Nekromanti Söker inspiration för snabba regler

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: enkla system [NT]

Fördelen som jag anser gör det hela värt mödan, och som du inte verkar bry dig om, är att man kan göra slagen obegränsade i båda riktningarna, något jag är en verklig sucker för.
Ja, det är soft. Kan tveklöst göra det värt att spela med ett sådant system.

De finesser jag har i Fluxsystemet är dessa:

1. Två ettor (eller, för motståndaren: två sexor) är fummel och automatiskt misslyckande (alternativt "perfekt resultat", beroende på från vems vinkel man ser det). När man har ett personligt, inre problem (=ett "kval") såsom att man är berusad eller har svårt att se; ett problem som framförallt ökar ens fummelrisk, då kan man slå ett par extra tärningar vid sidan om huvudslaget. Dessa adderas inte till tärningssumman, utan används enbart för att se om endera parter slår två eller fler av sina fummeltärningar och därför misslyckas automatiskt.

2. Endera parter kan, i vissa situationer, satsa, genom att lägga till +1 till tärningssumman och ådra sig en extra kvaltärning. På liknande sätt kan man, om man plågas av ett högt kval, lugna ner sig och ta bort kvaltärningar genom att man subtraherar lika många poäng från tärningsslaget.
 
Top