Saker ni inte orkar spelleda

.Per.

Rollspelsverket
Joined
3 Feb 2018
Messages
411
Den här tråden gör mig ledsen och får drömmar och verklighetschecken att kollidera på ett högst sorgligt sätt :(
De du inte orkar spela borde finnas som actual plays någonstans, om det kan vara en tröst. Min första AP var Enemy Within just för att jag ville uppleva den. Älskade varje minut, (utom ett avsnitt då de slåss mot zombies med facklor ett helt avsnitt).
 

bortom12e

Swordsman
Joined
20 Jun 2018
Messages
483
Den här tråden gör mig ledsen och får drömmar och verklighetschecken att kollidera på ett högst sorgligt sätt :(
Mkt jobbig känsla, verkligen påtaglig närkontakt med livets existentiella villkor. Man hinner inte med allt man vill, livet är för kort
 

bortom12e

Swordsman
Joined
20 Jun 2018
Messages
483
Åhå. Det hade jag helt missat. Har den nya utgåvan men har dessvärre knappt öppnat boken.

Här pratar Daniel Sell som skrivit Troika! om det.
Hipster Planescape :)
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,308
De du inte orkar spela borde finnas som actual plays någonstans, om det kan vara en tröst.
Om jag vet att jag ska spelleda ett äventyr kan jag lyssna på det som actual play, lite som ett verktyg för att plugga in historien och se vad som verkade fungera bra för en annan spelgrupp.
Annars är jag livrädd för att spoila grejer - tänk om någon nästa vecka erbjuder mig en plats som spelare i enemy within (vilken dröm f.ö.) och så har jag precis spoilat allt. Hemska tanke!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,715
Location
Göteborg
Lacuna Part 2: The Creation of the Mystery and the Girl from Blue City. Jag har många gånger läst in mig på det och tänkt att jag ska spelleda det, men jag kan inte komma på något sätt att göra det som ger spelarna agens.

Vet inte om det räknas. Det finns gott om spel som är alldeles för tjocka för att jag ska orka ta mig igenom dem, men jag blir sällan särskilt sugen på att spela ett sådant spel, heller.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,880
Location
Barcelona
Lacuna Part 2: The Creation of the Mystery and the Girl from Blue City. Jag har många gånger läst in mig på det och tänkt att jag ska spelleda det, men jag kan inte komma på något sätt att göra det som ger spelarna agens.

Vet inte om det räknas. Det finns gott om spel som är alldeles för tjocka för att jag ska orka ta mig igenom dem, men jag blir sällan särskilt sugen på att spela ett sådant spel, heller.
Jag har spellett en minikampanj i Lacuna, för länge sen. Som jag minns det gjorde jag bara rätt straightforward investigation-uppdrag. Spelarna gick in i drömvärlden och fick leta upp någon skurk eller ledtråd eller vad det nu var man skulle göra. Jag vill minnas att det uppskattades.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,977
Location
Umeå
Tror nog att det mesta jag är pepp på skulle jag nog kunna tänka mig spelleda. Är nog mer att det är så lite tid och så många saker en skulle vilja spelleda så saker väljs bort pga det. :)

Möjligt att det ibland finns någon grad av pepp som mestadels är nostalgi jag försöker ta livet av som är kopplat till lite gamla klassiker som en ibland vill ta upp. Så tror knappt det kvalar in här skulle jag säga.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl
... Jag har lite svårt att tro att jag någonsin kommer spelleda The Great Pendragon Campaign som jag köpte för några år sedan, men fortfarande inte öppnat. ... Den här tråden gör mig ledsen och får drömmar och verklighetschecken att kollidera på ett högst sorgligt sätt :(
Du kan få läsa mitt "manus" med planering från mina 93 spelmöten PGC om du vill ... Det är något jag aldrig kommer att orka köra igen.

Jag känner lite samma sak. Det är en sak som frustrerar mig lite med min SKT-kampanj, den är kul men den har dragit ut på tiden och står i vägen för allt annat jag vill hinna spela innan allt är över.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Det är en sak som frustrerar mig lite med min SKT-kampanj, den är kul men den har dragit ut på tiden och står i vägen för allt annat jag vill hinna spela innan allt är över.
Det här känner jag starkt också. Det är kul att ge något plats, men det är så många saker man vill pröva på!
 

Monokel

Koboldjägare från Chronopia
Joined
6 Nov 2019
Messages
480
Location
Uppsala
Alla spel där reglerna tar upp mer än en A4. Siffror och listor och mekanik och undantag och poäng och bokföring och jag orkar bara inte. Jag vill att vi ska berätta historier, inte spela brädspel.

(Ska vi spela brädspel så vill jag däremot gärna ha siffror och listor och mekanik och undantag och poäng och bokföring :gremlaugh:)
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,145
Oktoberlandet: Absolut inte på grund av spelet som sådant. Jag älskar det! Men just därför tror jag att det behövs en spelgrupp som älskar det nästan lika mycket och som är beredda att omfamna allt med spelet. Skulle krossa mitt hjärta att spelleda Oktoberlandet för en grupp som tyckte det var meh..
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,293
Horror on the Orient Express: Jag älskar orientexpressen och alla möjligheter med något som utspelar sig på den, ihop med många av städerna i äventyret (Venedig, Istanbul och Trieste). Men den längden? NOPE.
 
Top