conykula
Veteran
jag har bara en liten frèga fèr man tillbaka sina sanitypoints efter terapi, alltsè alla?/ call of cthulu
jag har bara en liten frèga fèr man tillbaka sina sanitypoints efter terapi, alltsè alla?
Det är den väl fortfarande? Hur många blir egentligen friskare av mentalvården idag? Handlar det inte mer om att försöka ordna någon sorts förhållanden så att de mentalsjuka kan leva mer eller mindre halvnormala liv under övervakning och kontroll med diverse mediciner?
man satte folk i isolering i mörka rum och så vidare
"Sensory deprivation." Förekommer än idag, men bara på väldigt experimentell nivå.
Förekommer också som tortyrform... vilket jag tycker är ett intressant sammanträffande.
Elchocker används fortfarande i riktigt svåra fall.
Personlgien är jag rätt förtjust i lsd-experimenten från 50- och 60-talen. Och SPK (Sozialistischen Patienten Kollektiv) vars psykdoktor utgick från att psykiska sjukdomar berodde på klassamhället.
Personligen tror jag att alla psykiska sjukdomar utan undantag beror på bingolotto (och möjligen teletubbies).
Personligen tror jag att alla psykiska sjukdomar utan undantag beror på bingolotto (och möjligen teletubbies).
En Brittisk protestmotion lades som ville att Teletubbies skulle forbjudas for att det gjorde barn homosexuella. Detta kan mycket vel vara ett otroligt skrattretande rykte, men mig skulle det inte forvana om det fanns sanning bakom det...