Nekromanti Söker Judas Grail

MandaWall

Veteran
Joined
6 Jul 2016
Messages
184
Hej.

Jag söker rollspels äventyret till Kult som heter The Judas grail. Är det någon som vill sälja det?
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
MandaWall;n191697 said:
Hej.

Jag söker rollspels äventyret till Kult som heter The Judas grail. Är det någon som vill sälja det?
Det kanske är knepigt att hitta i original men tidigare fanns det åtmintone att ladda ned på en välkänd nedladdningssida. Där fanns alt möjligt material till KULT, både officiella äventyr och sourcebooks och sånt som privatpersoner skrivit. Mycket av materialet fanns tidigare på KULT-forumet The Last Cycle.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Magnamund;n191765 said:
Det kanske är knepigt att hitta i original men tidigare fanns det åtmintone att ladda ned på en välkänd nedladdningssida.
Moderering:

Vi gillar inte riktigt när man uppmuntrar till piratkopiering. Det finns en regel om det:


Reglerna said:
Regel 3: Respektera lagen. Posta inget som är olagligt enligt svensk lag och uppmuntra heller ingen annan att bryta mot svensk lag.
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Jävla trams. Gnäller du när X nämner att han plockat ned Piratade avsnitt av GoT från nätet också? ????
Jag vet att man inte får ifrågasätta modsen här på forumet och absolut inte i de trådar där man just blivit modererad men det här är bara höjden av skitnödighet.

Men men, lycka till med att hitta Judas Grail som slutat säljas för ett gäng år sen. ????????
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Magnamund;n191816 said:
Jävla trams. Gnäller du när X nämner att han plockat ned Piratade avsnitt av GoT från nätet också? ????
Nej, men jag gnäller när du mer eller mindre uppmanar folk att pirata.

Vilket för mig till nästa moderering:

Moderering:

Så här säger reglerna om sådana där inlägg:


reglerna said:
Regel 8: Respektera moderatorernas arbete. Om du tycker att ett inlägg bryter mot någon av dessa regler – meddela moderatorerna så avgör de lämplig åtgärd. Posta inte ett eget svar och påpeka regelöverträdelsen. Att tolka reglerna är moderatorernas uppgift.

Regel 9: Respektera våra beslut. Moderatorerna har rätt att dela ut tillsägelser, och tillfälligt eller permanent stänga av användare som bedöms agera i strid med dessa reglers mening; till och med användare som följer deras bokstav. Alla moderatorbeslut kan överklagas till redaktionen. En överklagan ska skickas som privat meddelande till en av redaktörerna eller som epost till redaktion@rollspel.nu. Svara inte på moderationen i tråden där den postades.

Dessutom säger de så här:

Riktlinjerna said:
3. Kapa inte trådar. Att få en tråd att glida iväg från ursprungsämnet kan lätt irritera trådstartaren och övriga som är inblandade i diskussionen. Om du absolut måste diskutera ett annat ämne, hitta en lämplig tråd eller starta en egen.

4. Skräpa inte ner trådar. Om du vill korrigera eller peka ut vad du anser vara ett misstag eller felslut i ett inlägg så är det förstås helt okej; men om du har problem med diskussionens grundläggande förutsättningar och hellre såg att ämnet inte diskuterades alls – strunta i den. Påpeka inte för alla inblandade att det är slöseri med tid att diskutera ämnet, för om de höll med dig skulle de inte diskutera saken till att börja med.
Sås: reglerna. De gäller fortfarande.

Och eftersom du dels skiter i en moderering, dels kapar tråden, dels skräpar ner, dels hobbymodererar, dels går personligt, och dels bryter mot Don't be a dick-regeln så åker du ut en vecka.
 

JJoghans

Regelknackare
Joined
13 Sep 2012
Messages
826
Location
Wakoku
Jag har det där äventyret någonstans. Ska kolla ikväll och återkomma.
 

JJoghans

Regelknackare
Joined
13 Sep 2012
Messages
826
Location
Wakoku
Jodå, jag mindes rätt.
Det är inte i felfritt skick - pärmarna är lite slitna, men jag har inte kladdat i det eller så.
Om du vill ha det får du det gratis mot att du täcker fraktkostnaden. :)



 

MandaWall

Veteran
Joined
6 Jul 2016
Messages
184
Dazumal;n191865 said:
Jodå, jag mindes rätt.
Det är inte i felfritt skick - pärmarna är lite slitna, men jag har inte kladdat i det eller så.
Om du vill ha det får du det gratis mot att du täcker fraktkostnaden. :)





Jaaaa! :D pma mig fraktkostnaden :D
 
Top