Nekromanti Sagan om Belgarion/Mallorea

trinker

Warrior
Joined
6 Aug 2000
Messages
299
Jo det är lite likt...men det är ju viljan och ordet. Jag får se vad General har tänkt sig...
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Re: Snacka om high fantasy !!

Men lilla johan, spjuthök hör ju inte till belgarion och malorea böckerna... De e ju en helt annan värld... vilken jag på sätt och vis gillar bättre... men endå inte..!
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Enklare!!

Nåja, inte för att jag e inblandad i detta, men om jag skulle spela detta så skulle jag vilja ha ett enkelt system överlag, å det gäller även och framför allt magin, dessutom får man tänka igenom en hel del om hur man ska lösa det här med magi, för alla har ju knappast möjlighet att lära sig det här med viljan och ordet, faktum är att jag har en känsla av att dom är ytterst få, de är la "bara" grolimerna(eller va dom nu kallades)och aldurs lärjungar, belgarion och polgara? iaf som jag kan komma på. Och sen det här med annan magi, hur finns den? tänker närmast på demonoligin som belgarath sticker ivägg och studerar vid något tillfälle, men även andra vanligare och även "falsk" magi, alltså sådan som inte är mer magi en min alvedonask!
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
KUL!

Kul att nån mer än jag har slagits av den tanken, och om jag inte minns fel tror jag faktiskt att jag får några år sedan såg någon halvdan start eller någe sånt på ett project som detta. Men i vilket fall som helst så skulle inte många bli gladare än jag över å se ett spelbart eddings spel i garion miljön, eller den med riddarspjuthök och co. iofs e de endå som kan tänkas skilja två sådana system förutom världen magi reglerna lite...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
jammen !

Jamen, det vet jag ju !! :gremwink:
Jag bara menar att Edings är mycket High fantasy vilketsom ju !!
 
Top