Nekromanti Sagan om ringen filmen!

Salir

Veteran
Joined
6 Nov 2000
Messages
129
Location
Västerås
Jag vet att sagan om ringen inte hör till dod men men...

E det någon som har lyckats få tag på premiärbiljetter
(18/12 kl 24.01) ?
Jag hoppas att jag kommer få tag på en sådan biljett eftersom en vän åkte in för att köpa =)
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Varför denna eviga hysteri med att gå på just premiären? Har folk så jävla dålig jag-känsla att en missad premiär på LotR innebär social katastrof? Eller...?

Detta inlägg är inte direkt riktat till dig, Salir, utan är bara en reaktion inför det för mig obegripliga faktum att folk faktiskt verkligen anstränger sig bortom allt förnuft för att få tag på en fånig liten premiärbiljett. Jag för min del ska se filmen ett par dagar efter premiären, i lugn och ro och utan hets och stress.
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Det lär märkas [ot]

Om man håller koll på "SF- och Fantasy-kultur"-forumet (där det här inlägget borde ha legat) så lär man märka om någon fått tag på biljetter. Det kommer garanterat att bli en jä-la liv på dem som har lyckats, var så säker!
 

Cube

Veteran
Joined
16 Sep 2001
Messages
61
Location
sthlm
jag håller med angående hysterin, den är förbryllande, visst vore det kul att gå och se den, men även om jag inte ser den på premiären så finns den ändå kvar på bio ett bra tag till.......och om man verkligen inte kan vänta så ladda ner fanskapet......./images/icons/laugh.gif
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Önskar att jag fick !

Jag önskar att jag kunde ha råd & tid att åka. Har tyvärr inte nått av det. MEN jag ska se den, utan tvekan !!/images/icons/sad.gif
 

Edgar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
273
Location
Göteborg, Sverige
KLart man fick billjetter (sedan köade jag i ca 40h men va fan...) till premiären!
Här i GBG kommer man inte få tag på biljetter standardvägen. Dom tog slut vid 08.30...

//Kalle - tröt som faan...
 

Alikzus

Veteran
Joined
23 Jul 2001
Messages
71
Location
Stockholm
jag har köpt biljett idag... till premiären visserligen men tycker inte personligen det spelar någon roll...
många biljetter fanns det och dessutom ingen kö...
men så är det då man bor i lilla Falkenberg /images/icons/laugh.gif...
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Fått biljett till nästa dag

Klockan 1300 den 19/12.Fett med ös, eller vad man säger nu för tiden. ;-)M.
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Aldrig [ot]

"och om man verkligen inte kan vänta så ladda ner fanskapet......./images/icons/laugh.gif"

Okej jag såg att det var en glad gubbe i slutet av den meningen, men jag hoppas verkligen att ingen följer ditt råd. Det vore som att...*finner inga ord för det*!!

*Var SÅ nära att koma iväg till Nya Zeeland men det körde ihop sig.../images/icons/frown.gif*
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
jag köade i 3.5 timmar. fick biljetter till nattvisningen.

och det i stockholm. men med tanke på kaoset på kungsgatan så förvånas jag inte om folk som sovat där inte fick biljetter...

chrull
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
kommrer inte heller se den på premiären möjligtvis dan efter eller nån när liggande helg :gremsmile:
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
kommrer inte heller se den på premiären möjligtvis dan efter eller nån när liggande helg :gremsmile:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
Re: Aldrig [ot]

".och om man verkligen inte kan vänta så ladda ner fanskapet......."
Vad säger du? Skäms.. Man kan inte titta på en sån mästerfilm som SoR (kanske) kommer att bli på en dataskärm?

"Fett med ös, eller vad man säger nu för tiden."
Nämen guu' vad 90-tal! /images/icons/smile.gif

/[color:448800]Han</font color=448800> som har lovat sina kompisar att inte fixa SoR-filmen till efter att alla har sett den
 

Björn Hellqvist

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
667
Location
Skövde
Premiärkänsla

Grejen med att vara på en premiär är att publiken består av fans som är taggade som f-n. Inte samma känsla ett par veckor senare med popcornidisslande "ska vi kolla American Pie 2 eller den där barbarrullen"-pöbeln... /images/icons/wink.gif
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Lite senare...

Fick biljetter till föreställningen klockan 20.00 den 19:e på filmstaden i Karlstad... Jag ville inte se filmen mitt på dagen, och nattvisningen var utsåld...

Igår (när jag faktiskt fick reda för första gången att biljetterna släpps den dagen) så rusade jag lagom till biljettsläppet in på expeditionen här på skolan. Där stog jag och en kompis i 1 timme och 20 minuter och tryckte på återuppringningsknappen innan vi ÄNTLIGEN nådde fram... /images/icons/smile.gif

->>Magnus<<-
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Vänta lite nu ...

... premiären är väl ändå 19/12 kl. 24:01?
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Re: Skrämmande

So what?! Under julen ska man väl ändå vara hemma hos familjen, vänta på tomten, knäcka nötter och umgås med moster Berta och inte smita iväg för att se alver på bio!
 
Top