Verkligheten förändrades inte nämnvärt bara för att CJS blev Legion.