Nekromanti Sci-Fi Wasabi

Boadicea

Veteran
Joined
17 Oct 2000
Messages
185
Location
Malmö
Re: Anime

Nausicaä? Finns den som anime? Fett. Den finns även som manga, och den är inte heller att leka med. Fast jag skulle benämna den post-apokalyptisk fantasy med scifi inslag. Bara för att, liksom. Tycker om Ohmus. Skall nog nyttja de djuren till lämplig kampanj :)

/boddi - krigardrottning

"The Legend will never die"
- SoulCalibur
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Anime

Öhh.. Vad är skillnad på Manga och Anime?

Och förexten så har jag beslutat mig för att se Ghost in the shell och Akira. Dom ska ju tydligen vara värsta kulturarven.. Fett man.


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

Boadicea

Veteran
Joined
17 Oct 2000
Messages
185
Location
Malmö
Re: Anime

Manga är den tecnade varianten, alltså serietidningar, medan anime är tecknad film. Akira är faktiskt mer intressant som manga.

/boddi - krigardrottning

"The Legend will never die"
- SoulCalibur
 

Sir Gawyn

Veteran
Joined
17 Sep 2000
Messages
132
Location
Umeå
Re: Anime

Själv så har jag alltid gillat mångfaldig variation och det verkar med andra ord som om att det är väl spenderad tid att se några filmer.

En intressant sida. Men var det ursprungligen från dessa manga bilder som karikatyr bilden kom? Inte för att jag tycker att dagens animebilder, som jag har sett, påminner speciellt mycket om karikatyrbilder även om man kan se vissa likheter...

Blackstorm
 

Sir Gawyn

Veteran
Joined
17 Sep 2000
Messages
132
Location
Umeå
Re: Anime

Det finns en sci-fi serie som heter "Starzinger" (eller något liknande) som är, i mina ögon, kult filmer som man bara måste se. Men eftersom jag är rätt ny i anime världen så är jag inte riktigt säker på vad som definieras som en animefilm, men jag tror att Starzinger räknas dit...

Blackstorm
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Anime

<I>Och förexten så har jag beslutat mig för att se Ghost in the shell och Akira. Dom ska ju tydligen vara värsta kulturarven.. Fett man.</I>

Visserligen. ^_^  De är sevärda, fast för att fortsätta liknelsen med amerikansk spelfilm så bör man notera att de väl närmast motsvarar Terminator 2 och Aliens. Utbudet i stort är klart bredare än enbart sci-fi-action.

--
Åke
 

Boadicea

Veteran
Joined
17 Oct 2000
Messages
185
Location
Malmö
Sushi är gott...

Men det hela har ju med personlig uppfattning att göra, inte sant ;)

/boddi - krigardrottning

"The Legend will never die"
- SoulCalibur
 

Marcus_UBBT

Warrior
Joined
25 Nov 2000
Messages
361
Re: Just det.

är det inte så att samurajens själ dessutom sitter i hans svärd, så beväpningen spelar visst roll - ninjan däremot använder vapen som redskap, dvs är väldans fifflig med allihopa.

//marcus
 

Frippe

tackar som frågar
Joined
15 Oct 2000
Messages
210
Hmmm... är inte så inne på just samurajer...

Har däremot spelat att par äventyr med en ninjaliknande karaktär, en lönnmördare helt otippat i Star Wars miljö...

Mycket underhållande, kan tänka mig att det kan bli skoj med samurajer oxo...

Frippe

Frippe [A-K o t y 2000]
 
Top