Nekromanti Så vad gjorde ni på Gothcon?

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,208
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Däremot spelledde jag Västmark en runda, och det var inte helt fel alls. Om inget drastiskt hände så vann "mitt" lag (Nasses Nekromantiker) förstapris.
Det gjorde det - vår SL gillade att fylla i höga siffror. Som vanligt delades broderligt på priset (Ymir tog Skymningshem). Synd och skam egentligen, visst, undertecknad och Lycan med fru är ju jävelbra (och vår ödmjukhet inte den största), men resten av spelgruppen var tämligen värdelösa, och vi fick aldrig riktigt tillfälle att skina med vårt rollspelande. Nasses är ett bra lag som jag spellett många år i rad, och de hade säkert förtjänat priset bättre.

- Ymir, som dock gillar gratis rollspel
 

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Re: Så vad gjorde ni på Gothcon + Ymir

Har du funderat mer på vad jag diskuterade om en uppföljning eller ett scenario i samma tanke som "De utan hjärta". Kindred of the East rockar fett.
 

Erufailon

Swordsman
Joined
20 Jul 2001
Messages
497
Location
Göteborg
1. Vad var det roligaste spelet/äventyret som ni spelade på Gothcon?:

Spelade L'espace Noir, den bittra brunnen i kandra, den transformerade mannen. Och det första och sista tävlar ihärdigt om vilket som var det bästa jag spelade, i slutändan vinner nog L'espace noir, väldigt bra spelledare fick vi där allefall, och kommer tyvärr inte ihåg hans namn, men vi hette allefall filurexpressen :gremwink:, skulle spelleda precis efter så i mitt huvud snurrade även västmark så min rollprestation var nog därefter :gremwink:

Spelledde västmark, pass 1 och 7, första gången jag har spellett scenarie på gothcon! var en aning trevande först men kom igång sedan ganska bra. (jag var den där vid namn Johan i svart mantel och svart kråsskjorta. :gremwink:)
nu i efterhand skulle jag nog valt att spelleda mera än ett scenarie, men men... det var kul!

Stälde upp med digital konst, som vann i sin kategori, om ni inte fick tillfälle att se den finns den på beskådan här

vad jag inte fick gjort:

- Äta tillräckligt
- Köpa något spel
- Prata tillräckligt med alla man kände där.
- spela ngt kortspel eller brädspel förutom en omgång give me the brain och en omgång giljotine, eller hur det nu stavas.
- sova tillräckligt, varför ska man det!
- Hitta alla de jag kände skulle dit
- Äta en gothcorv gratis trots pin
- använda upp matpengarna från spelledandet


hur ska man nu betygsätta detta gothcon, hum, det blir nog en 8:a tror jag, inget mutantscenario :gremfrown:, men det var skitskoj att spelleda på konvent. fick aldelss för lite gjort förutom rollspelen.
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
[OT] De utan Hjärta - Uppföljare

Du kan få prata med mig också eftersom det var vårt arrangemang.
Gäller alla andra också.

Jag vill gärna veta vad du/ni tyckte om det, skicka gärna PM om det hela om ni spelade eller har spelat det sedan dess.

Scenariot kan laddas ned härifrån om ni inte har det redan.
 

Dewain

Veteran
Joined
27 Oct 2004
Messages
116
Location
Torekov;Bjärehalvön, skåne
Re: [OT] De utan Hjärta - Uppföljare

Jag vill gärna veta vad du/ni tyckte om det
Vi som spelade det var jag, AEGIS PRIME, Barwut och en vän Martin som inte vad jag vet är aktiv här på forumet.
Vi hade turen att få Ymir som spellede oss nattpasset på lördagen.

Det var helt underbart scenario. Jag lyckades dessutom med den lilla bedriften att vara den enda av alla spelade scenarion och alla spelade karaktärer som överlevde. Det var kul speciellt då det var mitt första konvent och att jag var väldigt oerfaren som rollspelare.

Har fortfarande kvar mitt pris, en icke fungerande cd-skiva och ett underbart rollspels minne. :gremgrin:


/ Dewain minns första konventet och allt som hände där............... hänt mycket sen dess.
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Re: [OT] De utan Hjärta - Uppföljare

Japp, jag minns dig. :gremsmile:

Synd att cd'n inte fungerade, den fungerade här hemma när jag provade den efter bränningen. Annars ligger ljudspåret på den som en vanlig musik-skiva med scenariot i fildelen av skivan som man skall kunna öppna på en dator med CD-ROM. Eller.. så var det hos mig.. :gremsmile:
 

Dewain

Veteran
Joined
27 Oct 2004
Messages
116
Location
Torekov;Bjärehalvön, skåne
1. Vad var det roligaste spelet/äventyret som ni spelade på Gothcon?: Jag spelade:
Pass:1 Bittra brunen..............
Pass:3 Oljeriggen
Pass:6 Vägen hem
Pass:7 The K9 Con.......
Jag hade väldigt roligt på alla dessa spelsessioner men roligast hade jag nog under pass3 då vår SL Moe (tror att det var det han hete) Var helt suverän.

2. Testade du några nya spel? och i så fall vilket utav dom var roligast?:
Nej tyvärr inte hade fult upp ändå, pratade med några forumiter var runt och tittade i alla butiker och pratade med en kompis som satt och höll i Drem Designs försäljning av ringbrynge smycken. Handlade alldeles för lite saker men får göra bättre för mig nästa år. :gremgrin:

Fick höra från AEGIS PRIME att när han nämde sin grupp spelare så var det inte Malmkvist eller Barwut som folk reagerade på utan mitt namn. :gremblush: Undrar lite vad jag gjort för att det är på det viset. :gremlaugh:

Jag och Barwut gick på resturant och åt gott samt drack lite vin och en kaffe drink på det, innan sista passet på lördagen. Detta var efter en hel dag med promenerande nere på stan och för lite att dricka och äta, dra själva slutsatsen. Det var en väldigt trevlig promenad tillbaka till konventet. :gremgrin:

Sen så vann även min spel grupp SF Demagogerna och fick ett pris på avslutningen, visserligen så vet vi inte vilket av äventyren vi spelade (misstanken är att det är för oljeriggen men är inte säker) som det var vi fick pris för så är det alltid kul att få vinna. :gremtongue:

3. Ditt betyg på årets Gothcon? Skala 1-10 (1 är lägst och 10 är högst)
9,5 av 10 att AEGIS PRIME var så sjuk och inte kunnde njuta av konventet så som vi andra var lite synd. Men i övrig helt underbart.
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Bah! Du skötte dig alldeles utmärkt, jag kan bara komma ihåg att du gjorde ett misstag... och det var den där "epilepsi misstaget", fast det fixade vi ju snabbt :gremcool:

Håller med om att det inte gick så superbra i slutet.. fast vi var ju rätt så trötta...

Är rätt säker på att SJ rummet fanns på konventet är dock inte säker vart på konventet det låg...
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"× Inköpa Draug.. Pratade lite med Krille och han förklarade lite om Draug.. Jag måste ta och läsa igenom Fusionreglerna nu!"

...fast det gör dig inte särskilt glad i fallet Draug. Draug använder nämligen FUDGE, inte Fuzion. :gremgrin:
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,564
Location
Fallen Umber
Vad Dimfrost gjorde på GothCon:

* Spelade Magic med nedslående resultat.
* Slog Vulf i D&D Minis med 2-1, även om det grämer mig lite att jag förlorade en gång; det var nämligen bara på grund av dåliga taktiska beslut från min sida.
* Krossade Gurgeh och hans kompis i Carcassonne. Det är roligare utan floden.
* Missade att snacka med massor av forumiter som jag aldrig har träffat IRL, till exempel Ymir, Mogge, Naug och diverse andra. Det var riktigt trist, men jag skyller på att jag var rätt upptagen och så anlände jag till konventet på lördag morgon.
* Blev av Yyrkoon ihopblandad med Feliath. :gremshocked: Det känns vagt oroande, på något vis. Jag bar inte ens hatt vid tillfället.
* Sov för lite, åt för dåligt, &c &c.


/Dimfrost
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Ursäkt

Jag får skylla på mitt stops innehålls plötsliga påverkan av mitt sinne. :gremwink:

Nu vet jag bättre. Nu har jag ett ansikte till Dimfrost och ett annat till Feliath istället för en skål med två ansikten och två nicks som tidigare :gremsmile:.
 

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Re: [OT] De utan Hjärta - Uppföljare

Vi som spelade det var jag, AEGIS PRIME, Barwut och en vän Martin som inte vad jag vet är aktiv här på forumet

Martin är inte aktiv på forumet så vi får väl kalla honom just Martin
 

Boboliwsy

Warrior
Joined
6 Nov 2000
Messages
308
Location
Gävle
1.
Spelade
1. Fem och slottsmysteriet
2. I mördarnas spår
3. Den transformerade mannen
Alla tre var riktigt kul! Allra roligast var 1 och 3, kan inte bestämma mig för vilket av dessa som var bäst. Vi hade en riktigt bra SL i slottsmysteriet, men jag fastnade inte riktigt för min roll (Alvhild). Den transformerade mannen hade en plot som var alldeles för komplicerad för ett 5-timmars pass och vår SL var inte riktigt lika bra som i 1, men vi hade ruskigt kul ändå.

2.
Nja... testade Zombies!!! för första gången, annars var det dåligt med testande av nya spel för min del...
spelade lite munchkin och lite talisman, samt rollspelen ovan, mycket mer hann jag inte med.

3. Massor av kul! 9.5

Inhandlade Exalted, två Feng Shui produkter och Zonernas Zoologi till M:UA.

//Boboliwsy
 

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
Jag spelade massa, jag handlade ännu mera, jag träffade forumister och nu efteråt ångrar jag att jag inte myste mer med alla forumister. I touched their hands :gremwink:...

/DarkMystic den såkallade "övernitiska nekrofreaken"" ^_^
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Tyvärr håller jag på med att flyttröja min lägenhet, så jag hade bara begränsade möjligheter att befinna mig på Gothcon i år. Därmed hade jag inte möjlighet att testa några nya spel och det enda äventyr jag spelade var Dungeon of Doom och där dog vi efter ca 10 minuter (som det skall vara - det var i alla fall kul så länge det varade). Spelledde också ett kortare äventyr (för bl a Oldtimer), vilket var riktigt trevligt, även om jag nog borde ha förberett mig lite bättre (det blev kanske lite väl mycket bläddrande i häftet under spelets gång, vilket inte skall vara nödvändigt när det bara är på 32 sidor). Sade också hej till Seter, Dante, Chrull och Vitulv så, inklusive Oldtimer, kan jag nu koppla ett ansikte till hela fem forumdeltagare.

I övrigt inhandlade jag tre trevliga kort-/brädspel hos Azimogames och hämtade dessutom ut ett antal rollspelsprylar som jag hade förhandsbeställt hos dem. Jag kan dock hålla med tidigare kommentarer att det var lite skralt med rollspelsbutiker på årets konvent. Auktionen var dock trevlig - fick med mig en betydligt större hög med prylar än min flickvän hade önskat. Det största fyndet var Forgotten Realms Boxed Set till 2E i nyskick för 60 kr (i lådan visade det sig dessutom ligga ytterligare två till synes olästa supplement, som jag fick med på köpet). Däremot ångrar jag att jag inte bjöd högre på det klassiska rollspelet Teenage Mutant Ninja Turtles - det hade varit mycket trevligt att ha i samlingen.

Så, baserat på min korta vistelse på årets Gothcon, är det svårt att sätta ett betyg. Dock verkade folk ha trevligt, så det ligger nog närmare 10 än 1.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,046
Location
Sthlm
1. En Pakt Av Ånga var hejdlöst bra på alla sätt och vis. karaktärerna, handoutsen, plotten och vår SL var alla klara högpoängare. Jag spelade rollspel alla sju passen och ingeting annat kom ens i närheten av det här. KurragömmaKlubben Kamouflage är mina nya hjältar.

2. Körde en omgång Kablamo! kändes alldeles för slumpartat.

3. Konventet var ett Gothcon helt utan någonting särskillt.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Re: Vad Dimfrost gjorde på GothCon:

det var nämligen bara på grund av dåliga taktiska beslut från min sida.
Snick-snack. Det var för att jag var bättre än dig. :gremsmile:
 

boloch

Veteran
Joined
2 Mar 2005
Messages
12
Location
Göteborg
1 L'espace Noir spelade vi under lördagsförmiddagen och hade fantastiskt roligt.

2 nya spel som testades blev det ont om eftersom det egna arrangemanget åt massor med tid. Men det spelades en del Pirates samt ett sent parti Doom högt uppe i Norra under natten till söndagen. Vår slutsats om Doom... "Det är synd bara att det ska vara just Doom" allvarligt talat, det är inte ett helt uselt spel... om man inte sitter på ett Space Hulk, Space Crusader eller liknande.

3. GothCon är alltid trevligt på något vis. Var lite besviken på Fredagsmorgonen då vädret såg ut att bli riktigt uselt (för att inte tala om Silent Hill dimman som låg tjock ver Götet på torsdagskvällen) men det sprack ju upp och man kunde på klassiskt GothCon manér sitta ute och dricka kaffe... eller ja man kunde ha gjort det om man inte spelade alla morgonpass och spelledde alla eftermiddagspass...

Förra året kom laget överens om att vi borde spela mer... att vi inte skulle spela menlösa kortspel sena nätter när vi kunde spela än mer scenarion... men med tanke på arrangemang och allt därikring blev det helt enkelt ingen tid över... och det känns i skrivande stund som att nästa år får bli en upprepning av detta året... Mindre spel pga eget arr... ska bara...
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
1. Vad var det roligaste spelet/äventyret som ni spelade på Gothcon?

Tja, jag spelledde mer än jag spelade. Förutom Ghostage blev det ett par korta omgångar med "We're so screwed" och någon form av figurspel som kretsade kring andra världskriget. Jag och några till spelade ryssar och vann på grund av vårt numerära övertag trots att vi var sämre på i stort sett allt.

Ghostage hade säkert varit kul om jag hade fattat vad jag skulle ha gjort, "We're so screwed" var kort och charmigt som sig bör även om jag hellre hade dött mer på lite mer heroiska sätt.

För övrigt spelledde jag tre pass Western och shoppade ett par pocketar och en signerad version av de senaste Kult-reglerna.

3. Ditt betyg på årets Gothcon? Skala 1-10 (1 är lägst och 10 är högst)

Det är mitt andra GothCon så jag har inte så mycket att jämföra med. Konvent är alltid trevliga men jag hade verkligen uppskattat om det hade funnits någon naturlig samlingspunkt för alla wrnu:are där man hade kunnat träffas, snacka rollspel och spela brädspel.

Jag tog i alla fall en del bilder på forumfolk både innan och under GothCon men då det har framkommit en del klagomål så är det tveksamt om jag kommer att länka till dessa. Kanske i så fall bara gruppfotona som togs på söndagen.
 
Top