Nekromanti Sagan om ringen filmen!

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Vänta lite nu ...

Jupps, enligt en del filmkritiker slutar filmdygnet inte samma tid som kalenderdygnet, alltså börjar filmen klockan 24:01 den 19 december och INTE klockan 00:01 den 20 december.

/Seinet Wintermute - Skall dock inte kolla på premiären...

<font size="3">Klaga INTE på Offensiv!</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor.</font>
 

Widde

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
231
Location
Uppsala
Själv tänker jag gå dit ...

... utklädd till Darth Vader, och irra omkring och se vilsen ut /images/icons/grin.gif

Man har inte roligare än man gör sig.

-W
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,056
Location
Linköping
Re: Vänta lite nu ...

Nu hänger inte jag med är inte premiären 19/11 00:00 (vilket på SF:s automatiska bokning per telefon ligger på den 18:e)? Åtminstone var det så jag förstod det när jag bokade biljetter (de tidigaste fick man ju inte boka så jag nöjde mig med ett par dagar senare...). Eller missförstod jag något?
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Gränsdagar

Jo men jag fick även för mig att det var på "gränsdagarna" typ den 23:e och den 26:e och kanske även den 22:a som det skulle vara stängt. D.v.s. på onödiga dagar på man skuttar onkring i extas eller rullar runt på golvet efter all julmat. Vilket jag personlige gör redan på juldagen (25:e) men eftersom det finns det som tycker att även den dagen är viktigt så får man väl respektera det. Men du har såklart rätt ang. "Julefriden".

Förvisso har man ju tid efter julen och nyåret också...Men då gäller det ju att orka hålla sig, vilket inte jag skulle orka. Tur att jag redan har biljetter.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
Re: Skrämmande

"So what?! Under julen ska man väl ändå vara hemma hos familjen, vänta på tomten, knäcka nötter och umgås med moster Berta och inte smita iväg för att se alver på bio!"
Vaddå? Jag ska spela rollspel.. /images/icons/wink.gif

/[color:448800]Han</font color=448800> som helst inte umgås m moster Berta
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Skrämmande

ne på julen skall man ta sitt pick och pack och jobba på posten /images/icons/smile.gif
 

Salir

Veteran
Joined
6 Nov 2000
Messages
129
Location
Västerås
Re: Vänta lite nu ...

Enligt SF så slutar deras "bio"dygn kl.02.00 så enligt SF så e premiären den 18/12...
men enligt vanlig dygnrändring så är det 19/12
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Premiärkänsla

men filme i sig är ju i alla fall lika bra 10 dar efter premiären som på premiären!!
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Bilder från filmen...

vart kan man finna bra bilder från filmen utan att man behöver köpa boken om filmen?
 
Top