dream
Hero
Min tidigare diskussion med RasmusL om Solum har lett mig att tänka på hur man skulle kunna implementera följande:
1. Lära alla (inklusive spelledaren) reglerna successivt
2. Skapa rollpersoner
3. Skapa en spelvärld
4. Faktiskt spela under hela denna processen
Jag har ganska många idéer i ämnet, men en sak jag klurat på är vad man gör om det går i stöpet, dvs vad händer om man kommit en bit och gillar vad man kommit fram till, men sedan slutar alla ha idéer.
En lösning skulle kunna vara att ha slumptabeller som vem som helst kan åberopa. Man kan till och med tänka sig att man har slumptabeller för allt från genre till världens beskaffenhet till oväntade händelser i städer och så vidare. Man ska nog inte måsta använda dem men väl kunna vid behov. Vad tros?
1. Lära alla (inklusive spelledaren) reglerna successivt
2. Skapa rollpersoner
3. Skapa en spelvärld
4. Faktiskt spela under hela denna processen
Jag har ganska många idéer i ämnet, men en sak jag klurat på är vad man gör om det går i stöpet, dvs vad händer om man kommit en bit och gillar vad man kommit fram till, men sedan slutar alla ha idéer.
En lösning skulle kunna vara att ha slumptabeller som vem som helst kan åberopa. Man kan till och med tänka sig att man har slumptabeller för allt från genre till världens beskaffenhet till oväntade händelser i städer och så vidare. Man ska nog inte måsta använda dem men väl kunna vid behov. Vad tros?