Nekromanti Sagan om Belgarion/Mallorea

General

Veteran
Joined
26 Aug 2002
Messages
88
Location
Mölnlycke ....(GBG)
Vore det inte tufft att göra ett rollspel på David Eddings otroligt bra böcker i serierna Belgarion/Mallorea.
Vad jag vet så är det ingen som har gjort något sådant men ifall det e det så kan ju "den" höra av sig till mig.
Jag hade det själv i tanken en gång men när jag o några kompisar skulle sätta oss och brainstorma så kom vi ingen vart....
 

lothorius

Veteran
Joined
4 Oct 2001
Messages
47
Location
Linköping
Självklart tycker jag det är en bra idé! Jag har läst hela den serien säkert 5 gånger så nog kan jag säga att jag skulle vilja prova spela det om någon släppte en version =)

Lothorius
 

Firefly

Veteran
Joined
16 Sep 2001
Messages
126
Location
Mora
Hellre Robbin Hobbs böcker i såfall, min personliga åsikt om belgarion böckerna är att de helt inte är bra. men ni gör som ni vill men har ni inte läst liveship-serien och farseer-serien så rekomenderar jag den starkt, nog om det.

Hur har ni tänkt er magisystemet, igenom att det är önskan och liknande. Ska bli intressant att höra detaljer i vilket fall som helst, om ni nu kommer att igenomföra det.
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Man kan väl i princip plocka vilket spelsystem som helst, mixtra lite med magisystemet, och bifoga Eddings värld, så har man det klart.

/Skuggvarg
 

trinker

Warrior
Joined
6 Aug 2000
Messages
299
Jo Mike det vore trevligt....vad säger du om att sätta oss ner i helgen och börja skissa på ett magisystem...och sen kan vi ju ringa Oskar...(han e lite fanatisk du vet...) men vad säger du...
 

T-RED

Warrior
Joined
4 Nov 2001
Messages
264
Location
Stockholm
Låter mycket mycket intressant skulle gärna hjälpa till med något om det skulle behövas.
En liten hemsida med färdigställt material t ex och kanske skriva nått lite också.
 

T-RED

Warrior
Joined
4 Nov 2001
Messages
264
Location
Stockholm
Ok det lät som om det lätt kunde bli ett stort projekt med en hel del intressanta grejer i.
Då kanske man skulle ta och läsa om böckerna igen då *rotar i bokhyllan* var ett tag sen man läste dom *blåsa av dammet*
 

General

Veteran
Joined
26 Aug 2002
Messages
88
Location
Mölnlycke ....(GBG)
Ja gör det... Jag har inte riktigt läst färdigt alla böcker än...
Jag e på den sista...Sierskan i Kell.... men man får ju säga att de e jävligt bra... Favoritkaraktär?
Min e nog Beldin... :gremsmirk:
 

T-RED

Warrior
Joined
4 Nov 2001
Messages
264
Location
Stockholm
Hmm favorit karaktär vet inte tycker om både BelGarath och Silke men kommer inte riktigt ihåg alla karaktärerna tyvärr läste böckerna senast för 5 år sedan.
Måsta införskaffa de andra böckerna också de om PolGara och BelGarath och den om alla krigen som utspelats i världen.
 

General

Veteran
Joined
26 Aug 2002
Messages
88
Location
Mölnlycke ....(GBG)
Okej... om du vill snacka med en riktig freak när det gäller David Eddings böckerna så föreslår jag att du söker upp "The_Knight" här på forum....Han kan typ allt om dem...
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Mina favoritkaraktärer är nog Belgarath, snubben med ormarna och han som går igenom sten... :gremsmile:
Kommer inte ihåg namnen.

Behöver ni lite hjälp senare i projektet så kan jag kanske ställa upp. Lycka till!
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Favvokaraktär!

Silke, utan tvekan. Vem annars är så lömsk, slug, elak, och rakt av skadeglad? Älskar hans sinne för humor.

/Skuggvarg
 

T-RED

Warrior
Joined
4 Nov 2001
Messages
264
Location
Stockholm
Har ni några tankar på hur det hela skall utformas?
Hur magi systemet skall fungera t ex.
Och vilken betydelse gudarna skall ha.
*spånar vidare*
 

trinker

Warrior
Joined
6 Aug 2000
Messages
299
Snubben med ormarna - Sadi...lite små trevlig...Han som kan gå igenom sten - Relg..mycket intressant person...
 

trinker

Warrior
Joined
6 Aug 2000
Messages
299
BELDIN!!! BELDIN!!!

Han är den som rockar helt klart
Men inte långt efter kommer nog Silke
sen blir det många på tredje plats... :gremtongue:
 

Firefly

Veteran
Joined
16 Sep 2001
Messages
126
Location
Mora
ett tips vore ju att ni sneglar lite på Eons "improviseradmagi-systemet". för det är ju liknade som det magin i de böckerna funkar, eller har jag helt fel, var länge sen jag läste böckerna.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Snacka om high fantasy !!

Snacka om att det kommer att bli high fantasy då !!
Tänk alla ädla roller (jag bara säger Mandorallen eller Spjuthök..)
Idéen är klart skoj & skulle bli glad om man fick se ett sådant spel ! :gremtongue:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Så var det ja! Det var trots allt ett halvår sen jag läste böckerna... :gremtongue:
 
Top