Nekromanti Sök, så spelar vi

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
<TABLE ALIGN=right BORDER=0 CELLPADDING=0><TR><td WIDTH=5 HEIGHT=5></TD><td COLSPAN=3 class="darktable"></TD><td WIDTH=5></TD></TR><TR><td HEIGHT=5 WIDTH=5 class="darktable"></TD><td class="darktable" WIDTH=5></TD><td></TD><td class="darktable" WIDTH=5></TD><td class="darktable" WIDTH=5></TD></TR><TR><td class="darktable"></TD><td></TD><td ALIGN=center><FORM onSubmit="window.open('http://forum.rollspel.nu/showpost.php?Number='+document.forms[0].elements[0].value); return false"><INPUT TYPE=text SIZE=13 value="Skriv in en siffra" onFocus="this.value=''">
<font size="1">Slå sedan Enter</FONT></FORM></TD><td></TD><td class="darktable"></TD></TR><TR><td HEIGHT=5 WIDTH=5 class="darktable"></TD><td class="darktable" WIDTH=5></TD><td></TD><td class="darktable" WIDTH=5></TD><td class="darktable" WIDTH=5></TD></TR><TR><td WIDTH=5 HEIGHT=5></TD><td COLSPAN=3 class="darktable"></TD><td WIDTH=5></TD></TR></TABLE>Jag tycker det är rätt fascinerande med siffror och speciellt att uppmärksamma när ett forum har fått 5000 eller 10 000 trådar postade.. Det är roligt att ta och sikta in sig ett visst inläggsnummer och göra det inlägget till något speciellt.. Vem kommer inte ihåg inlägget <A HREF=http://forum.rollspel.nu/showpost.php?Number=123123>123123</A> exempelvis? Nä, inte är det jag i alla fall.. :gremsmile:

Jag tänkte föreslå en tävling.. Vem hittar på det ballaste inläggsnumret med tillhörande ballt innehåll.. Det kan antingen vara en klassisk tråd, ett personligt minne för dig eller en sammakoppling mellan nummer och inläggsinnehåll.. 2035901 är exempelvis inte ett ballt nummer men däremot <A HREF=http://forum.rollspel.nu/showpost.php?Number=4077>4077</A>, då det är numret för ett mobil fältsjukhus (M*A*S*H).. Däremot var inlägget med det inläggsnumret rätt kasst.. Ska jag ge några exempel med sammanhang? Tja, mitt personnummer, skrivet med engelsk stil, är 020180.. Jag kan inte ta det på svenska eftersom det bara finns 327 000-någonting inlägg än så länge.. Siffran ger detta inlägg, vilket... öhm.. tja.... kanske kan stämma in på mig..

Äh, vi tar ett annat exempel istället.. Jag använder mig av telefonkatalogen den här gången och slår upp en valfri sida.. Hmm. Företaget "Skorstensfolket".. Telefonnumret till dem är 52870 och jag testa att slå in det och får fram följande inlägg där Johan K säger att det är roligare att köpa dem? Ja, vi har ju alla våra egna små åsikter om skorstensfolket.. :gremtongue:

För att underlätta ert sökande så har jag gjort prylen där uppe i högra hörnet.. Hur ni använder den borde vara rätt självförklarande.. Så få nu se era sökningar.. Bäst/roligast/knäppast/Arvidos sökning får en hyllning..

/Han som haft det här på G i någon månad
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,622
Location
Uppsala
Det är sorgligt att surfa runt på slumpmässiga inlägg. Särskilt när man tittar på äldre inlägg. För många av dem befinner sig i trådar där man kan se folk som var aktiva förr, men som idag lagt ned sitt wrnu:ande. Det är sorgligt.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
I have tha bad numbers, man

Äsch, alla nummer som funkar för mig leder till tråkiga poster eller inga alls. Men när jag söker på mitt postnummer(584 39 för de som undrar) så kommer jag hit. Tydligen en uråldrig, deprimerande mobbingtråd som visar hur unga många forumiter en gång varit.

Söker jag på mitt antal inlägg(4797st) så får jag upp följande inlägg.

Söker jag på mina xp(5387st) får jag upp följande inlägg .

När jag blundar och trycker på slumpmässigt valda tangenter så får jag upp följande inlägg: Nr 1, Nr 2, Nr 3, Nr 4 och Nr 5.

Hoppas att ni andra kan luska fram roligare inlägg än vad jag gjorde.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
Re: I have tha bad numbers, man

"Hoppas att ni andra kan luska fram roligare inlägg än vad jag gjorde."
Du fick bara fram tråkiga trådar och vad kan vi då dra för slutsatser om dig? :gremwink:

/Han som gör dåliga poänger om andra personer
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Humm, hadde lite taskig fantasi.. Så jag sökte & hittade det här.
Hamnade hos ett inlägg som är skrivet av Krille..

Hursomhellst, synnerligen kul grej iaf !! :gremgrin:
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Haha, märklig lek.

Jag gjorde ett par försök, de sex sista siffrorna i mitt telefonnummer (550889) gav det här inlägget, i vilket iallafall det inom citationsrutan är ganska trevligt.

Sen utvecklade jag WilmerX tanke och matade in 31337, vilket gav det här ganska hemska inlägget som handlar om blod och andra otäckheter, så jag vågade inte leka vidare.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Lite OT, men vafan, jag har tråkigt. Jag knappade in 3770 och kom till ett eget inlägg som ni inte får läsa, haha! Men det är jag som skrivit om det och det handlar om vilka färger olika användares namn ska ha. Eftersom vi nu återigen har bytt färger så tycker jag det är lite passande. Och varför jag valde just 3770 får ni gissa er till själva.

Förresten, 4711 handlar om Cthulhu. fnord.

666 är ett gömt inlägg som jag hävdar (ni vet ju inte om jag ljuger eller inte) handlar om ett Zombie-rollspel.
 

Muggas

Hero
Joined
16 Nov 2001
Messages
1,015
Location
Stockholm
Ok, slog in några nummer på måfå och plockade ut några resultat:

Det första resulterade i ett inlägg av Dnalor, där han i slutet konstaterade något som förmodligen aldrig någon forumsanvändare kommer att kunna skriva igen, utan att ljuga (Troberg har väl störst chans, om han lägger på ett kol): 765

Nästa nummer gav en trådstart av provokativ art: 33297

Och slutligen, ett nummer som jag inte slumpade - det gamla nödnumret där inläggspostaren kommer med ett ganska kul förslag i samband med sifferkombinationen: 90000

Hade svårt att få till kombinationer med kul inlägg. Är vi så tråkiga här för det mesta? :gremwink:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
"Sen utvecklade jag WilmerX tanke och matade in 31337, vilket gav det här ganska hemska inlägget..."
Fast det är lite 1337, faktiskt.. Kolla i trådstrukturen nedanför.. Det länkade inlägget finns inte där..

/Han som dock hittade det i platt visning
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Om redaktionen:

"Något jag dock kan bekräfta är att dessa personer (inga namn nämda) verkar ha någon form av maktbegär."

Det är väl trevligt att veta att vissa saker aldrig ändras? :gremgrin:

/Mask - Powertrippin'
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Först: Jätteball sökgrunkegrej.

Sedan: Skittråkig lek. Jag har nu sökt på typ tjugo miljoner olika balla sifferkombinationer, och ingen har lett till ett inlägg av världens bästa Johan Rising. Däremot såg jag ett par Krille-inlägg (det var iofs väntat) och även ett par signerade Lady Silver Wolf, vilket var desto konstigare. Hon har inte skrivit så många, men hon har lagt beslag på några bra nummer.

Nå, först gjorde jag en sökning på 8008135, eftersom det är en rolig omskrivning av "BOOBIES" som används på en del bloggar när det länkas till tuttsidor. Erm, det har jag hört, iaf, vad vet jag om sådant? I vilket fall som helst så gick det ju inte, eftersom det inte skrivits så många inlägg ännu.

Jag fortsatte med typ alla andra ord och fraser jag kunde komma på, och drog dessvärre slutsatsen att de flesta sög babianstrumpa. Tydligen har inte ett enda inlägg med bra sifferkombination skrivits av någon som tagit tillfället i akt att göra ett bra inlägg.

Några kombinationer var... halvroliga.

8483 (BABE) har viss babe-faktor.
7175 (TITS) har också viss anknytning till det kurviga könet.
6457 (GAST) visar att det ibland spökar på forumet.
473157 (ATEIST) leder till någon som inte verkar dela resten av rollspelshobbyns fundamentalistiska tro på fantasygenrens storslagenhet (okej, jag stretchar den här...).
83457 (BEAST) leder till rena rama odjursbeteendet på forumet...
80457 (BOAST) visar en person som skryter rätt duktigt...

alla andra kombinationer jag prövat (och jag har nog tagit de flesta) var sugiga eller ledde till gömda inlägg. Vilket får mig att undra hur mycket det egentligen skvallras på moderatorforumet. Kan ni inte prova att hålla käften så att det lämnas ett par ynka roliga siffror över till oss andra?
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
" 83457 (BEAST) leder till rena rama odjursbeteendet på forumet..."

Observera hur smidigt undertecknad navigerar i tråden. :gremsmile:
Ännu en tråd som jag inte har några som helst minnen av att ha deltagit i. Börjar bli några stycken vid det här laget.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
"Ännu en tråd som jag inte har några som helst minnen av att ha deltagit i. Börjar bli några stycken vid det här laget. "
Ja, det blir så när man börjar bli gammal.. :gremwink:

/Han som gör dåliga poänger om andra personer

Ja förlåt, men jag kunde faktiskt inte hålla mig från att tracka walium bara för att få använda samma signatur igen..</FONT>
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Wee!

Okej, nu letar jag bara efter ett sätt att hitta ett inlägg av mig. Först provade jag "fem femmor" =55555, "sex sexor" =666666 osv, men det gav inget. Sedan provade jag stora tal som 50 000, 400 000 osv, men det gav inget heller. Sedan provade jag talföljder, såsom "tio elva tolv" 101112 och då brann det till nästan på en gång. "Tolv tretton fjorton" =121314 gick nämligen till det gamla "en studie i skräck"-inlägget. En klassiker.

Men nu har jag bläddrat igenom 300 miljarder inlägg, och enbart dragit slutsatserna:

1. Rising-inlägg skrivs ytterst sällan på balla siffror.
2. Ungefär 3/4 inläggsnummer används inte.
3. Ungefär 1/4 inläggsnummer är låsta.
4. Enligt ovanstående punkter så har det inte skrivits ett enda publikt inlägg överhuvudtaget.
5. Jag kan inte räkna.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,907
Enterprice :DDD

Haha, om ni undrar vad rymdskeppet enterprise är bestyckat med kan ni ju prova slå in dess sifferbeteckning :gremgrin:

- Vulf
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
skojsigt

Bra där Han. Det var lite skoj en stund det där...

Mitt födelsedatum (om jag försöker skriva om det på Hansätt) ger ett ovanligt vackert inlägg av allas vår Hygglo! Kanske en pik mot att jag aldrig skriver något vettigt.

"Jo... om min förklaring nu inte skulle stämma, och jag inte var en "seriös" forumanvändare, varför skulle jag då förklara hur det inlägget kom till? Du får tro vad du vill, inte för att jag bryr mej speciellt mycket egentligen, med tanke på att jag mest iakttar vad som skrivs på forumet ändå..."

Tar man det gudomliga talet 777 får man upp ett inlägg där Gardener instruerar Dnalor om HTML vilket är rätt trist att läsa.

Tar man trefaldigande av det gudomliga talet får man se hur Erik_AS särskriver förhållandevis...

Om man trefaldigar det gudomliga talet tre gånger får man se ett inlägg där Azagthoth hävdar att Tiamel inte har haft speciellt många rollpersoner.

/Ceram, fick ett par ej tillgängligträffar också...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
Re: skojsigt

Det där med multiplicera med 3 (var kommer det ifrån? Numerologin?) är rätt kul.. Jag tog talet 666 och tredubblade det.. Det som är lite förvånande och därmed skrämmande är att det första talet i inlägg 1999 nämner är just talet 3.. Det som däremot inte är förvånande är att något förknippat med ondska och annat djävulskap finns på Eon-forumet.. :gremwink:

/Han som gillar att ge skämtsamma sparkar mot Eon
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
gud, satan och inlägg

Det där med multiplicera med 3 (var kommer det ifrån? Numerologin?) är rätt kul..
Det andra gudomliga talet. Treenigheten (fadern, sonen och den helige ande)

Jag tog talet 666 och tredubblade det.. Det som är lite förvånande och därmed skrämmande är att det första talet inlägg 1999 nämner är just talet 3.. Det som däremot inte är förvånande är att något förknippat med ondska och annat djävulskap finns på Eon-forumet..
Det där kan jag inte tolka på något annat sätt än att även satan är treening som djävulen, (människans)ondska och eon :gremshocked:.
Kanske är dax att sluta med det spelet nu :gremwink:

/Ceram, som ger skämtsamma sparkar till allt som ser uta att verkligen hålla för det.
 
Top