Nekromanti Saker vi vill se i Spelarboken

PjåtrimKaj

Veteran
Joined
14 Jan 2015
Messages
142
Det kanske inte jätterelevant inför spelarboken, men något jag tänkt på är kartorna. Det är inga fel på kartorna i sig, men jag hade gärna sett att de trycktes på ett mindre blankt och "modernt" material. Kanske främst stora kartor, såsom kartan över Davokar och Tistla Fäste. Att ha en stor karta som den liggandes på spelbordet gillar jag skarpt, men den blanka (och förmodligen kvalitativa) ytan ger mig gåshud. Och inte den bra sortens...

Det är väl en småsak som inte har något att göra med spelet egentligen, men en detalj som jag (som vill att alla handouts ska vara i papyrus eller skinn...) skulle älska! Har själv ingen aning om vad materialet skulle kunna vara, men jag vet ju att det finns passande "kartmaterial" för sånt. Det är säkert svindyrt, men ja.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,422
Location
Malmö
Jag skulle vilja ha fler icke stridis förmågor, förslag är smyga, övertala, hantverk, att dela upp lärd i humaniora/Naturvetenskap /Magikunskaper, vildmarksvana. Även fler besvärjelser med icke strid funktioner vore bra.

Antar dock att Järnringen gjort sitt designval och kommer göra på sitt sätt.
 

Prokke

Veteran
Joined
20 Oct 2014
Messages
47
PjåtrimKaj;n86302 said:
Det är väl en småsak som inte har något att göra med spelet egentligen, men en detalj som jag (som vill att alla handouts ska vara i papyrus eller skinn...) skulle älska! Har själv ingen aning om vad materialet skulle kunna vara, men jag vet ju att det finns passande "kartmaterial" för sånt. Det är säkert svindyrt, men ja.
Bara vaxat papper vore rätt coolt
 
Top