Nekromanti Sagaomslag av Folmer

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,940
Location
Ludvika
Det enda jag saknar nu är nog lite fanor och grejer på bogren för att göra den lite mer intressant och "levande". Just nu är det mest en grå klump.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Rymdhamster said:
Det enda jag saknar nu är nog lite fanor och grejer på bogren för att göra den lite mer intressant och "levande". Just nu är det mest en grå klump.
Det är den gamla borgen.

 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,940
Location
Ludvika
Yupp. Men gamla omslaget känns lite enklare (fortfarande väldigt snyggt, men enklare). Bristen på flaggor kändes inte lika markant då.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,940
Location
Ludvika
Haha! Jag kräver absolut inget heller! Det är en snygg bild som det är. Jag såg bara en möjlighet till en liten förbättring (enligt min smak då) så jag tänkte jag skulle ta upp den =)
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Rymdhamster said:
Haha! Jag kräver absolut inget heller! Det är en snygg bild som det är. Jag såg bara en möjlighet till en liten förbättring (enligt min smak då) så jag tänkte jag skulle ta upp den =)
Lägg dig inte platt, kräv på! Säg att du vill ha ekonomibyggnader och får och lite skit som trillar från ett avträde ner längs muren också så det verkligen ser ut som om nån faktiskt håller till där! :gremwink:
 

Tengil

Veteran
Joined
2 Nov 2012
Messages
56
Hade nog inte tänkt så mycket på det förrän ni kommenterade ,men jag måste hålla med er alla att bakgrunden kan bli mer levande.
Krenelering, fanor, får, flyende bönder, aktivitet på borgens värn, en by på kullen etc.
Det hade helt klart satt in motivets förgrund i ett sammanhang. Helt enkelt fått en mycket bra bild att bli bättre.
Nu är jag inte artist och där finns väl alltid ett val av var man vill lägga fokus och vad man vill ska vara centralt.
Vill poängtera att det är en mycket bra bild även som den är!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Tengil said:
Nu är jag inte artist och där finns väl alltid ett val av var man vill lägga fokus och vad man vill ska vara centralt.
Absolut. Hög risk att det hade blivit väldigt väldigt rörigt med alla extragrejer (mitt var mer på skämt - när jag tittar på bilden så finns liksom ingenstans att ha alla de sakerna).

Dessutom ser vi ju omslaget utan titel och sånt, så det kommer ju komma dit mer saker. Gissar att flaggor och stuff på borgen skulle krocka lite med logotypen.
 

Tengil

Veteran
Joined
2 Nov 2012
Messages
56
DeBracy said:
Absolut. Hög risk att det hade blivit väldigt väldigt rörigt med alla extragrejer (mitt var mer på skämt - när jag tittar på bilden så finns liksom ingenstans att ha alla de sakerna).

Dessutom ser vi ju omslaget utan titel och sånt, så det kommer ju komma dit mer saker. Gissar att flaggor och stuff på borgen skulle krocka lite med logotypen.
Hehe, skämtet gick mig förbi =).
Jag hoppas det framgick att det bara var enskilda exempel jag föreslog, i linje med Rymdhamsters och dina egna kommentarer.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Tengil said:
Hehe, skämtet gick mig förbi =).
Jag hoppas det framgick att det bara var enskilda exempel jag föreslog, i linje med Rymdhamsters och dina egna kommentarer.
Jodå, det framgick. Tänkte bara jag skulle kosta på mig och skriva några ord om varför man kanske inte vill ha för mycket detaljer i bakgrunden.

Det fanns väl inte så mycket där för att avslöja att jag skojade. Flaggor och dylikt som hamstern förslog är ju liksom lite pampigt, så jag kände mig tvungen att förslå några mindre glamorösa detaljer. :gremsmile:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Sen lade jag till en grej nyss som kommer i tryckta versionen, en hängd kille från bröstvärnet. :gremwink:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Arfert said:
Sen lade jag till en grej nyss som kommer i tryckta versionen, en hängd kille från bröstvärnet. :gremwink:
Vilket drama. Till version tre vill jag ha en bild på tre förkylda grisodlare som rensar för grisarna. :gremgrin:
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,508
Location
En mälarö
DeBracy said:
Arfert said:
Sen lade jag till en grej nyss som kommer i tryckta versionen, en hängd kille från bröstvärnet. :gremwink:
Vilket drama. Till version tre vill jag ha en bild på tre förkylda grisodlare som rensar för grisarna. :gremgrin:
Jag vill ha en rote Stukas i siluett bakom slottet. :gremsmile:

/Anders
 
Top