Nekromanti sanitypoints

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,663
Location
Uppsala
Re: Teletubbies (OT)

Ah, tala inte sa nedlotande om barn. De kan inte forsvara sig, eftersom de maste ga genom sina foreldrar for att ordna en ombudsman. Tenk bara hur jobbigt det maste vara?

:gremsmile:
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: Teletubbies (OT)

"De kan inte forsvara sig, eftersom de maste ga genom sina foreldrar for att ordna en ombudsman."

Tänkte inte på det. Jag ska skärpa mig :gremblush:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,606
Re: Teletubbies (OT)

Tja, hur man än vänder och vrider på det så borde rimligtvis barnprogram ta bort alla hämningar om barnprogramledaren fungerar som förebild. Jag tror att man kirurgiskt opererar bort hämningscentrum på barnprogramledare under anställningsintervjun. Det skulle i alla fall förklara en hel del.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Nitpick? (OT)

En Brittisk protestmotion lades som ville att Teletubbies skulle forbjudas for att det gjorde barn homosexuella.

Var den brittisk? Jag hade för mig att den kom från Jerry Falwell (samme amerikanske pingstpastor som skyllde 11:e september på USA:s homosexuella).

--
Åke
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,606
Re: Nitpick? (OT)

Var den brittisk? Jag hade för mig att den kom från Jerry Falwell (samme amerikanske pingstpastor som skyllde 11:e september på USA:s homosexuella).
Jag tror du har rätt. Jerry Falwell, mannen som är så upplyst att när han går ut i solen så blir det natt...

Nåja, det kunde varit värre, en sån kom nästan in i vita huset (fast det är klart, Bush var väl inte direkt alternativ 1 på önskelistan heller).
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Nitpick? (OT)

"Jag hade för mig att den kom från Jerry Falwell (samme amerikanske pingstpastor som skyllde 11:e september på USA:s homosexuella)."

Angav han någon motivering till detta? Hade varit väldigt intressant att höra hans "bevis" för att han teori stämmer.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,606
Re: Nitpick? (OT)

Angav han någon motivering till detta? Hade varit väldigt intressant att höra hans "bevis" för att han teori stämmer.
Jag har för mig att det var något i stil med "Bla, bla... dekadens... bla, bla... moraliskt förfall... bla, bla... halleluja... bla, bla... guds straff... bla, bla... amen!". Jag tror dessutom att späckjesusen var med på ett hörn (prova att säga "the lord jesus" på texikansk dialekt...).

Hur kan man argumentera mot sådana bevis?
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
mycket ot...

Hur kan man argumentera mot sådana bevis?

Det är både enkelt och svårt. Enkelt att peka ut deras bristfällighet som rationella argument, svårt att få någon som tror på dem i första rummet att bry sig...

Falwells anhängare är dock inte så annorlunda mot andra religiösa människor. De bara råkar ha en lära som är mindre tidsenlig. Konsten att tro benhårt på saker utan annan anledning än att man råkar tro benhårt på dem har varit densamma i alla tider och det kommer nog ta ett tag innan det går över helt.

Jag har OTat, ledsen (mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa) :gremtongue:
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Nitpick? (OT)

Jag har för mig att det var något i stil med "Bla, bla... dekadens... bla, bla... moraliskt förfall... bla, bla... halleluja... bla, bla... guds straff... bla, bla... amen!".

I första hand hans gamla catch phrase, "God will not be mocked!"
Ungefär så - gud hade kunnat stoppa WTC-attacken om han hade velat, men han lät det hända pga all dekadens och omoral i USA. Och ska man vara noga så skyllde Falwell inte bara på homosexuella; han skyllde det på "gays and lesbians, abortionists and feminists".

--
Åke
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,606
Re: Nitpick? (OT)

I första hand hans gamla catch phrase, "God will not be mocked!"
Ungefär så - gud hade kunnat stoppa WTC-attacken om han hade velat, men han lät det hända pga all dekadens och omoral i USA.
Och som icketroende så kan man ju då fundera över hur de kan kalla gud för förlåtande...

Och ska man vara noga så skyllde Falwell inte bara på homosexuella; han skyllde det på "gays and lesbians, abortionists and feminists".
Jag då? Jag vill också bli beskylld! Iofs så kan man kanske klassa in mig i de två sista kategorierna även om jag inte är speciellt aktiv där. Men jag vill bli nämnd vid namn!

Jag tror bästa sättet att bemöta denna sorts påståenden är att låta dem komma till tals. Uppenbarligen så är de mer än villiga att hänga sig om man bara ger dem en repstump. De skrämmer bort mer folk än vad de drar till sig.

Själv skyller jag på Boing. Alla planen var Boings, och valet av målet kan vara en indikation på vikande börskurser till följd av uteblivna order från försvaret.
 
Top