Nekromanti [Saga] Paj-mord!!!

Arfert

Facit
I Saga kan man bli mördad i en gränd för en paj!
(Work in progress av Per Folmer.)

11722332_858094990939428_5886000960279058433_o.jpg
11174474_858095030939424_5284080476101589439_o.jpg

Alltså, jag tror att anledningen till att de mördar honom är för att han sålt dem en riktigt dålig paj. Eventuellt en gjord av trä. Kolla på den! Vilken paj har ni ätit i den storleken som skulle kunna hållas på det där sättet utan att brytas sönder?

Ser ut att vara en riktig fin-paj, så jag förstår att den är åtråvärd. Vad gör han ens i gränden med en paj?

Rymdhamster;n105811 said:
Alltså, jag tror att anledningen till att de mördar honom är för att han sålt dem en riktigt dålig paj. Eventuellt en gjord av trä. Kolla på den! Vilken paj har ni ätit i den storleken som skulle kunna hållas på det där sättet utan att brytas sönder?

Det skulle i och för sig kunna vara en fint dekorerad brödkaka istället för en faktisk paj. Då skulle den nog lätt kunna hålla ihop trots belastningen och fortfarande hålla hög kvalitet. Det skulle också förklara varför vi inte ser skymten av någon fyllning (om inte detta ändrar sig i kommande versioner av bilden).

Det är väl ingen som håller i pajen? Den ser ut att vara på väg ner i gyttjan. Synd på en så fin paj. Och ett så fint mord. Slöseri.

Genesis;n105818 said:
Det är väl ingen som håller i pajen? Den ser ut att vara på väg ner i gyttjan.
Jaha! Ja nu när du påpekar det så är det ju uppenbart. Jag förutsatte nog bara att ignen skulle låta en så fin paj bara fall till marken och utgick sålunda ifrån att han till höger faktiskt höll i den.

Jag tänker mig att det här är tre beväpnade men laglydiga medborgare som blivit anfallna av en magisk paj. Det är ju uppenbart att pajen alldeles nyss slagit mannen i mitten på hakan så att han ramlar in och får den vänstra mannens svärd i armbågen. Pajen är på väg neråt och vänder snart i sin flygande bana för att ta hand om mannen till höger. Kanske genom att krocka in i hans knäskål.

Min personliga teori är att de två anfallarna tillhör Dräpo (Dräktpolisen) och gubben får kniven för att har den ofantligt dåliga smaken att visa sig i BYXOR istället för i moderiktiga hosor. Kanske är det så att gubben kommer från något av vikingaländerna där BYXOR fortfarande är socialt gångbart.

DeBracy;n105827 said:
Min personliga teori är att de två anfallarna tillhör Dräpo (Dräktpolisen) och gubben får kniven för att har den ofantligt dåliga smaken att visa sig i BYXOR istället för i moderiktiga hosor.

Hur ser du att det rör sig om byxor snarare än hosor? Är hosor aldrig pösiga utan tätsittande?

Idealet är att de är åtsittande. Alla har så klart inte råd med det, men det verkar vara så pass mycket pös över stövelskaftet att jag tolkar det som byxor. Hosor har för det mesta fot (och är som det mesta annat sytt för personen snarare än förtillverkat) och då borde det inte bli så pass mycket tyg över för att pösa. Möjligen skulle det kunna vara hosor som han ärvt på något vis, men han ser så pass välklädd ut i övrigt att jag tycker han borde haft egna hosor.

Så kan det gå när man inte kan komma överens om vem som skall dela och vem som får välja bit först. Det är jädra svårt när man är tre det där.

Alternativt: Två snubbar vill bjuda den tredje på paj, men pajen luktar så äckligt att han tappar den och ryggar tillbaka. En så mångbottnad bild, sannerligen djup konst!

Back