Nekromanti Sandman

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Sadoälvor & annat japanskt snusk

Frågan är: Är det den som tecknar älvor som har sex eller den som tolkar älvorna som tolvåringar med vingar och jättebröst som är den sjuke?

Nu gör jag inga som helst anklagelser, men JAG har aldrig tänkt tanken att älvorna kan ses som småflickor. (kalal mig gärna dum eller så.. men det är sanningen)

men, jag kan ju också hålla med dig om att serien innehåller lite sjuka saker, sniglarna tex. Men på nått sätt är BF en parodi på den mer "seriösa" hentai-marknaden som innehåller betydligt sjukare saker än BF.

tentakler. Behöver jag säga mer?

Och som sagt, epix och eros comix har gett ut i sverige.

chrull - tycker att diskussionen börjar spåra ur.

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

and

Veteran
Joined
5 Dec 2000
Messages
89
JA.

Ja det är det när det rör sig om barn och våldtäkter.
Läs tex Princess of Darknes vanligt uppläg:

Svettig farbror våldtar småflickor i i halva numret sedan kommer "the princess of darkness" i läder bondage dräkt och "straffar" honom i resten av numret..... rimligt nja...

Eller all jävla tentakel sex där småflickorna spricker och dör.

Men visst det bizzara har en plats i samhället, och när det kommer in "vanliga" människor och köper dessa för de "bizzara" kvaliterna... så visst... men när man har jobbat i serieaffär som jag har och de svettiga gubbarna i överrock kommer in och köper sådant här så är det inte så roligt längre...

And
 

and

Veteran
Joined
5 Dec 2000
Messages
89
Jaja

Vad man ser i en serie är alltid upp till var och en och jag tror inte heller att varken du eller epix har som mål att sprida och förespråka pedofili.....

Det är möjligt att jag överreagerar en anning på just BÄ.... fast det är iallafal rent konstnärligt en skitserie :)

Jag tror inte ens att de flesta Japanerna är medvetna om pedo problemet... de har desutom en märklig relation till sinna snusk gubbar... läs: Dragon Ball där de omvandlas till humor för Barn!!!

Jag rekomenderar allt annat som Chrull nämnde i sitt första brev... framför allt Preacher.... kanske det bästa som skrivits i serie väg..... iallafal om man bara räknar följetånger....

And
 

and

Veteran
Joined
5 Dec 2000
Messages
89
Framtida serieköp

Ha ha jag har redan allt!!!!!

Jag rekomenderar nog Hellblazer först..... ialla fall Ennis album, du verkade ju redan ha Preacher....

Men vad skall jag läsa.... jag har enorm abstinens men har svårt att hitta något.... det är förbjudet att föreslå vad som helst av Vertigo.

Vill bara ha tips på serier i album format på engelska eftersom jag är lat och för gammal.... jag har inte varit med i serie svängen på några år (eller sedan jag slutade jobba i en serieaffär) nu köper jag bara Vertigo lite slentrian... och så.... tips, hjälp.... :)

and
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Framtida serieköp

Fan för dig.. eller nått :D

Jag köpte faktiskt de två första albumen av transmetropolitan idag. visserligen inte skräck. men jääävligt bra ändå...

vertigo ger ut mycket bra serier.. mycket många bra.

chrull - "if you loved me, you'd all kill yourself today"

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Japansk sex (OT)

okej finns det nån som kan föreslå någon "bra" manga porr från japan då...
utan tentakler och barn porr??

---------
-Netfeed-
---------
I scream, you scream, all scream for Ice-cream
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: Ehum, ganska äckligt ja...

<I>"Speciellt det här med Scat förstår jag mig inte på..."</I>

Ursäkta en okunnig, men vad är Scat för inriktning?

/Alexander Gyhlesten

"Vigvatten: Smidigt diväteoxid"
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Ehum, ganska äckligt ja...

kiss och bajssex( främst bajssex). Folk som bajsar varandra i munnen och så. Det blir inte äckligare än så enligt mig...

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: Ehum, ganska äckligt ja...

<I>"kiss och bajssex( främst bajssex). Folk som bajsar varandra
i munnen och så. Det blir inte äckligare än så enligt mig..."</I>

Personligen äcklas jag också lite av det, men är mest
imponerad av människor som pallar med det /images/icons/smile.gif

Tackar för svaret, då lärde man sig något idag ockås.

/Alexander Gyhlesten

"Vigvatten: Smidigt diväteoxid"
 

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
Jag rekommenderar ett raskt inköp av "Mr. Punch, the tragical comedy or the comical tradedy" av samme Gaiman. Men du måste förstås ha alla Sandmanalbumen också!

Mr. Punch är det bästa seriealbum jag känner till av tre skäl: den är snyggast, med hästlängder till och med, med dess blandning av foton och tecknat och montage och koolhet. Storyn är Gaimans rakt igenom, med allt vad det innebär av mytologi och nutid och dåtid och allmän koolhet. Den är slutligen en avslutande story, så du behöver bara köpa ett album för att uppleva hela härligheten.

Så det så.

[color:green] //Dream </font color=green>
-------
<A HREF="http://www.offplanet.net/dreaming" target="_new">http://www.offplanet.net/dreaming</A>
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Köp Neils "vanliga" böcker också, speciellt Neverwhere! (okej, det var serier du frågade om, men ändå)

"Människan har två njurar men bara en hjärna"
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Ehum, ganska äckligt ja...

"Personligen äcklas jag också lite av det, men är mest
imponerad av människor som pallar med det "

ja jag är såpass äckelmagad att jag inte änns pallar att
tänka på det. f*n av äkligt

---------
-Netfeed-
---------
I scream, you scream, all scream for Ice-cream
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,896
Location
Barcelona
Jag är grabb, och har hittills (vilket antyder att det kommer att bli mer) slängt ungefär 700 spänn på Sandmanalbum och saknar inte ett enda öre, så kasta på, du.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,896
Location
Barcelona
*ahost*

Har ni ett SERIETEK i Stockholm! Fan era Nollåttor! Först tar ni skogen ifrån oss, sen tar ni gruvan ifrån oss, sen tar ni folket ifrån oss och nu ska ni ta solen ifrån oss, och så har ni dessutom mage att smälla upp ett SERIETEK mitt i eran förbannade stad. Jag blir så arg så att jag får god lust att rösta på Lars Törman som landstingsfullmäktige i nästa val. /images/icons/mad.gif

Obs: allt i ovanstående inlägg är på skoj. Jag hyser inga som helst agg mot vår strålande huvudstad, som ligger där som en vacker krona på det svenska huvudet invid Mälarens glittrande vatten.

/Dnalor, din norrbottning på hornhinnan
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Lulebor är inte riktiga norrbottningar! ;-) (OT)

Ni bor ju förfan i en stad med ett UNIVERSITET och ett LÄNSBIBLIOTEK och FLERA JÄVLA ANTIKVARIAT! Jag skulle vara JÄVLIGT GLAD om jag bodde så centralt med en massa jävla lyx inom en timme avstånd.

Såddeså!

Nightowl, för tillfället jävligt deppad över att bo i Arvidsjaur (the REAL Norrbotten) fast det går nog över...

You don't have to be fast enough to outrun the dragon... only the dwarf.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,516
Location
En mälarö
Re: Lulebor är inte riktiga norrbottningar! ;-) (OT)

Även om jag är ekenskis i själ och hjärta, känner jag Luleå tämligen väl eftersom jag har tillbringat 11 månader på F21, så jag kan inte annat än hålla med om påståendet att det är ett ställe med mycket av det man kan önska sig i stadsbekvämlighetsväg. Så min fråga är: måste man vara som hämtat ur Pistvakt för att bli klassificerad som ÄKTA norrbottning?

/Anders (som förvånad står och ser på när de vanligen så timida norrlänningarna kastar skit på varandra) ;-)
 

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
Uhm.... fördommar? generaliseringar?

Jag har i och för sig inte doktorerat i ämnet, men jag har lite svårt att tänka mig att den däringa sjuka, SJUKA serien ni diskuterar är allmängiltlig mall för japansk sexualitet... på samma sätt som jag hoppas och ber att ingen japan går och ser "idioterna" och tror att den a) är en porrfilm och b) visar hur de där snuskiga skaninickerna beter sig...

Lave -nu får alla finnas bäst de vill
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: Uhm.... fördommar? generaliseringar?

<I>"allmängiltlig mall för japansk sexualitet"</I>

Vilken rolig avhandling att skriva på Universitetet -
Japansk Sexualitet /images/icons/smile.gif

/Alexander Gyhlesten

"Vigvatten: Smidigt diväteoxid"
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Uhm.... fördommar? generaliseringar?

<I>Vilken rolig avhandling att skriva på Universitetet - Japansk Sexualitet</I>

"Ett särskilt tack till Misako Takahashi för hennes värdefulla assistens under arbetet." (-:

--
Åke
 
Top