Nekromanti [Saga] Paj-mord!!!

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
I Saga kan man bli mördad i en gränd för en paj!
(Work in progress av Per Folmer.)

 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,916
Location
Ludvika
Alltså, jag tror att anledningen till att de mördar honom är för att han sålt dem en riktigt dålig paj. Eventuellt en gjord av trä. Kolla på den! Vilken paj har ni ätit i den storleken som skulle kunna hållas på det där sättet utan att brytas sönder?
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Ser ut att vara en riktig fin-paj, så jag förstår att den är åtråvärd. Vad gör han ens i gränden med en paj?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,916
Location
Ludvika
Rymdhamster;n105811 said:
Alltså, jag tror att anledningen till att de mördar honom är för att han sålt dem en riktigt dålig paj. Eventuellt en gjord av trä. Kolla på den! Vilken paj har ni ätit i den storleken som skulle kunna hållas på det där sättet utan att brytas sönder?
Det skulle i och för sig kunna vara en fint dekorerad brödkaka istället för en faktisk paj. Då skulle den nog lätt kunna hålla ihop trots belastningen och fortfarande hålla hög kvalitet. Det skulle också förklara varför vi inte ser skymten av någon fyllning (om inte detta ändrar sig i kommande versioner av bilden).
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,716
Location
Göteborg
Det är väl ingen som håller i pajen? Den ser ut att vara på väg ner i gyttjan. Synd på en så fin paj. Och ett så fint mord. Slöseri.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,916
Location
Ludvika
Genesis;n105818 said:
Det är väl ingen som håller i pajen? Den ser ut att vara på väg ner i gyttjan.
Jaha! Ja nu när du påpekar det så är det ju uppenbart. Jag förutsatte nog bara att ignen skulle låta en så fin paj bara fall till marken och utgick sålunda ifrån att han till höger faktiskt höll i den.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,562
Location
Rissne
Jag tänker mig att det här är tre beväpnade men laglydiga medborgare som blivit anfallna av en magisk paj. Det är ju uppenbart att pajen alldeles nyss slagit mannen i mitten på hakan så att han ramlar in och får den vänstra mannens svärd i armbågen. Pajen är på väg neråt och vänder snart i sin flygande bana för att ta hand om mannen till höger. Kanske genom att krocka in i hans knäskål.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Min personliga teori är att de två anfallarna tillhör Dräpo (Dräktpolisen) och gubben får kniven för att har den ofantligt dåliga smaken att visa sig i BYXOR istället för i moderiktiga hosor. Kanske är det så att gubben kommer från något av vikingaländerna där BYXOR fortfarande är socialt gångbart.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,916
Location
Ludvika
DeBracy;n105827 said:
Min personliga teori är att de två anfallarna tillhör Dräpo (Dräktpolisen) och gubben får kniven för att har den ofantligt dåliga smaken att visa sig i BYXOR istället för i moderiktiga hosor.
Hur ser du att det rör sig om byxor snarare än hosor? Är hosor aldrig pösiga utan tätsittande?
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Idealet är att de är åtsittande. Alla har så klart inte råd med det, men det verkar vara så pass mycket pös över stövelskaftet att jag tolkar det som byxor. Hosor har för det mesta fot (och är som det mesta annat sytt för personen snarare än förtillverkat) och då borde det inte bli så pass mycket tyg över för att pösa. Möjligen skulle det kunna vara hosor som han ärvt på något vis, men han ser så pass välklädd ut i övrigt att jag tycker han borde haft egna hosor.
 

Cieylor

Veteran
Joined
18 Jan 2014
Messages
150
Så kan det gå när man inte kan komma överens om vem som skall dela och vem som får välja bit först. Det är jädra svårt när man är tre det där.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,716
Location
Göteborg
Alternativt: Två snubbar vill bjuda den tredje på paj, men pajen luktar så äckligt att han tappar den och ryggar tillbaka. En så mångbottnad bild, sannerligen djup konst!
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Snow;n105896 said:
Ja hur kan pajen annars bara hänga där i luften?
Det är inte en paj. Det är en förklädd flumph, vilket förklarar hur den kan sväva.
 
Top